hvor lang tid tar det for og få fiber ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvor lang tid tar det for og få fiber ?

Hei, har akkurat kjøpt nytt hus, men det ligger ingen linje eller noe til huset, Men det er mulig og få fiber. Noen som vet hvor lang tid det tar fra man bestiller altibox til alt er oppe og går ?

Ringte altibox forige uke da skulle en selger ringe meg tilbake men det har ikke skjedd enda.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi ventet i 6-7 uker fra vi tok kontakt til fiberen var på plass og oppkoblet.
    Dette var Haugaland Kraft.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor bor du?

Kommer helt ann på om det er fiber i gata du bor i.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 3 hus her som deler den samme innkjørselen det ene huset har fiber så jeg regner med det bare er til å koble opp der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber med Altibox og kan kanskje hjelpe, men du må være litt mer spesifikk på hvor du bor.
    Det er ikke sikkert at du kan få selv om naboene dine har Altibox, men mulig er det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i Larvik. Eller tenkte du på adresse også ?

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel slik at Altibox har hatt dårlig tilgang på hjemmesentralenr den siste tiden, og derfor har ny kunder måttet vente lenge. Har tatt et par måneder her for min del. Montøren kommer nå i neste uke og setter opp. Fiber ble blåst frem til husveggen for et par uker siden.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i Stavanger, alle rundt meg har Lyse-fiber, men de vi kjøpte hus av takket nei.. ( TAKK SKAL DERE HA ), har nå ventet og spurt i 3 år uten at noe ha skjedd....
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skulle egentlig også få, men var 2 hus i området som takket nei, og da får ingen. :evil:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oksen, du har PM..

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i omtrent samme situasjon, men har fått et leit svar fra lokal leverandør av Altibox.

Fiberen ligger frem til en kum i stikkveien dit vi skal flytte, og flere av naboene har knyttet seg til fiberen. SF-nett sier imidlertidig at vi ikke kan få fiber, i alle fall ikke på nåværende tidspunkt.

Jeg så for meg at de var lystne på en ny kunde, og at det ville være snakk om å grave seg fra kummen til husveggen vår.

Nå tror jeg vi heller går for Canal Digital.

Det er kabel knyttet til huset, så vi går for bredbånd gjennom denne.
    Vi har parabol m/ HD PVR fra før av, så tar med oss dekoderen og får montert ny parabol kostnadsfritt fra Canal Digital.

Må sikkert binde oss et år mtp. bredbånd, men det får heller være.
    Hadde sett frem til synkron 25MB-linje, men det får heller utsettes...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Jeg er i omtrent samme situasjon, men har fått et leit svar fra lokal leverandør av Altibox.

Fiberen ligger frem til en kum i stikkveien dit vi skal flytte, og flere av naboene har knyttet seg til fiberen. SF-nett sier imidlertidig at vi ikke kan få fiber, i alle fall ikke på nåværende tidspunkt.

Jeg så for meg at de var lystne på en ny kunde, og at det ville være snakk om å grave seg fra kummen til husveggen vår.

Nå tror jeg vi heller går for Canal Digital.

Det er kabel knyttet til huset, så vi går for bredbånd gjennom denne.
    Vi har parabol m/ HD PVR fra før av, så tar med oss dekoderen og får montert ny parabol kostnadsfritt fra Canal Digital.

Må sikkert binde oss et år mtp. bredbånd, men det får heller være.
    Hadde sett frem til synkron 25MB-linje, men det får heller utsettes...
    No can do, må ha kabel-tv for at få internett fra CD :-|

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har fiber fra NextGenTel. Her måtte vi vente nesten et år fra avtalen ble inngått til det ble tilkobling. Forøvrig benytter vi fortsatt CD og Viasat via satellitt for TV-tilbud.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en følelse av at det går over stokk og stein i denne bransjen, på grensen til det useriøse.

Bestilte selv fiber fra Loqal sommeren 2009. Etter mange utsettelser var vi fortsatt ikke tilknyttet sommeren 2011. Utstyret til Loqal var montert opp, det eneste som manglet var kabelen mellom veikanten og husveggen.

Da jeg tok kontakt for å purre på fikk jeg "tilfeldigvis" beskjed om at prisene var endret, de ville med andre ord ikke levere ihht kontrakten jeg hadde undertegnet.

Konklusjonen min ble å avbestille Loqal og fortsette med CD. Det er en gåte for meg at Loqal vil si fra seg en kunde på denne måten når de alt har tatt det aller meste av kostnaden...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passat06
    Har en følelse av at det går over stokk og stein i denne bransjen, på grensen til det useriøse.

Bestilte selv fiber fra Loqal sommeren 2009. Etter mange utsettelser var vi fortsatt ikke tilknyttet sommeren 2011. Utstyret til Loqal var montert opp, det eneste som manglet var kabelen mellom veikanten og husveggen.

Da jeg tok kontakt for å purre på fikk jeg "tilfeldigvis" beskjed om at prisene var endret, de ville med andre ord ikke levere ihht kontrakten jeg hadde undertegnet.

Konklusjonen min ble å avbestille Loqal og fortsette med CD. Det er en gåte for meg at Loqal vil si fra seg en kunde på denne måten når de alt har tatt det aller meste av kostnaden...
    Pussig, men samtidig er jeg ikke sikker på hvem som taper mest.... mulig det står noe om at de kan indeksregulere prisen i det med små skrift.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Pussig, men samtidig er jeg ikke sikker på hvem som taper mest.... mulig det står noe om at de kan indeksregulere prisen i det med små skrift.
    Det står som følger: "I avtalt bindingstid med kunden, kan Loqal kun foreta prisøkninger basert på: Økning i offentlige avgifter, økning i SSBs konsumprisindeks og andre vesentlige økninger utenfor Loqals kontroll, herunder økning i vederlag til rettighetshavere."

Prisene jeg fikk nå sist utgjorde for øvrig en økning på ca 1500 kr første året, deretter var det vel en drøy femtilapp i måneden. Kanskje ikke den største summen, men prinsipielt ble dette feil for meg.

Tror ikke jeg trenger å "tape" så mye i lengden da jeg har fiber fra både NTE og Loqal i tomtegrensen om jeg skulle ombestemme meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg svare på min egen tråd Tok 34 dager for min del.

Var vel egentlig jeg som brukte mest tid på å grave ned trekkrøret, var ikke veldig lett å grave på eiendommen min. De kom i går for å blåse også koblet de seg på i dag, veldig fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det ordnet seg og at du ble fornøyd Oksen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •