Alternativer til RiksTV PVR-dekoder?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alternativer til RiksTV PVR-dekoder?

Jeg er ute etter tips (og råd) ang pvr-dekoder og eventuelle alternativer til dette.

Jeg har idag RiksTV via ID-tv (Panasonic), men ønsker meg muligheten til å ta opp programmer samtidig som jeg ser på et annet program, samt å programmere serieopptak slik at jeg og madammen ikke går glipp av favorittseriene våre!

Jeg har følgende valgmuligheter, etter det jeg kan forstå:

- kjøpe en av de tre tilgjengelige PVR-dekoderne fra RiksTV (har lest en god del av den negative omtalen av disse).
    - vente på at nye PVR-dekodere skal komme.
    - DVD/BD- opptaker med harddisk (kan vel da bare ta opp programmet jeg ser på?)
    - Asrock eller Eeebox med DVB-T TV-kort med CI-slot for RiksTV-cam.

Hva bør jeg velge?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan med rimelig god trygghet bare kjøpe den beste PVR-dekoderen til rikstv for å få den mest brukervennlige løsningen.

To mottakere hvor du da kan ta opp en kanal og se på en annen samtidig...
    Pause Live-TV, EPG og nok av lagringsplass...

Har RiksTV PVR (husker ikke nr) eneste jeg har å utsette på den er at etter den blir slått på så er den treg til å skifte kanal første gang, som om den fryser (kan være bare vår)...

Men uansett, dedikert PVR er mye bedre en DVD-opptaker eller noe annet hvor du ikke får se og ta opp noe annet, og gjør det vanskelig å ta opp mens du ikke er hjemme og sjonglering med flere fjernkontroller...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Du kan med rimelig god trygghet bare kjøpe den beste PVR-dekoderen til rikstv for å få den mest brukervennlige løsningen.
    Er det Grundig, Sagem eller Intek sin PVR-dekoder du har?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har Grundig (edit: står i signaturen min ser jeg nå hehe), det var vel den eneste PVR dekoderen de hadde da, hvem som er best av de 3 de har nå vet jeg ikke...

Siden du har RTV i Panasonicen nå, så vil du uansett få en ekstra fjernkontroll å forholde deg til med en boks i tillegg, så den ulempen kommer vel uansett...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Siden du har RTV i Panasonicen nå, så vil du uansett få en ekstra fjernkontroll å forholde deg til med en boks i tillegg, så den ulempen kommer vel uansett...
    Det er ikke noe problem, siden jeg har en Logitech Harmony fjernkontroll! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med RiksTV idag. De kunne selge meg en Grundig DTR8860 for 2000,- dersom jeg knyttet meg til RT i ett år.

Alternativet er en Intek HDPV-T12CX fra Tantec uten abonnement til 2500,-

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av p10
    Snakket med RiksTV idag. De kunne selge meg en Grundig DTR8860 for 2000,- dersom jeg knyttet meg til RT i ett år.

Alternativet er en Intek HDPV-T12CX fra Tantec uten abonnement til 2500,-
    Ville vente med Grundig ihvertfall. SW på dagens bokser er ustabil og ikke til å stole på. Se en annen tråd.

Generelt grunnlag er det bare å styre unna Grundig. Om de andre er bedre vet jeg ikke men Grundig fortjener ikke penga dine.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring med Intek varianten? Jeg har RiksTV og er keen på en PVR, men har lest så mye om dårlige erfaringer og frustrasjon at jeg er skeptisk.. Betaler gjerne det det koster, men da må jeg få en solid løsning som fungerer ordentlig. Innspill tas imot med glede.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intek

Jeg har Intek, Grundig og har hatt Sagem, så jeg har litt erfaring med dem.
    Intek har en meget god følsomhet som kommer godt med hvis du bor et sted med svak signal, eller bor slik at du kan få inn svensk bakkenett. Ellers er den ikke helt stabil når det gjelder å få den til å ta opp det en ønsker. Jeg hadde lagt inn flere opptak med ukentlig repetisjon, men det var 2-3 pr uke som ikke ble tatt opp. Nå har jeg satt den til å ta opp daglig noen timer om kvelden og da ser den mere stabil ut. Grunnen til at jeg kjøpte den var for å få inn Svensk bakkenett som har 6 frie kanaler samt at det har lenge vært sendt i 5.1 i lang tid og det lyder bra. Intek fungerer ikke sammen med Denon forsterker. Jeg får ikke 5.1 på NRK (Kun svensk som sender i mpeg2). Bildet blir borte etter en stund, men det virker direkte på TV, så lyden kjører jeg via optisk til forsterkeren. PVR'en til Grundig har mye rart for seg for tiden, den tar opp alt jeg vil, men den hakker og henger i opp til et minutt til tider. Følsomheten er meget dårlig, Sverige faller ofte ut. Sagem har også sine svakheter og da den sluttet å virke etter et år så hadde ikke foretningen jeg kjøpte den fra avtale med noen som kunne reparere den, så de ville heller gi meg en ny Grundig, enn å gi meg en ny Sagem.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det kommet ny software til Grundig og det jeg rakk å teste i natt, så bra ut. Den er mye raskere i skifte av kanal og blaing i menyer. Fortsatt litt treg når en skal legge inn nye oppak via timer og det er en liten ny bug der, men dette gjør en ikke så ofte hvis det er programmer til faste tider en tar opp. Jeg har ikke fått sjekket om det fortsatt er hakking når en ser på opptak, eller om bildet blir borte 1-2 sekunder når et opptak. Bortsett fra at følsomheten for svake sendere (Svensk bakkenett) er litt dårligere enn på Intek så er nok Grundig den beste nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •