PVR-funksjon virker ikke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PVR-funksjon virker ikke

Hei!

Etter å ha fulgt Avforum i mange år er det vel nå på tide med min første tråd. 8)

Jeg kjøpte for et par mnd siden en Sony KDL EX720 40'' TV. Planen min for denne TV'en var å slippe å bruke PVR'en fra Canal Digital ved å bruke CAM-kort og harddisk via USB. Nå får jeg ikke PVR-funksjonen til å fungere. TV'en finner og godkjenner harddisken jeg bruker, en WD "My passport" 500gb USB 2,0. Når jeg prøver å ta opp så får jeg feilmeldingen "Opptak er kun tilgjengelig for digitale bakkebundne tjenester".

Support hos komplett svarer at det ikke er mulig med PVR fra kabel TV på denne modellen.

Hva er det da meningen at man skal bruke opptaksfunksjonen til?

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre?

-Stark

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Da ser det dessverre ikke ut til at det er så mye du kan gjøre. Feilmeldingen er i hvert fall rimelig klar - opptak funker kun på DVB-T, ikke på DVB-C som du bruker.

Derimot synes jeg ikke dette kommer særlig godt frem i spesifikasjonene til TVen. Faktisk kan jeg ikke finne denne infoen i det hele tatt på komplett eller på sony.no. Heller ikke i manualen kan jeg finne noe info om at USB HDD opptak kun fungerer med den ene tuneren. Det synes jeg er ganske dårlig.

Jeg vet ikke om dette kan regnes som en alvorlig nok mangel til at det vil la seg gjøre å heve kjøpet, men jeg ville i hvert fall kontaktet Komplett og hørt om de vil la deg bytte TVen i en annen.

(Jeg regner med det er uaktuelt å gå over fra Canal Digital til RiksTV? Opptak skal funke med RiksTV)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Enig i at dokumentasjonen på TV'en er mangelfull her ja...
    Får evt vurdere RiksTV... Eller så må jeg rett og slett frem med bråkeboksen fra CD.

-Stark

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •