Nextgentel IPTV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nextgentel IPTV

Er lei av parabol og ditto binding til canaldigital eller viasat. Vurderer sterkt å bytte til IPTV fra nextgentel over VDSL2. Noen som har erfaring med dette. Ser det ikke er så mange Hd kanaler. Var nylig fire uker i Frankrike og der var det bare Iptv som gjaldt

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IPTV er mye større i utlandet, ja. Men det begynner å komme her til lands også. Kan ikke uttale meg om akkurat dette tilbudet fra Nextgentel, men IPTV er generelt sett en veldig god teknologi. Det aller meste du har sett på tidligere (blant annet Canal Digital over parabol og RiksTV over det digitale bakkenettet) har et eller annet sted på veien vært et IP-signal. Så til de som sikkert kommmer til å kalle dette for bastard-TV videre i denne tråden: I 2011 er det IP som er native (fra et transport-perspektiv); alt annet er konvertert fra dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV løsningen fungerer utmerket hjemme hos meg, anbefaler pvr dekoderen da den er en del raskere enn den vanlige HD dekoderen. EPG og oppsett er i toppsjiktet, oversiktlig og fornuftig satt opp.
    Utvalget på filmleie er ganske stort, men kunne vært noe mer ryddig satt opp.
    Så selv kan jeg anbefale systemet.

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også IPTV gjennom Nextgentel av den enkle grunnen at jeg kunne velge å kun ta inn NRK. Siden jeg fikk det har jeg sett Nytt på Nytt en gang og et annet program. Jeg har dermed ikke brukt det veldig mye, men det jeg har erfart hittil er positivt.

Hastigheten på resten av nettet mitt blir redusert fra 12 mbit til 3 mbit, så det er tydelig at den reserverer ganske mye båndbredde.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det krever jo en viss båndbredde å overføre video av en viss kvalitet knirkefritt.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS232
    IPTV er mye større i utlandet, ja. Men det begynner å komme her til lands også. Kan ikke uttale meg om akkurat dette tilbudet fra Nextgentel, men IPTV er generelt sett en veldig god teknologi. Det aller meste du har sett på tidligere (blant annet Canal Digital over parabol og RiksTV over det digitale bakkenettet) har et eller annet sted på veien vært et IP-signal. Så til de som sikkert kommmer til å kalle dette for bastard-TV videre i denne tråden: I 2011 er det IP som er native (fra et transport-perspektiv); alt annet er konvertert fra dette.

Dette går nok begge veier. Ofte er nok parabol kilden som brukes av IPTV selskapene men at IP transport er blitt vanlig er selvfølgelig korrekt. HD sendingene fra fotball EM på Canal Digital var f.eks. hentet inn vha. 160Mbps JPEG2000 format og sendt over IP. Skarpe nesehår og grøtete spillere - Teknofil.no

Her er en annen artikkel om Norges største IPTV leverandør:
    Fremtidens fiberbredbånd

Tv-signalene tas inn på superkraftige satellitt-mottakere plassert i Rogaland Kunnskapspark, i tillegg til flere andre steder i Stavanger. Disse omkodes av Lyse Tele til IP-trafikk som sendes ut til alle partnere fra Stavanger. Enkelte lokalkanaler sendes ut fra partnerne.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Dette går nok begge veier. Ofte er nok parabol kilden som brukes av IPTV selskapene men at IP transport er blitt vanlig er selvfølgelig korrekt. HD sendingene fra fotball EM på Canal Digital var f.eks. hentet inn vha. 160Mbps JPEG2000 format og sendt over IP. Skarpe nesehår og grøtete spillere - Teknofil.no

Her er en annen artikkel om Norges største IPTV leverandør:
    Fremtidens fiberbredbånd

Tv-signalene tas inn på superkraftige satellitt-mottakere plassert i Rogaland Kunnskapspark, i tillegg til flere andre steder i Stavanger. Disse omkodes av Lyse Tele til IP-trafikk som sendes ut til alle partnere fra Stavanger. Enkelte lokalkanaler sendes ut fra partnerne.
    Det du sier her er forsåvidt riktig, men feeden til satelitten det hentes fra kommer nesten alltid inn til uplinken på IP (fra kanalens playout). Så konverteres det før det går opp på satelitt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •