Internett - Superbredbånd fra Telenor eller fiber fra Altibox?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Internett - Superbredbånd fra Telenor eller fiber fra Altibox?

Skal til å bestille meg bredbånd, men er usikker på hva jeg skal velge.
    Har alltid tenkt på fiber fra altibox, men ser nå at Telenor har kommet med superbredbånd.
    Telenor blir jo en del billigere, men er dette like bra?
    Har egentlig ikke snøring på hva jeg skal velge...
    Det viktigste for meg er at nettet er stabilt og med en ok hastighet. Skal kobles til PC og Xbox blant annet.
    Håper på litt tilbakemeldinger på for og imot Telenor og Altibox...

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet for Altibox så gå for det. De leverer kjappt og stabilt bredbånd uavhengig av hvor du bor. Opplastingshastigheten er også mye bedre en det som Telenor kan lever over kobberkabler. For at du skal kunne få såkalt "superbredbånd" fra Telenor må du omtrent bo oppå sentralen, hvis det er snakk om litt avstand til nærmeste sentral er du heldig hvis du får en hastighet som er 10% av det som kan leveres over fiber fra f.eks Altibox.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Telenors såkalte superbredbånd er ikke like bra.

tu.no - Altibox skrur opp farten - Teknisk Ukeblad

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv på superlinja til Telenor, og får ikke mer enn max 25 ned og 12/13 opp... Så tror det skal endel til for og klare og få full pupp ut av telenor. Bor ganske nærme sentrum i Oslo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altibox uten tvil. De er ikke i nærheten av å utnytte potensialet, mens telenor teknologi henger etter.

I fremtiden vil bare hastigheten hos altibox økes i takt med behovet, mens du fremdeles vil sitte med den sure "gårsdagens teknologi" fra telenor.

Altixbox har jo allerede annonsert ( iallfall i stavanger ) at de økers hastigheten og senker prisene fom april og utover.

Dette netopp for å sette spikeren i kisten til telenor for dem som fremdeles var i tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok
    Da var jo egentlig valget enkelt
    Takker for kjappe tilbakemeldinger!

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg!

Fiber er fremtidsrettet. VDSL+ er gårsdagens siste krampetrekkning....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del handler alt om pris.
    Om du har fått et godt tilbud fra Altibox så er det uten tvil den beste teknologien.
    Selv har jeg mulighet for Coax, fiber og VDSL hjemme hos meg, der VDSL ble det rimeligste alternativet. Dog over tid ser jeg nok ikke bort i fra at jeg legger inn fiber (så fremt jeg blir boende der jeg gjør).

Fiber er uten tvil teknologien som har mest potensiale.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 25/5 superbredbånd fra telenor. Jeg er meget fornøyd, har målt på speedtest mange ganger å telenor leverer det de lover, enda jeg er 1279meter fra sentral. Men her jeg bor er det ikke fiber da så har ikke annet valg. Men er spent på TV løsninga som kommer på superbredbånd

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Altibox, og når 1. april kommer så blir jo alt enda bedre!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja var det jeg og tenkte

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har superbredbånd fra telenor (40/10) og det fungerer utmerket. Jeg vil ha mulighet for Altibox om noen måneder, men velger det bort. Når telenor kommer med TV på kobber så sier jeg opp Canal Dagitial Parabol.
    Om Altibox er bedre, har bedre hastighet, etc er ikke interessant for meg. Jeg har noe som er raskt nok (speedtest viser at de holder det de lover) med stabil oppetid og helt grei kundeservice. Jeg har hørt mye negativt om kundeservicen til Signal Bredbånd i Salten som leverer Altiboks her, og jeg er lei dårlig kundeservice (som nevnt så er jeg kunde hos CD, say no more...).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på det samme her å. Noen ide når det lanseres?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Vet ikke. Det de sier på nettsidene er i løpet av året.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    De har sagt til høsten, men det er bare å avvente tipper jeg :P

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jnsn
    De har sagt til høsten, men det er bare å avvente tipper jeg :P
    25\5 og 40\10 holder for de aller aller fleste, og da er det pris som til slutt bestemmer! Der er ofte fiber kostbart, og krever vell gjerne at man har TV i tillegg? Etablering er også dyrt for fiber, som er kjedelig visst man ikke eier boligen selv.

Bruker 25/3 fra en lokal leverandør selv, og kan ikke klage overhodet, selv om ping og oppetid ikke er like bra som Telenor sin.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiber fiber fiber. Glem tullpratet fra telenor om 'super' Det er mulig den er super historisk sett internt hos Telenor. Har man ikke valget er selvfølgelig superlinja fra Telenor bra nok.

Jeg har selv fiber fra Vikenfiber og er utrolig fornøyd. Og om ikke lenge oppgraderer de linja mi til 100/100 Mbps. Sikkert ikke noe jeg egentlig har behov for men jeg takker og bukker uansett og gleder meg til lynrask linje. Som mange kanskje vet er Vikenfiber en partner for Altibox. Jeg har kun internet så det er ikke noe krav at man også må betale for TV pakke.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Fiber fiber fiber. Glem tullpratet fra telenor om 'super' Det er mulig den er super historisk sett internt hos Telenor. Har man ikke valget er selvfølgelig superlinja fra Telenor bra nok.

Jeg har selv fiber fra Vikenfiber og er utrolig fornøyd. Og om ikke lenge oppgraderer de linja mi til 100/100 Mbps. Sikkert ikke noe jeg egentlig har behov for men jeg takker og bukker uansett og gleder meg til lynrask linje. Som mange kanskje vet er Vikenfiber en partner for Altibox. Jeg har kun internet så det er ikke noe krav at man også må betale for TV pakke.
    Er det samme pris for installasjon av fiber og VDSL ? Fordelen med VDSL er at det gir rask nok forbindelse for de fleste og man betaler minimalt for å bli kunde.

Dersom prisen for fiber installasjon og abbonement er helt likt som for VDSL så er jo fiber et bedre alternativ.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse

Enig at fiber er "det beste", men for de fleste handler det først og fremst om tilgjengelighet og deretter pris.

Hos meg kan jeg enten få ADSL fra en rekke leverandører, VDSL fra Telenor og kabelbasert bredbånd fra Get. ADSL har elendig opphastighet og Get har priset seg helt ut av markedet. Dermed blir superbredbånd fra Telenor det som er mest supert for meg...

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Er det samme pris for installasjon av fiber og VDSL ? Fordelen med VDSL er at det gir rask nok forbindelse for de fleste og man betaler minimalt for å bli kunde.

Dersom prisen for fiber installasjon og abbonement er helt likt som for VDSL så er jo fiber et bedre alternativ.
    Jeg har ingen formening om prisen på de forskjellige produktene. Jeg tar det for gitt at et 'dårligere' produkt alla xDSL er billigere uansett. Spørmålet man bør stille seg er selvsagt hvor lenge man har tenkt å bo på nåværende bosted og hvor mye man er villig til å betale for installasjon av gårsdagens teknologi som internett over kobber faktisk er. VDSL fungerer best om du har sentralen som nærmeste nabo.

Selv har jeg ingen planer om å flytte på mange år og syntes da en tilkobling med fiber helt inn i stua er en god investering i alle fall når man ser den raske utviklingen av tjenester som tilbys på nettet. Behovet for båndbredde går neppe ned i årene som kommer og når man allerede tester hastigheter som 1000/1000 Mbit til privatbrukere føler jeg meg rimelig trygg på at jeg har valgt riktig løsning.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •