canaldigital tvinger til og bytte stb?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

canaldigital tvinger til og bytte stb?

Hei!
    har en gammel cabelekoder som jeg ikke har brukt siden jeg fikk den (er vel 4 år siden) har bare brukt ipbox/dreambox.
    Nå fikk jeg tlf fra canaldigital att jeg måtte kjøpe nyt stb da den jeg har ikke var supportert lengre og måtte kjøpe en ny en til 999 (tilbud egetlig var det 3 tusen mener jeg hu sa) jeg fikk og brev tidligere om att den ville bli sakt opp.
    Har ikke spesielt lyst til og bytte til ny tuner,prøvd og sa att det går bra ut support etc men måtte bytte sa hu.
    tenkte jeg bare skulle vente og se hva som skjer når det blir stengt...noen andre som har havnet i samme sitvasjon?
    Frykter vel egetlig att det er pga cas7 (paring) som gjør att dem vil att jeg skal bytte,ser og att dem støtter CAM så får vel kansje kjøpe CAM etterhvert og sette i ipboxen

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke la deg tvinge. De skal dytte på deg en søpletuner fra sagem til 995,- for å bli kvitt restlageret før de nye pvr tunerene kommer. Hold ut, de kommer snart med bedre og nye tunere

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    ikke la deg tvinge. De skal dytte på deg en søpletuner fra sagem til 995,- for å bli kvitt restlageret før de nye pvr tunerene kommer. Hold ut, de kommer snart med bedre og nye tunere
    Er dette den nye?

Canal Digital Parabol - CDC 9000 HD Dekoder

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er den nye uten pvr, kommer neste mnd med pvr utgave

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Nei den er jo for parabol. Kabeltv dekodere finnes på kabel sidene til Canal Digital. Her er oversikt over kabel dekoderene:
    https://kabel.canaldigital.no/Kundes...Teknisk-hjelp/

Den mottageren som nevnes her er en gammel proprietær kabel Mediahighway boks. Disse mottagerene er rimelig håpeløse og følger ikke DVB/Nordig standard. Mottageren kan muligens ikke søke kanaler hvis den ikke supporteres og den kan garantert ikke vise EPG eller f.eks. legge NRK1 på nr.1 uten spesiell support. Mottagerene er så gamle at det er lite sannsynlig at leverandøren av det proprietære systemet (NDS) supporterer de lengre og dermed er risikoen stor for at det kan oppstå problemer.

Men det virker jo litt rart om man blir pålagt å kjøpe ny boks. Disse calling selskapene som ringer har kanskje noen overivrige selgere. Det er jo ikke nødvendig å kjøpe ny boks før den gamle slutter å fungere (hvis man ikke er livredd for å bli uten TV )

Jeg tror nok kabelselskapene kan spare en god del penger og tilby mange flere tjenester ved å gå over til MPEG4. Det kan ikke de gamle boksene motta. Det kommer nok en slik overgang både på satellitt og kabel på samme måte som skjedde med analogt til digitalt på satellitt og i bakkenett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tror det er Canal Digital C1201 CX jeg har

Hei!
    er snakk om kabel tv her,finner ikke igjen den boksen her en gang,lurer på om jeg har lånt den bort en gang,mener det er den Canal Digital C1201 CX.
    har kun brukt dreambox/mediacenter/ipbox og der fungere epg veldig bra
    men da venter jeg bare i spenning på når jeg ikke mottar de digital kanelene....har jo alltid anlog når de stenger det digital abb mitt....

Ingen andre som er i samme "båt" som har en gammel digital boks?
    beste mora har en slik philips boks på parabol som sikkert er 7 år gammel (første digital boksene) hun har ikke fått beskjed om og bytte den...rart dem roter så mye på cabel tv,men kan jo bare være en veldig ivrig selger fra canaldigital.......

når det gjelder gå over til mpeg4 får og kunne levere flere tjenester så tror jeg canaldigital har nok av ledig kapasitet dem sender i qam64 på vanlig SD noe som vil si att hvis dem bytter til QAM256 (noe get bruker) kunne dem sendt 4 ganger så mye per mux.....

ja ja blir moro og se hva fremtiden gir

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som overivrig selger, husk at de får provisjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dom ringde om var en Phillips dekoder. Den kommer inte att fungera efter omläggningen av nätet (fungerar just nu inte i Mo i Rana tex).
    Klart dom får provisjon, men just detta är sant, den går ur drift.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svingen
    Hei!
    har en gammel cabelekoder som jeg ikke har brukt siden jeg fikk den (er vel 4 år siden) har bare brukt ipbox/dreambox.
    Nå fikk jeg tlf fra canaldigital att jeg måtte kjøpe nyt stb da den jeg har ikke var supportert lengre og måtte kjøpe en ny en til 999 (tilbud egetlig var det 3 tusen mener jeg hu sa) jeg fikk og brev tidligere om att den ville bli sakt opp.
    Har ikke spesielt lyst til og bytte til ny tuner,prøvd og sa att det går bra ut support etc men måtte bytte sa hu.
    tenkte jeg bare skulle vente og se hva som skjer når det blir stengt...noen andre som har havnet i samme sitvasjon?
    Frykter vel egetlig att det er pga cas7 (paring) som gjør att dem vil att jeg skal bytte,ser og att dem støtter CAM så får vel kansje kjøpe CAM etterhvert og sette i ipboxen
    Vi hadde også en C1201 CX inntil sist vår, da vi fikk vi tilbud om en ny, gratis HD 104 C-tuner, mot 12 måneders bindingstid på abonnementet. Jeg tror CD nå helst vil bli kvitt de gamle og dårlige C1201 CX. Den nye 104 C er et vesentlig bedre produkt.

/perjol

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perjol
    Vi hadde også en C1201 CX inntil sist vår, da vi fikk vi tilbud om en ny, gratis HD 104 C-tuner, mot 12 måneders bindingstid på abonnementet. Jeg tror CD nå helst vil bli kvitt de gamle og dårlige C1201 CX. Den nye 104 C er et vesentlig bedre produkt.

/perjol
    Det du säger stämmer, C1201CX erbjuds man en gratis 104c mot. Men det är alltså inte den han sitter med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •