Canal Digital - Spørsmål om overgang fra parabol til fiber

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital - Spørsmål om overgang fra parabol til fiber

Hei,
    vi får fiber fra Telenor i november. Har bestilt med Canal Digital pakken. Har nå en PVR dekoder med to tunere og parabol.

- Jeg lurer på om det er en Telenor dekoder eller Canal Digital dekoder vi får når vi går over til fiber?

- Kan vi bruke den dekoderen med HD vi har nå - modell PVR 101-ST?

- Canal digital har også en ny dekoder som snart kommer: https://kabel.canaldigital.no/kabel-...-med-harddisk/

- Kan vi bruke denne på fiber, oppgradere til denne?

- Har vi mulighet til å bruke dekoder med to tunere når vi går over til Canal Digital via Telenor fiber?

Noen som har gått denne veien og har litt info til meg? Hadde satt pris på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bergen 2011
    Hei,
    vi får fiber fra Telenor i november. Har bestilt med Canal Digital pakken. Har nå en PVR dekoder med to tunere og parabol.

- Jeg lurer på om det er en Telenor dekoder eller Canal Digital dekoder vi får når vi går over til fiber?

- Kan vi bruke den dekoderen med HD vi har nå - modell PVR 101-ST?

- Canal digital har også en ny dekoder som snart kommer: https://kabel.canaldigital.no/kabel-...-med-harddisk/

- Kan vi bruke denne på fiber, oppgradere til denne?

- Har vi mulighet til å bruke dekoder med to tunere når vi går over til Canal Digital via Telenor fiber?

Noen som har gått denne veien og har litt info til meg? Hadde satt pris på det.
    1) Det är Telenor dekoder du ska få
    2) Nej, den kan du bara bruke på Canal Digital Parabol (dvs, inte ens CD Kabel går den på)
    3)Nej, den kan du inte få tyvärr.
    4) Förmodligen, men det får du nästan sjekke Telenor sine sider för att finna ut av.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Telenor - når kommer dekoder med to tunere

Hei,

fibertilknyting hos oss er utsatt til våren har jeg fått beskjed om. Noen som vet om Telenor har nye dekodere på gang med to tunere?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

fibertilknyting hos oss er utsatt til våren har jeg fått beskjed om. Noen som vet om Telenor har nye dekodere på gang med to tunere?
    Er strengtatt IP-TV de leverer, så antall "tunere" er ikke noe man snakker om i denne sammenhengen.
    Dekoderen henter en og en strøm fra "noden" og inn, så handler heller om antall strømmer den kan ta inn på en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har hatt Telenor Fiber i nærmere ett års tid. Fikk luftstrekk fra underleverandøren.

Er ganske fornøyd med router og internett, og kanal-tilbud.
    Er bare misfornøyd med billige dekodere som egentlig ikke holder mål.
    Våres HD PVR henger og er lettere ustabil, slik at en må trykke av/på på boksen, og noen opptak blir mislykket ... (!)
    Men ellers er kvalitet grei (HD-sendinger sender i dd5.1, 720p/1080i). Føler at ikke-PVR boksen er enda mer stabil.
    fornøyd med boksen ellers, bortsett fra at OS/applikasjonene er litt ustabile/henger litt, slik at man må boote boksen på nytt) [gjelder mest PVR].
    Mens internett og router er meget stabilt. De levèrer det de lover. Mulig andre er billigere, men jeg foretrekker kvalitet fremfor laveste anbud.

Husk; 4 switchporter på switch (inkl. antall TV'er), så om du har mer enn 2 tv'er og 2 stasjonære med nettverkskabel, så bør du skaffe ekstra switch.
    Gjerne gigabit på det som medie-deles tv <-> pc <-> bluray network player/mediacenter.
    Aldri kjør trådløst på movie-medier med mindre std. DVDrip DivX/XviD.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •