Den manglende konkurransen på Kabel-TV, RiksTV etc... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jnsn
    Selv byttet jeg fra Canal Digital til VDSL2 og IP-TV, ble langt billigere for min del.
    Hvor mye betaler du per måned for VDSL2 og IPTV?

Får du tilgang til alle HD kanalene som Canal Digital formidler via satelitt og kabel og ikke minst blir de sendt med samme bitrate over VDSL2?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Hvor mye betaler du per måned for VDSL2 og IPTV?

Får du tilgang til alle HD kanalene som Canal Digital formidler via satelitt og kabel og ikke minst blir de sendt med samme bitrate over VDSL2?
    litt over 700 spenn i mnd.
    Har da en 30mbit linje, og grunnpakke med ca 40 kanaler og HD-PVR dekoder(derav ca 7-8 i HD, savner dog en del HD kanaler)
    Bitraten er jeg ikke sikker på, men kvaliteten er minst like god (syns jeg) på denne løsningen som det var via kabel, dog dekoderen er milevis bedre enn det Canal Digital kom med.
    Syns utvalget blant kanaler varierer veldig fra leverandør til leverandør (ofte og innenfor samme leverandør som leverer via kabel og parabol), så utvalget hos min leverandør er godt over middels (alt fra Viasat og Canal+, samt godt utvalg blant grunnpakker), eneste jeg savner er Premier Leauge, men det er ingen must da jeg har sumo fra før.
    En ting jeg bruker en del er filmleie via dekoderen, har vel flere 1000 filmer å velge i og kommer nye hver uke

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IPTV er fremtiden. Alle de store på disse kanter bruker uansett IP for å transportere signalet fra playout til uplink/sendesentral.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig - IP TV er nok fremtiden. Venter bare på at Telenor skal få bygget ut Superbredbånd i litt raskere takt.

Idag fikk jeg forsåvidt svar fra Get's kundeservice ang prisøkningen på 12% (for oss som ikke er i boligsammenslutning) fra årsskiftet.

Svaret - bortsett fra noen faktafeil og brødtekst - var i prinsippet:
    "Vi øker prisen fordi vi kan!" (med ref til reglene om 3 mnd varsel).

Nå er ikke Get alene om dette, men det er jo uansett en ganske åpenbar "melking" av forbrukerne uten andre begrunnelser enn å dra inn mest mulig penger til utenlandske eiere/investeringsselskap. Vi kan sove videre eller vi kan sende en mail til Get og signalisere vår misnøye med prisøkningen...

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er jo at mange av tilbyderne har blitt så store at 100 kunder her og 100 kunder der ikke betyr noe. Da blir det vanskelig for oss som privatkunder å presse pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke enig med deg der RS232. Det hvordan de tar vare på de 100 ekstra kundene "her og der" som bestemmer hvordan det går med selskapene fremover. Selskapene er tross alt avhengige av kundene. Jeg er med på hva du mener om at de er store. Men totalt sett blir det penger av det. Og det er strengt tatt derfor de holder på med det de gjør.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MagnusM
    Jeg er ikke enig med deg der RS232. Det hvordan de tar vare på de 100 ekstra kundene "her og der" som bestemmer hvordan det går med selskapene fremover. Selskapene er tross alt avhengige av kundene. Jeg er med på hva du mener om at de er store. Men totalt sett blir det penger av det. Og det er strengt tatt derfor de holder på med det de gjør.
    Det jeg mener er at med så få aktører er kundemassene enorme. Hver eneklt kunde er bare en dråpe i havet. Jeg vet blant annet at strategien til CD er bygd rundt inntjening per kunde, og ikke rundt total kundemasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny pris på CD kabel-tv fra 1. april 2012 er 334 kr pr mnd. Om bare ting kunne fungert så hadde det vært litt hyggeligere å betale...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passat06
    Ny pris på CD kabel-tv fra 1. april 2012 er 334 kr pr mnd. Om bare ting kunne fungert så hadde det vært litt hyggeligere å betale...
    Meld feil da vel. Det er ikke værre enn det. Og fortsett til de evt. har fått vekk alt rusket. Det kan være flere ting som gjør det. Mulig at feil nr to ikke er der i det feil nr en blir rettet.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •