Hvordan få CD HDPVR opptak til pc'n

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få CD HDPVR opptak til pc'n

Hei, hvordan får jeg kopiert et HDPVR opptak ut til data, usb eller lignende?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig jeg tar feil men tror ikke dette går an pga copyright issues/CD vilkår.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, men det er noe som jeg eier som jeg skal ha ut av den

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet, går det ikke. Innholdet er kryptert. Men altså, det er en standard harddisk inne i boksen, så du får ta den ut og forsøke å få ut innholdet.

Skal du ha muligheten til å få innhold over på det formatet du ønsker og det mediet du vil, må du enten over på HTPC, eller en linux-tuner. Alt annet (tv-er/BD-spillere med harddisker og tunere) er laget spesifikt for at man ikke skal kunne kopiere det fritt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kopiere det ut analogt via en vhs spiller eller en relativt sjelden dvd opptaker.

Digitalt blir straks mer vanskelig, da du trenger spesialkort for input av hdmi signal til pc, og bruker den knekte krypteringsnøkkelen for å lagre strømmen.
    Dette krever dog også en idiotisk mengde diskplass og diskytelse, så jeg vet ikke en gang om det er praktisk mulig.

Det er selvsagt trist at det skal være så vanskelig, spesielt siden det norske lovverket åpner for sikkerhetskopiering av media man har tilgang til.
    Men den stygge ulven er i dette tilfellet ikke canaldigital, get, rikstv eller lignende, men rettighetsinnehaverne som krever kryptering og vanskeliggjøring for digital kopiering, for å i det hele tatt selge filmrettigheter ol.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Dreambox med 4 tunere ... fra den kan jeg streame fra hardisken rett på pcén eventuellt copiere opptatte programmer til HD´n på pc´n spiller rett av på VLC spiller´n med super kvalitet (har CD parabol _ en tuner bruker jeg for Rikstv..... da de har EPG på radioprogrammer og med opptaksmuligheter) men boxen var svindyr ... fungerer helt stabilt :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •