Canal Digital GO på Samsung Smart TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital GO på Samsung Smart TV?

Noen som får CD GO til å fungere på en Samsung Smart-TV?

Får bladd i filmer, valg film - men får ikke tilgang til "lei", "kjøp" eller "se trailer" - og har satt opp brukernavn/passord...???

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute

Får bladd i filmer, valg film - men får ikke tilgang til "lei", "kjøp" eller "se trailer" - og har satt opp brukernavn/passord...???
    Du må bruke CAM (sette kortet inn i TVen) for å benytte deg av GO appen/funksjonen i SMART TVen.

Den nye dekoderen vil også få GO intergrert.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Du må bruke CAM (sette kortet inn i TVen) for å benytte deg av GO appen/funksjonen i SMART TVen.

Den nye dekoderen vil også få GO intergrert.

Dette er du 100% sikker på ?

I så fall har alt løst seg for meg.
    Har det samme som trådstarter nevner med en Samsung Smart TV , men kun tilgang til trailere og bla igjennom film arkivet.
    Jeg har 2 ganger ringt CD og for 2 ulike svar hvor ene sier at alt skal fungere så lenge jeg har aktivisert GO på min side (dette er helt feil da jeg har aktivisert denne for lenge siden men det fungerer fortsatt ikke og kunne leie) den andre kundebehandleren henviser til nye dekoderen som du også nevner her og sier da at det første mann fortalte meg er feil...
    Er det bare meg eller virker det som de har null peiling når en spør om ting..

Men for meg som ikke trenger noen opptaksmuligheter/dekoder så vil jo dette CAM kortet være midt i blinken for og få leid filmer som er det jeg er opptatt av
    Har sjekket ut at tv er klar for et sånt kort.

Et lite spørsmål - både jeg og trådstarter er jo nesten i mål med tanke på filmleie og når jeg leser teksten på GO appen på tv står det faktisk at det pr idag kun er parabol kunder som har tilgang til denne...i tillegg står det på CD sine sider at smart tver vil kunne ha denne funksjonen.

Spørsmålet er da om vi i det hele tatt trenger noe cam kort/nyeste dekoder da appen ligger der i dag og kanskje fremover vil være opp slik at vi kan leie film slik vi har det idag eller om CD bare skal dytte på oss noe mer vi må betale for ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke kort/cam nei.
    Du må være CD kunde og du må ha opprettet MinSide bruker og aktivere CD GO tjenesten.
    Men det er ganske kronglete å lage bruker på Samsungen, prøv dette:
    - Trykk Internett@TV
    - Velg Innst.
    - Velg ID for Internett@TV - Opprett
    - Skriv et navn, eks Canal D (Opprett ID)
    - Velg et passord 1-2-3-4 kanskje
    - Velg Canal Digital App og Koble til
    - Her må du bruke:
    ID = MinSide brukernavn
    Passord = MinSide Passord
    Ferdig, gå til Internet@TV.
    Nå før du velger Canal Digital App trykk på Rød tast for å logge på, velg Canal D og bruk passord (1-2-3-4). Nede til venstre så vil du se hvem som er pålogget.
    Nå kan du trykke på Canal Digital App, ved tilkobling nå så vil Tv sende det passordet og brukernavn som du la inn og du vil være pålogget, og kan bestille film.

Beskrivelsen er laget med en Samsung 2010 modell.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummelise
    Dette er du 100% sikker på ?

I så fall har alt løst seg for meg.
    Har det samme som trådstarter nevner med en Samsung Smart TV , men kun tilgang til trailere og bla igjennom film arkivet.
    Jeg har 2 ganger ringt CD og for 2 ulike svar hvor ene sier at alt skal fungere så lenge jeg har aktivisert GO på min side (dette er helt feil da jeg har aktivisert denne for lenge siden men det fungerer fortsatt ikke og kunne leie) den andre kundebehandleren henviser til nye dekoderen som du også nevner her og sier da at det første mann fortalte meg er feil...
    Er det bare meg eller virker det som de har null peiling når en spør om ting..

Men for meg som ikke trenger noen opptaksmuligheter/dekoder så vil jo dette CAM kortet være midt i blinken for og få leid filmer som er det jeg er opptatt av
    Har sjekket ut at tv er klar for et sånt kort.

Et lite spørsmål - både jeg og trådstarter er jo nesten i mål med tanke på filmleie og når jeg leser teksten på GO appen på tv står det faktisk at det pr idag kun er parabol kunder som har tilgang til denne...i tillegg står det på CD sine sider at smart tver vil kunne ha denne funksjonen.

Spørsmålet er da om vi i det hele tatt trenger noe cam kort/nyeste dekoder da appen ligger der i dag og kanskje fremover vil være opp slik at vi kan leie film slik vi har det idag eller om CD bare skal dytte på oss noe mer vi må betale for ?
    Beklager, svaret mitt begynte å bli ganske utdatert.
    Selv hadde jeg gratisprøve på GO via Samsung og Canal Digital og brukte CAM i TV-en... når dette gikk ut måtte jeg gjøre slik som han over her og aktivere via internett@tv.

Ang dekoder så trenger du ikke det nei.
    CAM er meget deilig, kun en fjernkontroll.
    Kjøp deg en ekstern harddisk (MAX 2GB) og du kan også ta opp TV programmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Trenger ikke kort/cam nei.
    Du må være CD kunde og du må ha opprettet MinSide bruker og aktivere CD GO tjenesten.
    Men det er ganske kronglete å lage bruker på Samsungen, prøv dette:
    - Trykk Internett@TV
    - Velg Innst.
    - Velg ID for Internett@TV - Opprett
    - Skriv et navn, eks Canal D (Opprett ID)
    - Velg et passord 1-2-3-4 kanskje
    - Velg Canal Digital App og Koble til
    - Her må du bruke:
    ID = MinSide brukernavn
    Passord = MinSide Passord
    Ferdig, gå til Internet@TV.
    Nå før du velger Canal Digital App trykk på Rød tast for å logge på, velg Canal D og bruk passord (1-2-3-4). Nede til venstre så vil du se hvem som er pålogget.
    Nå kan du trykke på Canal Digital App, ved tilkobling nå så vil Tv sende det passordet og brukernavn som du la inn og du vil være pålogget, og kan bestille film.

Beskrivelsen er laget med en Samsung 2010 modell.
    Takk

Jeg sliter derimot når jeg kommer til følgende punkt hvor du skriver:

"Velg Canal Digital App og Koble til"

Hva skal jeg velge? appen go på tv eller skal jeg inn på nettet min side?

Jeg har gjort som du skrev og opprettet en egen ID for Internett TV samt passord og det fungerte akkuratt som du skriver så jeg har nå en konto.

Når du skriver " Velg Canal Digital App " så klikker jeg på appen CD GO men det er ingen steder der jeg kan logge meg på med samme passord osv som brukes på min side.(som du referer til)

Vet ikke hvor jeg skal registrere dette på tv/appen..
    Jeg har aktivisert alt på min side på webben så det er iorden.

Pokker føler jeg er så nærme nå hehe
    Tusen takk for bistand her - håper du kan svare meg på hvor jeg står fast nå.
    Jeg har foresten denne tv kjøpt i fjor : Komplett.no - Samsung 63" 3D Plasma-TV PS63C7705

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Jeg har gjort som du skrev og opprettet en egen ID for Internett TV samt passord og det fungerte akkuratt som du skriver så jeg har nå en konto.

Når du skriver " Velg Canal Digital App " så klikker jeg på appen CD GO men det er ingen steder der jeg kan logge meg på med samme passord osv som brukes på min side.(som du referer til)

Jeg har foresten denne tv kjøpt i fjor : Komplett.no - Samsung 63" 3D Plasma-TV PS63C7705

OK, så du har registrert konto hos samsung?

1) - Om du ikke har det så kan du gjøre det på Samsung.no, eller selvfølgelig ved å klikke "SMART HUB"-knappen på fjernkontrollen også klikke på RØD-knapp på fjernkontrollen (A-knappen).
    Her taster du inn samsung-kontoen din.
    Brukernavn og passord. Som sagt, dersom du ikke har dette må du klikke "Opprett konto". (...kan gjørse på samsung.no eller direkte på tven).

2) Når dette er gjort klikker du knappen "Pålogging".
    Da kobler TVen seg opp mot din konto.

3) Tilbake i SMART HUB menyen klikker du så på den BLÅ-knappen på fjernkontrollen (D-knappen).
    Her klikker du deg videre inn på "kontoadministrasjon".
    Klikk deg så videre inn til "Registrer tjenestekonto".

4) I "Registrer tjenesetekonto" klikker du deg ned til Canal DigitalGO.
    Klikk så OK på denne for å registrere.
    Neste vindu som da kommer opp er her du angir ID og passord.
    Bruk ditt ID og Passord som du har hos Canal Digital.
    Altså, bruk brukernavnet og passordet som du logger deg på med på "mine sider" hos canal digital (på internett).

5) Ferdig!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Hva står nede til venstre hjørnet? Er du pålogget burde det stå det navnet du valgte. Da er det bara å velge CD GO og du er innlogget, bestill film.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1) - Om du ikke har det så kan du gjøre det på Samsung.no, eller selvfølgelig ved å klikke "SMART HUB"-knappen på fjernkontrollen også klikke på RØD-knapp på fjernkontrollen (A-knappen).
    Brukernavn og passord. Som sagt, dersom du ikke har dette må du klikke "Opprett konto". (...kan gjørse på samsung.no eller direkte på tven).

3) Tilbake i SMART HUB menyen klikker du så på den BLÅ-knappen på fjernkontrollen (D-knappen).

Altså, bruk brukernavnet og passordet som du logger deg på med på "mine sider" hos canal digital (på internett).

5) Ferdig!

Nå ser jeg noe jeg ikke har oppdaget før - CD GO appen ligger jo der som sagt men som en anbefalt app - dvs jeg har ikke lastet den ned på min tv (men kan fortsatt klikke på den og se trailere og bla i arkivet osv)

Når jeg nå skal gå inn på apps og laste den ned (har lastet andre apper ned tideligere ) så for jeg kunne velge " kjør " på den....dvs jeg for ikke opp ikonet " last ned "

Hvorfor jeg ikke for lastet den ned aner jeg ikke (hørte at det var noe oppgradering hos CD idag rundt GO tjenesten ..?

Uansett jeg håper jeg kan få lastet den ned og da skal jeg følge alle rådene dere (ja jeg ser meg selv som pålogget så jeg har gjort alt det riktig)
    Det må vel skyldes at jeg ikke har lastet selve GO appen ned (som jeg da ikke for til nå) Den blå D knappen du henviser til er kun aktiv på de jeg har lastet ned ser jeg..

Uansett setter stor pris på all hjelp

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fungerer hos meg nå - rotet bare med "internett bruker" innloggingen - lite intuitivt... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer hos meg nå - rotet bare med "internett bruker" innloggingen - lite intuitivt... :-)
    Bra :-)
    Det er svært lite intuitivt!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For du " lastet " ned GO Appen til CD på din tv?
    Jeg får som sagt bare velge " kjør " på den , mens alle andre apper som ligger inne i Samsung sin meny kan lastes ned..frustrerende..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5) Ferdig!
    Hos meg stopper dette etter punkt 4.
    Står bare "Ingen kontoinformasjon funnet for xxx@epost.com" (som da er login jeg har på "Min side").

Så dog på forumet til Samsung at det visstnok er en feil som de ikke finner ut av. Se siste innlegg her: My Samsung Experience

Jeg spurte også CD support om dette sist uke, men han jeg snakket med påstod at jeg måtte ha CAM i tv'en for at det skulle fungere. Kan jo virke som om man får ulikt svar alt etter hvem man snakker med der.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Hos meg stopper dette etter punkt 4.
    Står bare "Ingen kontoinformasjon funnet for xxx@epost.com" (som da er login jeg har på "Min side").

Så dog på forumet til Samsung at det visstnok er en feil som de ikke finner ut av. Se siste innlegg her: My Samsung Experience

Jeg spurte også CD support om dette sist uke, men han jeg snakket med påstod at jeg måtte ha CAM i tv'en for at det skulle fungere. Kan jo virke som om man får ulikt svar alt etter hvem man snakker med der.
    Akkurat som hos meg, og jeg bruker cam.
    Canal Digital er svært lite hjelpsomme når en spør de så nå sier jeg opp alt hos dem, er møkk lei, nå skal det inn fiber her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •