Router til Altibox som takler 60mbit

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Router til Altibox som takler 60mbit

Jeg har nylig oppgradert Lyse hastigheten min fra 30/30 til 60/60, men har ikke fått hastigheten jeg betalte for. Da jeg tok kontakt igjen fikk jeg beskjed at Altibox routeren må settes i 'Bridge mode' og vil ikke lenger fungere som router.

Da jeg hadde gjort det fikk jeg hastigheten, men når jeg prøvde å gå på nett med HTC'en via trådløs router lenger ute i nettverket så mista jeg nett overalt og måtte ringe på ny.

Så viser det seg at jeg må ha en router som første ledd etter Altibox'en for at ting skal fungere som tidligere, men ble tipsa om at mange routere ikke takler 60mbit inn på/gjennom WAN.

Er det noen som har erfaring med router som greier å sende gjennom hele hastigheten ?? og som ikke koster skjorta da, 3-600kr bør holde.
    Trenger ikke noe fancy trådløst, 1 port inn og 1 ut holder egentlig, med litt brannmur og sånnt.

Ønsker i hovedsak IKKE D-link da jeg er kjent med mye tull med deres produkter.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke altibox, men de har vel 802.11g (54Mbit/s men må vel deles på to for reell hastighet, har du flere enheter på nettverket synker også hastigheten)

Skal du ha noe bedre, må du opp på den nyeste standarden 802.11n og det på alle enhetene i nettverket. Hvis ikke må du ha dual-wifi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Kjenner ikke altibox, men de har vel 802.11g (54Mbit/s men må vel deles på to for reell hastighet, har du flere enheter på nettverket synker også hastigheten)

Skal du ha noe bedre, må du opp på den nyeste standarden 802.11n og det på alle enhetene i nettverket. Hvis ikke må du ha dual-wifi.
    Wifi på den routeren er uinteressant. Alt er kablet. Men ble tipset om at for mange routere er 60mbit i meste laget på kablet porter..

(Alt annet i nettverket tulla uten routeren.)
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, sorry, kablet ja. Men altså, burde ikke en hvilken som helst gigabit router ordne biffen? Eventuelt sette opp en Gbit-switch utenfor routeren.

Newcomer Yahaman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også melding i dag at jeg var oppgradert til 60/60. Sjekket nå i kveld og ser at jeg fremdeles har 30/30. Tok kontakt med Lyse kundesupport og fikk beskjed om at de bare garanterte hastigheten med PC direkte koblet mot Lyse Boxen..?? ( kablet )

Jeg testet hastigheten med kabel fra Lyseboksen til en Gigabit Swich og rett i PC. :?

Jeg mener at jeg helt klart burde se en adskillig høyere hastighet og at Gigabit swichen ikke burde være ett problem for hastigheten.

Andre med samme erfaring....

Kommer til å ta kontakt med Lyse etter helgen igjen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yahaman
    Fikk også melding i dag at jeg var oppgradert til 60/60. Sjekket nå i kveld og ser at jeg fremdeles har 30/30. Tok kontakt med Lyse kundesupport og fikk beskjed om at de bare garanterte hastigheten med PC direkte koblet mot Lyse Boxen..?? ( kablet )

Jeg testet hastigheten med kabel fra Lyseboksen til en Gigabit Swich og rett i PC. :?

Jeg mener at jeg helt klart burde se en adskillig høyere hastighet og at Gigabit swichen ikke burde være ett problem for hastigheten.

Andre med samme erfaring....

Kommer til å ta kontakt med Lyse etter helgen igjen.
    Du må sette altibox routeren i Bridge mode.

Edit: Mens jeg hadde 60/60 aktivert så hadde jeg koplet gjennom en STLab switch og fik over 60/60 mbit på speeed test (har deaktivert bridgemode og gått ned til 30/30 mens jeg venter på en router jeg har bestillt fra komplett)

Gå inn i innstillinger å velg aktiver Bridge mode. Du må så restarte routeren. Du må så flytte ledningen fra pc til tv 3 utgangen på Altibox routeren. Du vil miste 1 av 3 tv utganger når du kjører 60/60.

Når du så har gjort dette så er ikke lenger Altiboxen en router, og pc'en er direkte koplet på internet. Dersom du kun har en switch og ikke router i systemet og har 2 enheter eller flere så vil den enheten som er på nett miste signalet når du prøver å få opp en til.

Var ikke klar over at det ville by på så store problemer med 60/60, og det er tydeligvis ikke kundebehandlerene heller..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset....:grin:

Kommer nok til å bli heftig med support for kundebehandlerene etter dette. Spesielt når "noen av dem" ikke er oppdaterte..

Noen spesiell ruter som egner seg spesielt bra til dette..????

Trenger ikke wifi da dette fixes av en apple extreme i nettet.

Hadde vært greit å bytte ut 8 ports Switch'en med en ruter.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo dette jeg selv spør om

Jeg vil kun benytte router som en gjennomgang. Kan komme opp i mye styr med åpning av porter dersom skal bruke routeren til å switche internt nett.

Har router en som jeg bruker kun som tådløs sender og denne måtte jeg sette i slutten av en kabel kjede, ps3 fant ikke tversity gjennom router.

Altibox - Router - Switch - Pc, Pc, ps3, ps3, bluray, xbox360 ++

Har nå bestillt meg en Komplett.no - NETGEAR WNR2000 RangeMax Wireless-N

Får nesten bare teste en å se. Bruker angrefristen hvis den ikke greier hastighet, og i verstefall så dropper jeg 60/60 og nøyer meg med 30/30..

Edit: Når det gjelder hastighet så får jeg 30/30 på speedtest, men maxer ut på 2.8 mb/sec på Bittorrent ('skal' være 3.75 mb/s). Men når 60/60 var aktivert var jeg oppe 7-7.5 mb/s som er full hastighet.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset....:grin:

Kommer nok til å bli heftig med support for kundebehandlerene etter dette. Spesielt når "noen av dem" ikke er oppdaterte..

Trenger ikke wifi da dette fixes av en apple extreme i nettet.

Hadde vært greit å bytte ut 8 ports Switch'en med en ruter.
    Fikk selv problemer når jeg oppgraderte Altibox til 60/60, Linksys routeren min taklet ikke hastigheten/antall connections.
    Jeg kjøpte en ASUS RT-N56U, denne fungerer mye bedre, alt måler som det skal på speedtest, og det er ingen problemer med torrents, får 7,3MB/s opp og ned, samtidig.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Fikk selv problemer når jeg oppgraderte Altibox til 60/60, Linksys routeren min taklet ikke hastigheten/antall connections.
    Jeg kjøpte en ASUS RT-N56U, denne fungerer mye bedre, alt måler som det skal på speedtest, og det er ingen problemer med torrents, får 7,3MB/s opp og ned, samtidig.
    Sånne tips var det vi var ute etter ja. Kjøpte du i norge ? hvor/pris ?

Fant på Ebay fra hong kong til ca 1000 kr.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Sånne tips var det vi var ute etter ja. Kjøpte du i norge ? hvor/pris ?

Fant på Ebay fra hong kong til ca 1000 kr.
    Dustin.no ca 1000 kr.

ASUS RT-N56U GIGABIT DUALBAND WIRELESS N ROUTER - Spesifikasjoner

Test: Asus RT-N56U Peripheral review - Trusted Reviews

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skulle valgt router idag ville jeg valgt en router med både 2,4 GHz og 5 GHz. Da vil være du være litt fremtidsrettet ifht til nye standarder.
    Just my 2 cents

Mvh Faller

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Faller
    Hvis jeg skulle valgt router idag ville jeg valgt en router med både 2,4 GHz og 5 GHz. Da vil være du være litt fremtidsrettet ifht til nye standarder.
    Just my 2 cents

Mvh Faller
    Og det har Asus routeren

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å disable WiFi på denne og bare kjøre den som
    ren ruter. " Asus'en "

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sa du ikke vil ha D-Link, men jeg har bare gode erfaringer med en D-Link DIR-655 på 100/100mbit linje. Denne har jeg hatt i snart 4 år nå om jeg ikke husker helt feil. Da snakker jeg om kablet nettverk, bruker ikke det trådløse så mye (i alle fall ikke til ting som krever høy nettverksytelse). Jeg hadde tidligere en D-Link DGL-4300 på samme linja som også slet på WAN (taklet max 60-70mbit mener jeg å huske. Mulig de fleste nyere og ikke altfor kjipe routerne ikke har slike problemer lenger. Det er som sagt nesten 4 år siden jeg kjøpte DIR-655. Nå er imidlertid DIR-655 ganske utdatert, men den støtter i alle fall >60mbit på WAN.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i samme situasjon. Fant ut at min sonicwall fw var flaskehalsen etter oppgradering til 60/60. Brukte endel tid på å lete etter noe passende hos komplett m.fl. Endte til slutt opp med en mini-ITX PC som jeg kjører pfSense firewall på. Noe dyrere enn først planlagt men veldig fornøyd med resultatet.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Da fikk jeg denne idag, og får full hastighet gjennom routeren. 516,- alt inklusive fra Komplett.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter litt i samme situasjon. Kjøpte selv en Linksys E4200 (fra dustinhome til 1100)

Komplett.no - Linksys E4200 Wireless Dual-N Band

Skal kontakte Lyse for å få info om bridgingen.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har selv Lyse med 60/60Mbit linje sammen med D-link DIR-855, og dette funker kanon...klarer til å med 7MB/s over trådløst nettverk (5Ghz)

D-link har Gbit link på LAN og WAN

edit: jeg var selv motstander av D-link sine produkter tidligere, men all min tvil ble gjort til skamme av 855 og sammen med D-link sine gbit switcher som jeg har 4 av i huset.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •