HD signal fra kabeltv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD signal fra kabeltv?

Hallo,
    Henta meg en HD-Pvr box fra GET men synes bilde er utrolig skuffende.
    Den er koblet til en Sony X3500 LCD tv via HDMI.
    Hadde NRK1HD tidligere da den var åpen via GET systemet til appareter med innebygd dekoder....poenget er at jeg hadde mye bedre HD bilde da?
    Bilde er veldig soft og da mistes liksom HD effekten synes jeg.
    Pvr boksen er satt til å vise 1080i ut da dette er max.
    Tror ikke det er GET som er problemet da jeg har testa NRKHD tidligere.....
    Ihvertfall så har broderen knall bilde med samme GET....forskjellen er at han har ny Samsung LED tv.
    Noen som har lignende erfaringer fra GET eller andre .....eventuelt Rikstv?

Blu-ray ser helt fantastisk ut i forhold til HD kanalene jeg har nå.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om NRK kjører 720p faktisk, har du forsøkt å sette til 720p?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Lurer på om NRK kjører 720p faktisk, har du forsøkt å sette til 720p?
    hjelper ikke....bilde er fortsatt veldig soft,lurer på å teste med component men har liten tru på at det hjelper.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av GameOver
    Hallo,
    Henta meg en HD-Pvr box fra GET men synes bilde er utrolig skuffende.
    Den er koblet til en Sony X3500 LCD tv via HDMI.
    Hadde NRK1HD tidligere da den var åpen via GET systemet til appareter med innebygd dekoder....poenget er at jeg hadde mye bedre HD bilde da?
    Bilde er veldig soft og da mistes liksom HD effekten synes jeg.
    Pvr boksen er satt til å vise 1080i ut da dette er max.
    Tror ikke det er GET som er problemet da jeg har testa NRKHD tidligere.....
    Ihvertfall så har broderen knall bilde med samme GET....forskjellen er at han har ny Samsung LED tv.
    Noen som har lignende erfaringer fra GET eller andre .....eventuelt Rikstv?

Blu-ray ser helt fantastisk ut i forhold til HD kanalene jeg har nå.
    Har du trykket på knappen HD kanaler på din fjernkontroll?
    Alle HD kanalene ligger langt ute i kanallista hos GET.
    Kjenner noen som har denne boksen(hjalp til å innstallere), ikke noe galt med HD bildene der...Mens vanlig NRK er akkurat som du beskriver det....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Har du trykket på knappen HD kanaler på din fjernkontroll?
    Alle HD kanalene ligger langt ute i kanallista hos GET.
    Kjenner noen som har denne boksen(hjalp til å innstallere), ikke noe galt med HD bildene der...Mens vanlig NRK er akkurat som du beskriver det....
    Ja jeg kjenner godt til GET boksen sine funksjoner selv om jeg henta min egen først nå......min bror har hatt GET lenge og jeg har "lekt" mye med boksen der for å teste ut funksjonene.
    Har lagt alle 7 HD kanaler over til favoritt.
    Virker som den innebygde dekoderen i min tv gjorde en mye bedre jobb enn hva GET boksen gjør............

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ja jeg kjenner godt til GET boksen sine funksjoner selv om jeg henta min egen først nå......min bror har hatt GET lenge og jeg har "lekt" mye med boksen der for å teste ut funksjonene.
    Har lagt alle 7 HD kanaler over til favoritt.
    Virker som den innebygde dekoderen i min tv gjorde en mye bedre jobb enn hva GET boksen gjør............
    I dag er det torsdag: Da går Criminal Minds i HD, men der er det ikke så mye å hente, mens CSI Miami på TV Norge alltid har fantastisk bilde....
    Og Big Bang Theory....

Hva slags Tv har du?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva slags Tv har du?
    Sony 40X3500

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sony 40X3500
    Ok, ikke den helt nyeste....kjenner ikke den godt nok tll å vite hvor den ligger an i forhold til spesifikasjoner....budsjett....medium----topp spesifikasjon...osv.
    Noen tv'er er jo ikke så gode på TV signaler fra boks...kvalitet på HDMI ledning...osv osv.
    Der hvor jeg innstallerte GET boksen har de en 1 år gammel midt på treet Samsung TV....
    Blu-Ray er jo i en helt egen klasse, bare så det er sagt....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ikke den helt nyeste....kjenner ikke den godt nok tll å vite hvor den ligger an i forhold til spesifikasjoner....budsjett....medium----topp spesifikasjon...osv.
    Noen tv'er er jo ikke så gode på TV signaler fra boks...kvalitet på HDMI ledning...osv osv.
    Der hvor jeg innstallerte GET boksen har de en 1 år gammel midt på treet Samsung TV....
    Blu-Ray er jo i en helt egen klasse, bare så det er sagt....
    Joda...trekker nok ned at tvn er over 3 år gammel.
    Men hoved poenget er at HD bilde var betydelig bedre når jeg hadde NRK-HD som var åpen I GET sytemet intil VM i Oslo ved bruk av intern HD dekoder i tv.
    En annen ting er at det er ca 7m kabel som er trukket fra veggen til GET boks
    og 2 skjøter pga galvanisk skille og spesial "skrue" kabel inn i HD-PVR men det skal vel ikke ha noe å si for bilde.Dårlig signal gjør vel at bilde faller ut+mosaikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony X3500 er fortsatt en svært god tv. Den var en fullspekket toppmodell for 3 år siden.

Kanskje nullstille innstillingene på den Hdmi-inngangen og begynne på nytt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Sony X3500 er fortsatt en svært god tv. Den var en fullspekket toppmodell for 3 år siden.

Kanskje nullstille innstillingene på den Hdmi-inngangen og begynne på nytt?
    Har prøvd å sette hele tvn til fabrikk innstillinger for så å starte på nytt.
    Må vel bare akseptere at den ikke har bedre bilde via Get HD-PVR.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Joda...trekker nok ned at tvn er over 3 år gammel.
    Men hoved poenget er at HD bilde var betydelig bedre når jeg hadde NRK-HD som var åpen I GET sytemet intil VM i Oslo ved bruk av intern HD dekoder i tv.
    En annen ting er at det er ca 7m kabel som er trukket fra veggen til GET boks
    og 2 skjøter pga galvanisk skille og spesial "skrue" kabel inn i HD-PVR men det skal vel ikke ha noe å si for bilde.Dårlig signal gjør vel at bilde faller ut+mosaikk.
    Hvis Tv'en din har innebygget tuner for bakkenettet, så er det jo bare å koble til en antenne så har du 3 NRK kanaler i HD...som du kan sammenligne med....
    Ettersom jeg i hine hårde dager hadde kabel TV, så er jeg skeptisk til lange ledninger...
    Og det har ikke skjedd noe med abb til GET pga SKI VM???
    Har du en HD boks fra GET så har du jo ett abb som gir deg tilgang til x-antall
    HD kanaler....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Tv'en din har innebygget tuner for bakkenettet, så er det jo bare å koble til en antenne så har du 3 NRK kanaler i HD...som du kan sammenligne med....
    Ettersom jeg i hine hårde dager hadde kabel TV, så er jeg skeptisk til lange ledninger...
    Og det har ikke skjedd noe med abb til GET pga SKI VM???
    Har du en HD boks fra GET så har du jo ett abb som gir deg tilgang til x-antall
    HD kanaler....
    NRK1-HD var åpen i GET systemet uten bruk av HD-PVR boksen deres....den ble desverre stengt da NRK 2,3 HD ble lansert i forrige måned.
    Så jeg hadde NRK1 i HD i 1 år bare ved bruk av bakkenett tuner i tv.
    Har testet om det ble annerledes etter at jeg fikk HD-PVR boks men signalet er fortsatt stengt når jeg prøver å få kanalen via innebygget dekoder i tv og signalet går via HD-PVR boksen.
    Har ingen andre muligheter til å koble opp tvn utenom "Get i veggen"

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

NRK1-HD var åpen i GET systemet uten bruk av HD-PVR boksen deres....den ble desverre stengt da NRK 2,3 HD ble lansert i forrige måned.
    Så jeg hadde NRK1 i HD i 1 år bare ved bruk av bakkenett tuner i tv.
    Har testet om det ble annerledes etter at jeg fikk HD-PVR boks men signalet er fortsatt stengt når jeg prøver å få kanalen via innebygget dekoder i tv og signalet går via HD-PVR boksen.
    Har ingen andre muligheter til å koble opp tvn utenom "Get i veggen"
    Nok en gang: Tror mange ikke skjønner hvordan TV verdenen har blitt etter at det analoge nettet ble slukket.
    Det analoge nettet er nå erstattet av et digitalt "bakke" nett, fordi senderne står på bakken. Moderne Tv apparater, og jeg regner også med din, har to eller flere type tunere innegygget....en av disse tunerne kan ta i mot det digitale bakkenettet (MPEG4) ved å koble en antenne(innendørs/elektronosk) til nettopp antenneinngangen på tv'en din.
    Dette nettet er tilgjengelig over nesten hele Norge. Og i dette didgitale bakkenettet ligger NRK 1+2+3 ukodet, slik at ALLE kan ta inn NRK, samme hvor de bor...
    Signalet fra GET boksen din kommer fra et vegguttak, og er koblet til din TV via HDMI....
    Så det er flere måter å motta TV på...som "gamle" dager :-)

PS: For å gjøre det ennå mer komplisert: Hvis du tar en antenneledning fra baksiden av GET boksen og inn i Tv'en din, så får du også det analoge kabelnettet som ligger paralellt med det digitale kabelnettet....så trykker man på feil knapp på Tv'en så sitter man og ser på analoge signaler,via den analoge tuneren istedet for digitale signaler via HDMI...
    Does this make any sense?? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en gang: Tror mange ikke skjønner hvordan TV verdenen har blitt etter at det analoge nettet ble slukket.
    Det analoge nettet er nå erstattet av et digitalt "bakke" nett, fordi senderne står på bakken. Moderne Tv apparater, og jeg regner også med din, har to eller flere type tunere innegygget....en av disse tunerne kan ta i mot det digitale bakkenettet (MPEG4) ved å koble en antenne(innendørs/elektronosk) til nettopp antenneinngangen på tv'en din.
    Dette nettet er tilgjengelig over nesten hele Norge. Og i dette didgitale bakkenettet ligger NRK 1+2+3 ukodet, slik at ALLE kan ta inn NRK, samme hvor de bor...
    Signalet fra GET boksen din kommer fra et vegguttak, og er koblet til din TV via HDMI....
    Så det er flere måter å motta TV på...som "gamle" dager :-)

PS: For å gjøre det ennå mer komplisert: Hvis du tar en antenneledning fra baksiden av GET boksen og inn i Tv'en din, så får du også det analoge kabelnettet som ligger paralellt med det digitale kabelnettet....så trykker man på feil knapp på Tv'en så sitter man og ser på analoge signaler,via den analoge tuneren istedet for digitale signaler via HDMI...
    Does this make any sense?? :-)
    Prøver du å si at det er dette jeg gjør feil?Jeg er ikke den største eksperten på dette feltet men er ikke helt noob heller!
    Jeg hadde allså NRK-HD i 1 år før signalet ble kodet/fjernet av GET i det åpne kabelsystemet.
    Det er ingen tvil om at det var HD kanalen ettersom HD logo i høyre hjørne
    kom og gikk ettersom sendingene varierte mellom SD/HD sendinger.....bilde var megabra i motsetning til HD bilde jeg har nå via HD-PVR.
    Vet ikke hvorfor men NRK har fjernet HD logoen på sine sendinger.
    Jeg har bestandig fått inn det analoge nettet via GET men kvaliteten der er så dårlig at den oppkoblingen er historie og for min del kan de likegodt fjerne hele muligheten.....

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Prøver du å si at det er dette jeg gjør feil?Jeg er ikke den største eksperten på dette feltet men er ikke helt noob heller!
    Jeg hadde allså NRK-HD i 1 år før signalet ble kodet/fjernet av GET i det åpne kabelsystemet.
    Det er ingen tvil om at det var HD kanalen ettersom HD logo i høyre hjørne
    kom og gikk ettersom sendingene varierte mellom SD/HD sendinger.....bilde var megabra i motsetning til HD bilde jeg har nå via HD-PVR.
    Vet ikke hvorfor men NRK har fjernet HD logoen på sine sendinger.
    Jeg har bestandig fått inn det analoge nettet via GET men kvaliteten der er så dårlig at den oppkoblingen er historie og for min del kan de likegodt fjerne hele muligheten.....
    Jeg vet ikke, prøver bare å tenke på alle muligheter...neste er vel å snakke med naboen og høre om de er fronøyd med sin GET, om du kan se....

Men med en antenne så kan du sjekke hvordan NRK kanalene ser ut på din TV direkte, og så kan du ringe til GET og klage hvis forskjellene er store...
    Og det er jo helt uinteressant hva du hadde...det er jo hva du har nå som er tingen....
    Har også installert en GET HD box for en kollega på jobben, han hadde også en Sony TV; og forskjellen var og er stor mellom vanlig NRK og NRK1 i HD....
    Men husk at nå står det ikke noe HD logo lenger...på noen av NRK kanalene...
    Men det du får i bakkenettet er garantert HD :-) Lykke til...

PS: GET har ikke noe åpent kabelnett...bortsett fra det analoge....
    Så en hvilkensomhelst kanal vil se bedre ut gjennom en hvilken som helst GET boks, vanlig eller HD...fordi den er digital...
    Og hvilket nummer har din HD kanal på din GET HD boks som du kan se på gjennom TV'en din via HDMI????

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke, prøver bare å tenke på alle muligheter.......

Men med en antenne så kan du sjekke hvordan NRK kanalene ser ut på din TV direkte, og så kan du ringe til GET og klage hvis forskjellene er store...
    Og det er jo helt uinteressant hva du hadde...det er jo hva du har nå som er tingen....
    Men husk at nå står det ikke noe HD logo lenger...på noen av NRK kanalene...
    NRK har fjernet HD logo ja....som jeg skrev lengre opp.
    Må nok bare akseptere at HD-PVR boks via HDMI ikke gir så bra bilde på NRK-HD som intern dekoder i tv gjorde...........
    NRK1 HD er 999.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du stor forskjell på nrk 999 og 1?, isåfall er nok alt som det skal og det er som du sier att sonys interne dekoder var bedre.
    Har selv sony tv (40w4500) og syntes alle hd kanalene har utmerket kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Ser du stor forskjell på nrk 999 og 1?, isåfall er nok alt som det skal og det er som du sier att sonys interne dekoder var bedre.
    Har selv sony tv (40w4500) og syntes alle hd kanalene har utmerket kvalitet.
    Forskjellen på 999 og 1 er stor.......spesielt når det er HD sendinger på 999 naturlignok.
    Får du HD tv kanaler via HDMI eller innebygget dekoder?
    Legger nå merke til at "sharpness" +/- på tv synes å ha liten eller ingen innvirkning.....ble usikker på om det er normalt via HDMI.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Via hdmi fra get hd-pver'en. Prøv å ha de samme bildeinnstillingene på hdmi inngangen som du har på den innebyggde dekoderen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •