Strømforsyning til aktiv antenne

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Strømforsyning til aktiv antenne

Jeg har kjøpt en TV (LG 32" 32LD420) og aktiv innendørs-antenne (Triax DVB-T300i) fra Komplett. I tillegg har jeg en antenneforsterker på 20 dB.
    Problemet er at jeg ikke får inn noen signaler overhodet.
    Jeg antar at dette betyr at antennen ikke får strøm, og ergo at TVen ikke får til å gi ut strøm til aktive antenner. Stemmer dette, og i så fall, vil det hjelpe med en strømforsyning til aktive antenner, som f.eks. denne?
    Jeg kontaktet Komplett support med samme spørsmål, men de var usikre, og ba meg kontakte noen med mer peiling. Jeg har også sendt en mail til LG, men har ikke fått svar.
    Jeg håper derfor noen her har kjennskap til problemet.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av lartov
    Jeg har kjøpt en TV (LG 32" 32LD420) og aktiv innendørs-antenne (Triax DVB-T300i) fra Komplett. I tillegg har jeg en antenneforsterker på 20 dB.
    Problemet er at jeg ikke får inn noen signaler overhodet.
    Jeg antar at dette betyr at antennen ikke får strøm, og ergo at TVen ikke får til å gi ut strøm til aktive antenner. Stemmer dette, og i så fall, vil det hjelpe med en strømforsyning til aktive antenner, som f.eks. denne?
    Jeg kontaktet Komplett support med samme spørsmål, men de var usikre, og ba meg kontakte noen med mer peiling. Jeg har også sendt en mail til LG, men har ikke fått svar.
    Jeg håper derfor noen her har kjennskap til problemet.
    Hvor er den nærmeste senderen? Søker du i digitaldelen av tv'en din?
    Og jeg ville ikke hatt antenna di om jeg fikk den hivd etter meg....
    Jeg bruker en all for one elektronisk antenne. Kjøpt hos Lefdal. Antenne bør plasseres i nærheten av et vindu. Sjekk dekningskart på ntv.no
    Skall ikke være noe vanskelig å få signaler...hvis du ikke bor på et håpløst sted...Lykke til..
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville ikke brukt inneantenne hvis du ikke har veeldig bra forhold, f,eks. om du ser senderen fra huset.
    har du aktiv innendørs antenne trenger du ikke ha forsterker i tillegg da det bare vil forsterke enda mer støy. antenne skal virke uten strømtilførsel, men da selvfølgelig ikke forsterke signalet.
    ville kjøpt en liten aktiv uteantenne for et par hundre lapper og da får du ofte med en strømforsyning til antennen. tror ikke det er mange tv'r som sender spenning til antenne, ser hvertfall ikke noe i innstilinger på noen av mine tv'r..

den strømforsyningen kan vel funke, men den så veldig overkill ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i Trondheim, så den nærmeste senderen er MOSVIK / SKAVLEN, og i følge NTV er dekningen svært god:
    www.ntv.no/UIT_CoverMap.asp?SearchString=skolegata+8%2C+trond heim&mid=150
    Ja, jeg søker i digitaldelen, og jeg har søkt gjennom alle frekvenser uten å få inn noe signal. Antennen er plassert i vinduet, som vender mot senderen.

Jeg var av den oppfatning at det ville holde med en enkel innendørsantenne til mitt bruk. Jeg bruker TV'en primært til film og spill, og ønsket å få inn NRK-kanalene i tillegg på billigst mulig måte. Med mitt begrensede studentbudsjett vil jeg ikke bruke alt for mye penger på dette...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av lartov
    Jeg bor i Trondheim, så den nærmeste senderen er MOSVIK / SKAVLEN, og i følge NTV er dekningen svært god:
    www.ntv.no/UIT_CoverMap.asp?SearchString=skolegata+8%2C+trond heim&mid=150
    Ja, jeg søker i digitaldelen, og jeg har søkt gjennom alle frekvenser uten å få inn noe signal. Antennen er plassert i vinduet, som vender mot senderen.

Jeg var av den oppfatning at det ville holde med en enkel innendørsantenne til mitt bruk. Jeg bruker TV'en primært til film og spill, og ønsket å få inn NRK-kanalene i tillegg på billigst mulig måte. Med mitt begrensede studentbudsjett vil jeg ikke bruke alt for mye penger på dette...
    Ikke antydning til at den stopper noen steder når den søker....Kanalene ligger i såkalte "muxer", som hver inneholder 5-10 kanaler, det er vel ca 5 av disse...
    Og det er selvsagt ikke noe snø på skjermen når du søker....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    ville ikke brukt inneantenne hvis du ikke har veeldig bra forhold, f,eks. om du ser senderen fra huset.
    har du aktiv innendørs antenne trenger du ikke ha forsterker i tillegg da det bare vil forsterke enda mer støy. antenne skal virke uten strømtilførsel, men da selvfølgelig ikke forsterke signalet.
    ville kjøpt en liten aktiv uteantenne for et par hundre lapper og da får du ofte med en strømforsyning til antennen. tror ikke det er mange tv'r som sender spenning til antenne, ser hvertfall ikke noe i innstilinger på noen av mine tv'r..

den strømforsyningen kan vel funke, men den så veldig overkill ut.
    Jeg har bare såvidt testet en aktiv antenne for DVB-T mottak på to TVer, en 19" Grundig og en 42" Samsung.
    På begge disse måtte jeg aktivere strøm til antenne i menyen for å få inn noe som helst.

På Komplett står dette:
    Komplett.no - Triax Digital antenne UHF/VHF DVB-T300i
    Driftspenning til antennen er 5 Vdc som må tilføres i fra DVB-T mottageren.

Så hvis TVen ikke kan gi 5 volt ut på antennekabelen er nok eneste mulighet å enten kjøpe den strømforsyningen du linker til eller en annen antenne med medfølgende separat strømforsyning.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Jeg har bare såvidt testet en aktiv antenne for DVB-T mottak på to TVer, en 19" Grundig og en 42" Samsung.
    På begge disse måtte jeg aktivere strøm til antenne i menyen for å få inn noe som helst.

På Komplett står dette:
    Komplett.no - Triax Digital antenne UHF/VHF DVB-T300i
    Driftspenning til antennen er 5 Vdc som må tilføres i fra DVB-T mottageren.

Så hvis TVen ikke kan gi 5 volt ut på antennekabelen er nok eneste mulighet å enten kjøpe den strømforsyningen du linker til eller en annen antenne med medfølgende separat strømforsyning.
    Nemlig...det skulle jo Komplett ha visst...at det er bare boksr som kan ginstrøm til en antenne, og at antenner må ha egen strømforsyning....når de kobles direkte til en TV...

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Nemlig...det skulle jo Komplett ha visst...at det er bare boksr som kan ginstrøm til en antenne, og at antenner må ha egen strømforsyning....når de kobles direkte til en TV...
    Det kom kanskje ikke tydelig nok frem i innlegget mitt, men begge de to TVene jag har testet gir stræm til aktiv antenne.
    Dette var ikke slått på som default, så jeg måtte inn i menyen på TVene å aktivere dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info, alle sammen!
    Jeg har nå bestilt strømforsyningen fra komplett, så jeg regner med den løser problemet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •