LE32C355D1WXXE Samsung 32", Canal Digital, IDTV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LE32C355D1WXXE Samsung 32", Canal Digital, IDTV

Hei,
    Jeg har akkurat kjøpt meg en ny Samsung 32". Har litt problemer med å få sett DVB-C Canal Digital-sendinger. Jeg finner ingen kanaler på Norsk søk. Så jeg har byttet til Finland. Noe som gjør at jeg finner alle kanalene(Knatten kabelselskap).

CAM kortet er pairet med programkortet og CAM er satt ordentlig i CI+ porten(Finner programkort serienummer i Samsung CI meny). Alt skal være i orden ifølge Canal digital-kundesupport. På noen kanaler får jeg meldingen "Forvrengt Signal". På andre kanaler får jeg meldingen "Tjenesten ikke tilgjengelig".

TVen har nå stått standby på NRK2 for å motta CAM oppdatering i ca 2 timer. Skal bilde plutselig poppe opp eller må jeg skru av og på el lignende etter dette?

Samtidig så lurer jeg på om GET og Canal Digital sine frekvenser er de samme og det er kun forskjell på hvordan de blir låst opp? Eller er det kanskje mulig at jeg kun har funnet GET sine frekvenser?

JJan

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JJan
    Hei,
    Jeg har akkurat kjøpt meg en ny Samsung 32". Har litt problemer med å få sett DVB-C Canal Digital-sendinger. Jeg finner ingen kanaler på Norsk søk. Så jeg har byttet til Finland. Noe som gjør at jeg finner alle kanalene(Knatten kabelselskap).

CAM kortet er pairet med programkortet og CAM er satt ordentlig i CI+ porten(Finner programkort serienummer i Samsung CI meny). Alt skal være i orden ifølge Canal digital-kundesupport. På noen kanaler får jeg meldingen "Forvrengt Signal". På andre kanaler får jeg meldingen "Tjenesten ikke tilgjengelig".

TVen har nå stått standby på NRK2 for å motta CAM oppdatering i ca 2 timer. Skal bilde plutselig poppe opp eller må jeg skru av og på el lignende etter dette?

Samtidig så lurer jeg på om GET og Canal Digital sine frekvenser er de samme og det er kun forskjell på hvordan de blir låst opp? Eller er det kanskje mulig at jeg kun har funnet GET sine frekvenser?

JJan
    TV'n må være påslått og satt til f.eks. NRK2 for at du skal få oppdateringer til CAM'n. Bildet skal komme med en gang når oppdateringen er utført.

Du kan også sjekke BBC World og NRK Tegnspråk. Disse er ikke kodet og fungerer uten CAM. Det samme er tilfellet med alle radiokanalene. Forsøk derfor gjerne disse kanalene uten CAM for å se om det fungerer. Du trenger heller ikke CAM for kanalsøk og titting på txt tv. Dersom du har valgt NRK2 så bør txt tv fungere hvis det ikke er dårlig signal inn til TV.

Går ut fra at TV'n er tilkoblet direkte til kabeltv uttaket og at det ikke er gjort litt kreative kablinger. Forsøk også gjerne med galvanisk skille (det skal vel følge med alle TV'er tror jeg).

TV'n din er godkjent så dersom dette ikke er grå import så bør den jo fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå har jeg satt den på NRK2. Tekst TV fungerer.

BBC World News fungerer ikke, men det gjør derimot NRK Tegnspråk. Får også opp Get Infokanal og NRK1. Radiokanalene og tvguide fungerer også. Også uten CAM i tven.

TVen er oppkoblet rett til kabel uttak, med en 1,5m kabel av ukjent opphav. Får bra signaler på analoge kanaler. Ikke noe galv. skille, kanskje kjøpe det og en ny kabel hvis det ikke fungerer?

Norsk Samsung ja. Så burde være grei den. CAM er også CD godkjent.

Takk for hjelpen så langt. :-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå har jeg satt den på NRK2. Tekst TV fungerer.

BBC World News fungerer ikke, men det gjør derimot NRK Tegnspråk. Får også opp Get Infokanal og NRK1. Radiokanalene og tvguide fungerer også. Også uten CAM i tven.

TVen er oppkoblet rett til kabel uttak, med en 1,5m kabel av ukjent opphav. Får bra signaler på analoge kanaler. Ikke noe galv. skille, kanskje kjøpe det og en ny kabel hvis det ikke fungerer?

Norsk Samsung ja. Så burde være grei den. CAM er også CD godkjent.

Takk for hjelpen så langt. :-D
    Hvis du er tilkoblet GET kabelnett så får du ikke inn Canal Digital. At du får inn GET infokanal tyder mye på at du ikke er tilkoblet Canal Digital kabeltv.

GET tilbyr heller ikke digitaltv for IDTV. Du må da ha dekoder og GET abbonement.

EDIT: Knatten kabelnett har avtale med Canal Digital om distribusjon av digitale kanaler
    Optonet

Du bør nok ta kontakt med knatten kabeltv.
    De skriver også på sine websider:
    Manglende kanaler
    I lengre tid har vi jobbet med et problem hos endel av våre kunder, som ikke får inn alle TV kanalene de abonnerer på fra CanalDigital via cam/kort rett i TV (IDTV). Nå viser det seg at dette i endel tilfeller kan skyldes et galvanisk skille som kundene får utlevert sammen med nytt tv fra forhandler (sitter på kabel fra Tv dekoder til TV). Når dette fjernes får kunden inn de kanalene han skal ha. Denne problemstillingen er gitt videre til Canal Digital.

Antagelig leverer en del tv fornandlere/produsenter galvanisk skille i heller middelmådig kvalitet.
    Galvanisk skille: Bør du bruke galvanisk skille? - DinSide Bolig

Det er fortsatt litt merkelig om du ser GET infokanal. Er du sikker på at du er tilkoblet korrekt kabelnett ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo forklare hvorfor det ikke fungerer. Canal Digital skal fungere her i borettslaget.

Er det feil frekvenser jeg har fått inn kanskje?

Når jeg søker under Norge\kabel\Digital søk\ så finner tven ingen kanaler. De kanalene jeg har funnet er via Finland\Kabel\Digital søk. Men når jeg setter land til Norge så har jeg en ekstra option på tven som jeg kan legge inn:

Frekvensstart
    Frekvensstopp
    Symbolrate
    QAM

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen. Da prøver jeg å kontakte dem.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo forklare hvorfor det ikke fungerer. Canal Digital skal fungere her i borettslaget.

Er det feil frekvenser jeg har fått inn kanskje?

Når jeg søker under Norge\kabel\Digital søk\ så finner tven ingen kanaler. De kanalene jeg har funnet er via Finland\Kabel\Digital søk. Men når jeg setter land til Norge så har jeg en ekstra option på tven som jeg kan legge inn:

Frekvensstart
    Frekvensstopp
    Symbolrate
    QAM

Startfrekvens forsøk med 200MHz
    Frekvensstopp forsøk med 790MHz
    (er usikker på kabelbåndet)

Symbolrate 6.950
    QAM 64
    QAM 256 (HDTV frekvenser)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er fortsatt litt merkelig om du ser GET infokanal. Er du sikker på at du er tilkoblet korrekt kabelnett ?
    Faktisk ikke sikker på det. Canal Digital derimot ba meg kontakte Knatten Kabelnett. Så regnet bare med det. En i styret her i borettslaget fortalte meg akkurat at det er GET som er leverandør. Men er det mulig å velge mellom Get og CD på samme kabelnett? Eller er det opp til hvert borettslag å velge?

Men samtidig så forteller Canal Digital sine hjemmesider at Canal Digital er tilgjengelig på min adresse. De vet da også hvor jeg bor, så det burde kundeservice ha reagert på litt tidligere. Fortalte dem om flytting fra A til B. Har pratet med dem X antall minutter på tlf og ca 20 epost meldinger fram og tilbake også.

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Startfrekvens forsøk med 200MHz
    Frekvensstopp forsøk med 790MHz
    (er usikker på kabelbåndet)

Symbolrate 6.950
    QAM 64
    QAM 256 (HDTV frekvenser)
    Prøvde 200000khz til 790000khz, Symbolrate 6950 og QAM64 nå. Søket tok ca 1-2 sekunder uten at den fant noenting.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk ikke sikker på det. Canal Digital derimot ba meg kontakte Knatten Kabelnett. Så regnet bare med det. En i styret her i borettslaget fortalte meg akkurat at det er GET som er leverandør. Men er det mulig å velge mellom Get og CD på samme kabelnett? Eller er det opp til hvert borettslag å velge?

Men samtidig så forteller Canal Digital sine hjemmesider at Canal Digital er tilgjengelig på min adresse. De vet da også hvor jeg bor, så det burde kundeservice ha reagert på litt tidligere. Fortalte dem om flytting fra A til B. Har pratet med dem X antall minutter på tlf og ca 20 epost meldinger fram og tilbake også.

Prøvde 200000khz til 790000khz, Symbolrate 6950 og QAM64 nå. Søket tok ca 1-2 sekunder uten at den fant noenting.
    Det vanlige er at borettslaget tegner avtale for alle medlemmene i borettslaget. Det er ikke plass til Canal Digital og GET i samme kabel.

Det er teknisk mulig at hver leilighet kan velge kabeloperatør men da må det gå egen coax kabel direkte til hver leilighet fra "sentralen". Såkalt stjernenett. I seriekoblede nett er det umulig at to kabeloperatører leverer via samme kabler.

Men hvis Canal Digital forteller deg at de tilbyr kabeltv på din adresse så ville jeg klage på signalet og be de sende noen ut for å sjekke signalet. Og skulle borettslaget hindre deg i å motta CD kabel så bør du kunne få tilbake pengene for CAM'en du kjøpte av CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringer å hører med dem imorgen.

Litt kjedelig hvis det ser ut som at jeg ikke får sett CD her. Da jeg hadde CAM og programkort fra den gamle leiligheten. Så får nok ikke noe igjen for den. Har jo fortsatt tv2sumo og analoge kanaler, så overlever inntil videre

Takk for hjelpen forresten. Du utkonkurrerte CD med et jafs...

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringer å hører med dem imorgen.

Litt kjedelig hvis det ser ut som at jeg ikke får sett CD her. Da jeg hadde CAM og programkort fra den gamle leiligheten. Så får nok ikke noe igjen for den. Har jo fortsatt tv2sumo og analoge kanaler, så overlever inntil videre

Takk for hjelpen forresten. Du utkonkurrerte CD med et jafs...
    Jeg trodde du hadde kjøpt kort&CAM nå. Har du hatt det på en tidligere adresse så får du nok ikke pengene tilbake men du kan sannsynligvis selge dette og levere inn eierskifte skjema.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om CAM kortet fungerer for RiksTV også? Det er også DVB-T del på tven også.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om CAM kortet fungerer for RiksTV også? Det er også DVB-T del på tven også.
    Det vet jeg ikke men pga. pairingen tror jeg ikke det lar seg gjøre. Men du kan skaffe deg en RiksTV CAM. Til GET kan du ikke benytte din IDTV uten dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Blir nok til at jeg ordner meg RiksTV da. Canal Digital var skråsikre på at det var Canal Digital her. Men Knatten Kabelnett kunne avkrefte det fort. Er visst i GET-land. Akkurat på grensen.

Takk for hjelpen Bobben1!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •