TechniSat Digicorder HD K2 til Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy TechniSat Digicorder HD K2 til Canal Digital

Hei,

Sliter litt, forrige uke klikket HD-PVRen fra Sagem for kabeltv fra Canal Digital itillegg har borettslaget sendt et skriv om forbud mot paraboler :sad:
    Har anskaffet TechniSat Digicorder HD K2, denne skal fungere med alle HD og SD Canal Digital kanaler da den er Conax kompatibel. Har CAM'en Strong fra Smit itillegg til at jeg har skaffet meg Conax Smit og Conax Smit Professional CAM'er. Problemet er at når jeg setter inn CanalDigital-kortet i CI-sloten på Digicorderen(har prøvd med alle 3 CAM) så skjer det ingenting. Har kjørt Autoinstall uten res, får opp gang på gang "NO TV-list found" :sad: Så hva gjør jeg feil? Har noen noe tips?

PS: Har bare brukermanual på Tysk, Scheiße

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Yamaha
    Har kjørt Autoinstall uten res, får opp gang på gang "NO TV-list found" :sad: Så hva gjør jeg feil? Har noen noe tips?

PS: Har bare brukermanual på Tysk, Scheiße
    NO TV-list found har ikke noe med cam å gjøre, dekoderen har ikke funnet noen kanaler.
    Kanalene skal den finne uten at cam er satt i og når de kommer inn så vil du få bilde på BBC World News og noen kristne kanaler, de går åpne.
    Når kanalene er på plass så kan du fokusere på cam, ikke før.
    Tipper du må gjøre et manuelt kanalsøk og bruke frekvens 306 mHz SR 6950 og nett ID 70.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Dennis, takk for hjelpen.
    Får dessverre ikke BBC eller Evangelie kanalene :-?
    Kan det være at CD har lagt inn sperre på alt av dekodere utenom CD sine egne?
    Har forresten vært i kontakt med CD, de gidder ikke å svare på mine spm(Helt forståelig det, henviser til sin nettside og oversikt over CD godkjente dekodere). Lurer på om CD kan unpaire kortet mitt slikt at den ikke er låst mot en spesifikk dekoder??

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Yamaha
    Hei Dennis, takk for hjelpen.
    Får dessverre ikke BBC eller Evangelie kanalene :-?
    Kan det være at CD har lagt inn sperre på alt av dekodere utenom CD sine egne?
    Har forresten vært i kontakt med CD, de gidder ikke å svare på mine spm(Helt forståelig det, henviser til sin nettside og oversikt over CD godkjente dekodere). Lurer på om CD kan unpaire kortet mitt slikt at den ikke er låst mot en spesifikk dekoder??
    Problemet ditt er så enkelt som at boksen din ikke klarer å søke inn kanalene. Enten gjør du noe galt eller så er kanalsøk funksjonen litt for dårlig i dekoderen.

Det har ingenting med pairing eller CD å gjøre. En hver boks/TV skal fint kunne søke inn alle kanaler uten CAM /smartkort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yesss...Endelig

Oppgraderte firmwaren til DigiCorderen. Starter deretter "Extended Channel Search" med SR 6000, 6900, 6950 og 7000 med Qam 64 og dermed fikk jeg inn 155kanaler:grin:

Takker meget Dennis og Bobben, nå er det endelig TV-titting igjen, fikk inn også Blue Hustler og Adultchannel...hehe:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, kanskje et dumt spørsmål men hvorfor trenger du en CAM i denne dekoderen siden den har innebygget kortleser for Conax ifølge dokumentasjonen ? Jeg tenker å anskaffe denne boksen som erstatning for CD sin første PVR og hva betalte du for denne ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei norrbaggen, sorry for sen tilbakemelding. Det stemmer at du ikke trenger CAM-modul. Jeg betalte ca. 400 euro.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •