IPTV hos utenlandsk tilbyder?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IPTV hos utenlandsk tilbyder?

Hei! Rykter sier at NRK etter årsskifte har innsynsrett i registerene til NextGenTel, Canal Digital osv for å avdekke de som ser på TV uten å ha lisens.

Kan man få IPTV fra en annen tilbyder enn den man velger å ha bredbånd fra? Kunne jeg f.eks fått bredbånd fra NextGenTel, men bestilt IPTV fra en svensk tilbyder (som NRK neppe sjekker registre hos?)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teoretisk sett er det ikke noe i veien for det, men i praksis vil man ikke kunne garantere for kvaliteten hvis man ikke også leverer linja. Jeg regner med at dette vil kunne bli mye bedre etter hvert som overgangen til IPv6 er ferdig, men jeg har liten tro på at dette skjer i løpet av de neste fem åra.

Det er også problematisk i forhold til rettigheter å tilby TV-kanaler til utenlandske kunder, så jeg tror ikke du vil finne så mange seriøse selskaper som leverer dette.

Men, det finnes selvfølgelig en del halvseriøse selskaper som leverer serverplass til slingbox, så du kan opprette egne abonnement på engelske og/eller amerikanske kanaler. Jeg har ikke sett noen som gjør noe tilsvarende i Sverige, men jeg blir ikke forbauset om de finnes.

Ulempen er at det nok blir en del dyrere enn TV-lisensen (og hvis du kjøper tjenesten fra UK, må du belage deg på å betale TV-lisens til BBC i stedet), men jeg regner med det er prinsippet og ikke prisen som er viktigst.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PingvinPamp
    Hei! Rykter sier at NRK etter årsskifte har innsynsrett i registerene til NextGenTel, Canal Digital osv for å avdekke de som ser på TV uten å ha lisens.

Kan man få IPTV fra en annen tilbyder enn den man velger å ha bredbånd fra? Kunne jeg f.eks fått bredbånd fra NextGenTel, men bestilt IPTV fra en svensk tilbyder (som NRK neppe sjekker registre hos?)
    IPTV leverandører leverer meg bekjent via multicast, noe som er vanlig innenfor IPTV verdenen.
    Har ikke sett noen IPTV leverandører som sender via Unicast, så tviler på at dette finnes?

Nå bruker meg bekjent nextgentel telia sitt system, så det er strengtatt det samme som i Sverige.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •