Conax Cam kort...hvilken vei

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Conax Cam kort...hvilken vei

Lurte bare på en ting. Har oppdaget at jeg kan sette Conax CAM modulen min inn i tv'en (for bruk av innebygget dekode) begge veier. Hva skjer hvis man setter den feil vei ?

Har for øyeblikket satt kortet med forsiden mot veggen og jeg får lyd og bilde med det. Men for hver gang jeg på søke på nytt pga. nye kanaler og slikt, så får jeg ikke kanalene i "riktig" rekkefølge som du vissnok får på dekoderene fra Canal Digital. (dvs. at NRK1 f.eks. kan ligge som kanal nr 62). Kan dette være pga. jeg har CAM modulen feil vei eller skal det være slik med innebygde dekodere ?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bpinnsvin
    Lurte bare på en ting. Har oppdaget at jeg kan sette Conax CAM modulen min inn i tv'en (for bruk av innebygget dekode) begge veier. Hva skjer hvis man setter den feil vei ?

Har for øyeblikket satt kortet med forsiden mot veggen og jeg får lyd og bilde med det. Men for hver gang jeg på søke på nytt pga. nye kanaler og slikt, så får jeg ikke kanalene i "riktig" rekkefølge som du vissnok får på dekoderene fra Canal Digital. (dvs. at NRK1 f.eks. kan ligge som kanal nr 62). Kan dette være pga. jeg har CAM modulen feil vei eller skal det være slik med innebygde dekodere ?

Hvilken TV er det du benytter , produsent & modell ?

Først og fremst så er det greit å vite at CAM'n overhodet ikke påvirker kanalsøk. Kanalsøk fungerer like bra uten CAM i TV'n.

Hvis du ikke får kanalene i den rekkefølgen som på CD dekoderene så tyder det på at TV'n ikke følger Nordig standarden for kanalnummerering. Du kan muligens flytte kanaler i lista vha. TVn's menyer. Du kan jo ta kontakt med TV produsenten's support for å få hjelp dersom det ikke står i brukermanualen hvordan du selv kan endre rekkefølgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Hvilken TV er det du benytter , produsent & modell ?

Først og fremst så er det greit å vite at CAM'n overhodet ikke påvirker kanalsøk. Kanalsøk fungerer like bra uten CAM i TV'n.

Hvis du ikke får kanalene i den rekkefølgen som på CD dekoderene så tyder det på at TV'n ikke følger Nordig standarden for kanalnummerering. Du kan muligens flytte kanaler i lista vha. TVn's menyer. Du kan jo ta kontakt med TV produsenten's support for å få hjelp dersom det ikke står i brukermanualen hvordan du selv kan endre rekkefølgen.
    TV'en jeg bruker er en Sony KDL40-W4500. Og, ja, det går an endre rekkefølgen på kanalene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •