Problemer med å dekode Canal Digital signaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med å dekode Canal Digital signaler

Hei,

Jeg holder på å sette sammen en HTPC, men har støtt på litt problemer i forbindelse med dekoding av signalene til Canal Digital.

Jeg har følgende oppsett:
    Digital Devices Cine CT Tv-kort m/ CI-Modul.
    Strong Smit CAM module fra Canal Digital
    Smart kort fra Canal Digital (Dette er tidligere brukt i en dekoder).
    Mediaportal software

Når jeg ikke har huket av i Digital Devices driveren for at DVB-C Tuner 1/2 skal bruke CI modulen(Se bilde her), så får jeg inn alle kanalene, men de er ikke dekodet ergo får jeg ikke sett på dem(Jeg får sett BBC som ikke er kryptert).

Hvis jeg huker av for at tunerne skal bruke CI modulen, så finner jeg ikke noen kanaler. Jeg burde jo her funnet de som ikke er kryptert, eller? Dette gjør meg litt usikker på hva som er korrekt oppsett her. Noen andre som har Digital Devices kort med CAM modul som kan tipse meg om korrekt oppsett her?

Har også prøvd med DVBViewer uten å få sett kanalene.
    Ut ifra en annen tråd her på forumet, så ser det ut til at flere har hatt problemer med CAM modulen fra Canal Digital i HTPC'er. Så spørsmålet er om noen har noen gode idè for å fikse dette problemet. Jeg kan i driveren gå inn i CAM Menuen, så CAM'en \ Smart kortet ser ut til å være gjennkjent av maskinen.

Jeg har også lest at andre som har Canal Digital kabeltv bruker andre CAM, har noen erfaringer med andre CAMs og hvordan få disse til å fungere med Canal Digital.

Evt andre forslag for å fikse problemet mottas med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,

Etter intenst mye lesing på forum osv igår, så har jeg fått løst problemet med mitt oppsett. Tenkte å poste det her, siden det ser ut som om flere har spøsmål ang dette.

Mitt oppsett er altså som følger:
    Digital Devices Cine CT m/ CI-modul
    CAM kort bestilt fra Canal Digital.
    Windows 7 med XBMC og MediaPortal som TV-Server.

Noen punkter:
    - MediaPortal v1.1.3 fungerer ikke med CAM'et fra Canal Digital, den klarer ikke kommunisere med CAM'et. Hvis du trykker på CAM Menu i denne versjonen av Mediaportal så ser du at den ikke klarer å hente data fra smartkortet. Du må bruke v1.2-beta (TV-server v1.1.7) som kan hentes herfra: MediaPortal Setup Guide

- Husk å enable CAM'et på Tvtuneren og skift fra "CAM Module: default" til "CAM Module: Astroncrypt 2"

- For å få TV-serveren til å fungere med XBMC må du installere en plugin. Denne kan fåes herfra: XBMC - TVServerXBMC
    Husk å velg den for 1.2-beta

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •