Internett - Superbredbånd fra Telenor eller fiber fra Altibox? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Jeg har ingen formening om prisen på de forskjellige produktene. Jeg tar det for gitt at et 'dårligere' produkt alla xDSL er billigere uansett. Spørmålet man bør stille seg er selvsagt hvor lenge man har tenkt å bo på nåværende bosted og hvor mye man er villig til å betale for installasjon av gårsdagens teknologi som internett over kobber faktisk er. VDSL fungerer best om du har sentralen som nærmeste nabo.

Selv har jeg ingen planer om å flytte på mange år og syntes da en tilkobling med fiber helt inn i stua er en god investering i alle fall når man ser den raske utviklingen av tjenester som tilbys på nettet. Behovet for båndbredde går neppe ned i årene som kommer og når man allerede tester hastigheter som 1000/1000 Mbit til privatbrukere føler jeg meg rimelig trygg på at jeg har valgt riktig løsning.
    Nå regnet jeg faktisk med at det kostet å bli tilkoblet VDSL men det er faktisk gratis (dvs. ingen etableringskostnad eller utstyrskostnad). Det er jo også rimelig for det er helt urimelig at netteier krever et store beløp før man får lov til å bli kunde på kobber eller fiber.
    Superbredbånd (VDSL) / Bredbåndsabonnement / Bredbånd - Telenor

Kan jo være at det koster noe der det ikke er installert kobberkabler fra før men kobberkabler er det stor sett over alt.

Slik jeg tolker det så koster Telenors VDSL tilbud (merk det er VDSL2):
    -449kr/md for 25Mbps/5Mbps (evt. 549kr/md for 40/10)
    -ingen tilkoblingskostnad
    -gratis tippeliga webtv

Står også at samme tv pakker som Telenor leverer via fiber kommer på VDSL2.
    TV over fiber / TV / Privat - Telenor

http://www.bredbånd.no/vdsl

Fiber har uten tvil mulighet for høyere hastigheter. Som så mye annet så er det behovet som bør bestemme valget :-) Jeg hadde vært superfornøyd med 40/10 hastighet.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kanke no for det men det er litt gøy.....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •