Fra SD til HD - Canal Digital og IDTV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra SD til HD - Canal Digital og IDTV

Hei!

Jeg har nylig gått til anskaffelse av en full HD tv (nærmere bestemt denne) som er klar for RiksTV og IDTV. TVen er listet på Canal Digitals liste over TVer som støtter IDTV. Jeg som i dag allerede er kunde hos Canal Digital og "nyter" meg av deres kabel-tv grunnpakke til 299,-/mnd, ønsker å gå over til HD. Jeg er rimelig grønn på disse HD-greiene.

Jeg har sett på IDTV og synes det ser lovende ut, jeg slipper en ekstra dekoder og fjernkontroll og får noen HD-kanaler. Jeg ser at IDTV er støttet i mitt område, så jeg kan få det.

Men foruten kortleser og programkort som pr i dag koster 490,-, trenger jeg noe mer enn det?

Abonnementet mitt i dag er "Kabel-TV grunnpakke" (med sånn gammeldags hvit antennekabel i veggen). Må jeg da betale kortavgift på 299,-/år i tillegg til den månedsavgiften for kanalene? Hvis jeg går for IDTV og setter inn kortleser og programkort i TVen, skal den hvite antennekabelen fortsatt være koblet i vegguttaket, eller skal det være en annen kabel (HDMI)?

Dette er min første post her på forumet. Setter stor pris på alle svar!

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Velkommen til forumet.

Du må, slik du er inne på, betale en kortavgift på 299,- per år, i tillegg til det du allerede betaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men hva med kablene da? Forblir de som i dag? Med den hvite kabelen fra veggen til TVen?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja. Du trenger en conax cam modul som du setter CD sitt kort i og dette setter du inn i tv'en. Så er det bare å søke inn kanalene. Velg digital istenfor analog på kanalsøk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg meg. Fikk bestilit kortleser + programkort fra CD i går. Takk igjen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •