altibox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: altibox

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

altibox

Altibox kommer snart inn her i huset og da medfører det litt spm rundt dette.

Går det ann å videreføre tvsignalene fra sentralen innom en vanlig ruter og til dekoderen? Hadde en ide om å bruke den samme kabelen som allerede er lagt i veggen fra et rom til et annet.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke forsøkt å blande inn TV-signalene på det vanlige LAN-et, men ved bruk av VLAN kan du unngå dette på en grei måte. Ulempen er at det er nødvendig å benytte et par switcher med VLAN-støtte, evt. router med VLAN-støtte.

Denne typen fra HP funker greit Komplett.no - HP Procurve 1810G Gigabit Switch , men det krever en viss nettverksforståelse for å sette ting opp. Vanskelig er det imidlertid ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Det går visstnok an om du har en switch som støtter VLAN. Ellers trenger du to kabelstrekk.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Var det jeg var redd for. Er til leiligheten som ligger under der sentralen står. Ligger allerede en 15m nettverkskabel der tenkte jeg kunne ha brukt den. Men da vet jeg ikke hva vi kan gjøre.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved bruk av VLAN, så kan du nettopp kjøre begge deler i samme (eksisterende) kabel. Men du må altså ha to ekstra bokser hvis ikke du har VLAN-støtte på utstyret du allerede har stående.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt grå akkuratt på det nettverksområdet.
    Kan fortelle situasjonen kanskje noen har noen tips og forklaring på hva og hvordan.

Det skal både internett og tv i leilighet i kjelleren.
    Er Get der nå. Det har blitt koblet gjennom en coaxial og en nettverkskabel fra første etasje ned gjennom betongen og bak flisene på badet og ut i stua. Den nettverkskabelen er ikke lang nok til å rekke ditt tven står nå. Grunnen til spm er at isteden for å sette opp en sentral i kjelleren også kunne vi bruke den i første etasje og dermed dele på regninga.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker på hvor du vil, men Clas Ohlson har to små bokser som gir deg muligheter til å kjøre 2 nettverkssignaler over en kabel. Hos meg deler jeg Altibox og nettverk for Xbox over samme kabel. Får ikke linket til clas da serveren deres er nede eller noe.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener er om jeg kan bruke den nettverkskabelen som allerede ligger lagt ned i veggen der, til tv og internett fra Altibox. Altså koble den ene enden i sentralen i første etasje og allikevel få videreført tv og internett til en form for ruter i kjelleren.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Det jeg mener er om jeg kan bruke den nettverkskabelen som allerede ligger lagt ned i veggen der, til tv og internett fra Altibox. Altså koble den ene enden i sentralen i første etasje og allikevel få videreført tv og internett til en form for ruter i kjelleren.
    Jepp - du bare skaffer en slik en: http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=156767999

Du kobler den ene splitteren til TV og nettverk i sentralen, og den andre splitter til dekoder og PC/router i andre enden. Deretter forbinder du splitterne med nettverkskabelen i veggen eller hva der er :wink:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei
    Takk for svar. Skal testes ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i dag nett og tv via Canal Digital.
    Har og en hdpvr fra CD.. forstår det slik at man må leie egen dekoder hos altibox?
    Hva er egentlig prisene på:
    - leie av hdpvr dekoder
    - nettet samt hva slags hastigheter tilbyr de?
    - "vanlig" tv pakke

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er prisene hos min leverandør: Altibox - Priser

Kan sikkert variere fra leverandør til leverandør.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som kan oppgi prisen altibox?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razorray
    Jeg har i dag nett og tv via Canal Digital.
    Har og en hdpvr fra CD.. forstår det slik at man må leie egen dekoder hos altibox?
    Hva er egentlig prisene på:
    - leie av hdpvr dekoder
    - nettet samt hva slags hastigheter tilbyr de?
    - "vanlig" tv pakke
    Dekoderen følger med, men ønsker du pvr, betaler du for denne pr mnd. vanlig dekoder er gratis.

Hastigheten på alle internettlinjene settes opp iløpet av april:

De nye hastighetene til Altibox er som følger:

Familie 50 (25/25), tidligere 10/10
    Bonus 80 (40/40), tidligere 15/15
    Ekspress 120 (60/60), tidligere 30/30
    Super 200 (100/100), tidligere 50/50

De nye hastighetene vil bli innført trinnvis fra 1. april og fram mot sommeren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •