Get HD dekoder, Canal+ Play og HDCP problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Get HD dekoder, Canal+ Play og HDCP problemer

Siden jeg gikk glipp av de første episodene av Game Of Thrones på Canal+ så tenkte jeg å se det via Canal+ sin on demand tjeneste Play.
    Men når jeg starter den første episoden får jeg beskjed om at TV`n ikke støtter HDCP og at den ikke kan vises... :x

Oppsettet mitt er Get HD PVR->DVDO Edge videoprosessor->Samsung PS63B685.

Jeg kjører jo BD spilleren min gjennom Edge også uten at den klager på at TV`n ikke støtter HDCP, så kan feilen ligge i Get boksen?

Må si at det er få ting som irriterer meg med enn å bli nektet å bruke ting jeg har betalt for pga kopibeskyttelse, og produsenters klønete implementering av samme. :x

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda et eksempel på at "gratis-alternativet" er mye mye mer tilgjengelig enn lovlige alternativer.

Når skal rettighetsbransjen våkne og forstå at de må konkurrere med et bedre produkt, ikke et dårligere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bransjen kan jo aldri konkurrere mot noe som er gratis...

Men det er jo ekstra irriterende at det kun er vi som er snille gutter og betaler for ting, som skal slite med kopibeskyttelse i alle varianter.

Jeg har allerede fått tilbud om å kopiere alle episodene i MKV/H264 HD format av en fyr på jobben (som selvsagt ikke abonnerer på C+), så det er jo en utvei.

Men alle BD spillere krever vel HDCP handshake fra alle enheter, så når dette er første gang jeg opplever at det ikke fungerer så er det jo fristende å tro at dette er noe som har kommet via en software oppdatering i Get dekoderen?

Jeg har nemlig brukt denne tjenesten fra Canal+ tidligere, uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Canal+ Play via NextTV på en gammel TV som ikke støtter HDCP, har ingen problemer hos meg i allefall.
    Så dette er nok et problem som ligger hos GET?
    Regner med at du har ringt de, må da være mulig for de å skru av HDCP?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jnsn
    Har Canal+ Play via NextTV på en gammel TV som ikke støtter HDCP, har ingen problemer hos meg i allefall.
    Så dette er nok et problem som ligger hos GET?
    Regner med at du har ringt de, må da være mulig for de å skru av HDCP?
    Det står i meldingen på skjermen at jeg kan bruke SCART istedet for HDMI for å løse problemet, men jeg har ikke noen planer om det akkurat.

Du bruker kanskje SCART?

Alle som har prøvd å ringe Get vet at det er siste utvei. Jeg vil heller gnage av meg armen enn å stå i kø der, men om det er aller aller siste utvei så får jeg gjøre det.

Men først får jeg prøve å koble PVR rett til TV utenom Edge, og se om det hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    Det står i meldingen på skjermen at jeg kan bruke SCART istedet for HDMI for å løse problemet, men jeg har ikke noen planer om det akkurat.

Du bruker kanskje SCART?

Alle som har prøvd å ringe Get vet at det er siste utvei. Jeg vil heller gnage av meg armen enn å stå i kø der, men om det er aller aller siste utvei så får jeg gjøre det.

Men først får jeg prøve å koble PVR rett til TV utenom Edge, og se om det hjelper.
    Bruker HDMI på en eldgammel 32" LCD TV
    Edge løsningen du bruker kan jo lage krøll, men syns det fortsatt er rart at de har aktivert HDCP på playtjenestene... ser ikke helt grunnen til dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet forbi Edge og da startet det opp. Må si det er temmelig irriterende siden hele poenget med en bildeprosessor er å gjøre bildet bedre, noe jeg ikke kan nå.
    Vel, jeg får ihvertfall sett det nå. :roll:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •