Begynner Altibox å prise seg ut ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg personlig forventer å ikke betale ekstra for HD-kanaler, og heller ikke en PVR funksjon.
    Her er jo forretningsmodellen forskjellig. Altibox og Lyse har en lav inngangspris (500) men en høyere månedspris (79/99), mens CD og Viasat selger boksen til deg for 2000-3000.

Og hvis jeg vil se norge spille fotball så må jeg kjøpe meg et dyrt abbonement. For meg så har bransjen bli slik at dem tyner maksimalt ut av folk, for folket ikke har noen valg, men jeg tror på sikt at dette kan være uheldig.
    Helt enig.

Riktig nok er internett via Tv ikke godt nok pr idag, men den står snart og banker på døren.
    Diskusjonen rundt TV over Internet kan sammenlignes litt med Radio over mobilt Internet (DAB diskusjonen). TV over Internet kan nok aldri, i nær fremtid uansett, overta for vanlig kringkastning. Under VM på ski i Oslo i vår hadde NRK kontinuerlige last i området 3-6 GB/sek. I snitt var hver sesjon på ca 1 mbps (128 KB)/s => ca 25000-50000 brukere så ski vm fra NRK over Internet. Dette var for en kanal og oppløsningen var under vanlig TV kvalitet. Dersom 250.000 skulle se Skavland i HD kvalitet over Internet, måtte NRK hatt mellom 150-170 GB/s internet kapasitet. Problemet med dagens løsninger er at multicast ikke kan benyttes siden denne alltid vil stille seg inn etter laveste båndbredde. Så dersom en tilkoblet PC har en simpel xDSL linje på 1024/256, vil alle få tilsvarende kvalitet. Alternativet er selvsagt flere multicast kanaler, men da øker krav til båndbredde og kompleksiteten igjen.

Men ikke missforstå, jeg også er villig til å betale for kvalitet. Men jeg ønker å betale rett pris, og ikke en overpris.
    Enig i dette. Men kvalitet og tjenester vil koste penger. Det er ikke gratis å lage tv.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel viktig å ta med her at det er ikke alltid altibox som styrer prisene, men også de de må forhandle gjennom som feks om man har viasat basis pakken så er det viasat selv som her styrer prisen og ikke altibox.

selv syntes jeg altibox har en rå tv portal med masse muligheter, og for de fotballinteresserte så vil jeg vel gå så langt som å si at de har norges råeste fotballløsning også.

De har kanskje ikke beste kanalpakken på markedet pr dags dato men det kommer nok da jeg har stor tro på at fiber er det som kommer til å gjelde når feks appletv kommer.

om dere har lest gjennom kontraktene deres så er det også sånn at Internett er kun det eneste man har binding til, så man står selv fritt til å gå over til CD for så å gå tilbake til altibox sin tv når den blir tilfredstillende nok, men for meg så holder den i massevis.

På internett så er de definivt råest, 60/60 for 549,- er jo rått!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Her er jo forretningsmodellen forskjellig. Altibox og Lyse har en lav inngangspris (500) men en høyere månedspris (79/99), mens CD og Viasat selger boksen til deg for 2000-3000.
    Ja, jeg ser den. MEN det å legge til/produsere en PVR-bokser koster ikke mye idag, etter mening er den over priset. Hos Altibox så vil en slik funksjon koste 1500kr første året, over tre år vil en slik funksjon koste 3500kr. Dog så kan regnestykket, totalt sett, være litt mer komplekset enn så. MEN alikevel så ser det for meg litt rart ut når dem tar blodpris for hver lille ekstra tjeneste....

I tillegg så har folk minst to TVer, det blir totalt sett ca 16000kr over fem år (note: jeg har ikke sjekket prisene). Ja ok, det er over "mange" år, men dette er priser før du har begynt å se på TV - så kommer TV abonnementet i tillegg.

Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Diskusjonen rundt TV over Internet kan sammenlignes litt med Radio over mobilt Internet (DAB diskusjonen). TV over Internet kan nok aldri, i nær fremtid uansett, overta for vanlig kringkastning.
    Jeg tror heller ikke internett kommer til å ta over tradisjonell tv. Det vil muligens bli et problem med båndbredde, men jeg ser heller ikke noe poeng å streame direkte tv da vi allerede har tilgang dette via andre gode systemer. Poenget med intenett er vel at man kan velg når og hvor en vil se et spesifikt program. Jeg tror at markedet vil ha begge deler, og hvis bruken av direkte sendt tv går ned så tviler jeg på at markedet er villig til å betale så mye som dem gjør idag hvis dem ikke får noe ekstra på kjøpet.

Jeg bruker internett en del, og man får jo streamet filmer og serier i HD når jeg måtte ønske det. Altså streame direkte TV er som regel uaktuelt, da jeg vanligvis vil se dette på et tradisjonelt TV. Dog så er det aktuelt å streame serier og enkelt programmer. Jeg merker på meg selv at jeg ikke ønsker eller har tid til å se på TV når programmene går direkte, da er en befrielse og kunne å se programmene når JEG ønsker. Altså mitt tv-mønster er i ferd med å endres, jeg har stor tro på når streaming blir enda bedre og lettere i fremtiden så vil nok mange følge i samme fotspor.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med å leie fra altibox er jo at hvis det kommer enn nyere og bedre pvr året etter man har fått inn altibox så kan man da bare reise til nærmeste altibox senter og bytte inn til den bedre uten noen ekstra kostnad, hvor man da må betale 2-3000 hos CD for å gjøre det samme!

Om det kommer en pvr i året så kan man jo regne selv

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Fordelen med å leie fra altibox er jo at hvis det kommer enn nyere og bedre pvr året etter man har fått inn altibox så kan man da bare reise til nærmeste altibox senter og bytte inn til den bedre uten noen ekstra kostnad, hvor man da må betale 2-3000 hos CD for å gjøre det samme!

Om det kommer en pvr i året så kan man jo regne selv
    Ja, det er et poeng, men det viktigste poenget er hvis den skulle gå i stykker så får du en ny. Og da vil jeg vil heller kalle det en dyr forsikring.

Selv er jeg litt nøktern derfor ser jeg ikke på det noe spesielt positivt da en slik boks vil vare og ha dem nødvendig funskjoner i mange år fremover. Avhengi av hvor mange bokser man har så kan man omtrendt kjøpe én boks i året til blodpris, og alikvell gå i null. Poenget mitt er at jeg ikke villig til å betale for en ny boks i året, da den jeg har fungerer.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Internet hastigheten er det jaffal ingenting å si på

-greinokhastighet-jpg
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Vest for Bergen
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hastigheten (og ikke minst responstiden) til Altibox er rett og slett til å bli "avhengig" av
    Men angående programutvalg: Idag fjernet Altibox både Discovery, Animal Planet og TLC fullstendig, fra alle pakker. Alle versjoner, også HD. Fullstendig uten forvarsel. Likevel forlanger de (BKK) 1 måneds oppsigelsestid. Fy fa&%€, sier nå bare jeg. Imorgen den dag blir det avbestilling, og bestilling av CD sin familiepakke. Var inntil idag "greit nok" fornøyd med Altibox sitt utvalg, men når de tar vekk Discovery og Discovery HD, ja da kan de bare ha det bra.
    Hos CD får jeg alle kanaler jeg og familen er interessert i å se på, og da alt i en pakke, uten noe ekstra-dill. Dessverre får jeg jo en tallerken opp på veggen, men den kommer nå iallfall gratis opp på veggen :-D
    For min del må TV-pakken til Altibox "reise og ryke".

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fikse
    Hastigheten (og ikke minst responstiden) til Altibox er rett og slett til å bli "avhengig" av
    Men angående programutvalg: Idag fjernet Altibox både Discovery, Animal Planet og TLC fullstendig, fra alle pakker. Alle versjoner, også HD. Fullstendig uten forvarsel. Likevel forlanger de (BKK) 1 måneds oppsigelsestid. Fy fa&%€, sier nå bare jeg. Imorgen den dag blir det avbestilling, og bestilling av CD sin familiepakke. Var inntil idag "greit nok" fornøyd med Altibox sitt utvalg, men når de tar vekk Discovery og Discovery HD, ja da kan de bare ha det bra.
    Hos CD får jeg alle kanaler jeg og familen er interessert i å se på, og da alt i en pakke, uten noe ekstra-dill. Dessverre får jeg jo en tallerken opp på veggen, men den kommer nå iallfall gratis opp på veggen :-D
    Da vil jeg oppfordre til "sivil ulydighet" fra alle kunder av Altibox. Start hets grupper på facebok event. mail bombe dem til i Discovery kommer tilbake i pakken.
    Ble mldt sagt forbannet når jeg oppdaget dette

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fikse
    Å, det var derfor mitt opptak av Grullgraveren på tirsdag var blank når jeg forsøkte å se det i går. Banna litt da :???:. Enig at man bør varsle slik i forkant.

Fikk ikke med meg at Discovery var borte men så det var kommet noen nye kaneler som BBC HD - kanskje en god erstatning ? Enig at det er mye bra på Discovery / Discovery HD men på den annen side begynner jeg å bli litt lei motorsykkel gutta og myte gutta som går igjen og igjen og igjen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mythbusters kan man jaffal se på tlc, eller tpb heter den vel.. og m lyse hastighet så er d jo nesten live streaming
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Internettdelen til Altibox er meget bra, men TV tilbudet begynner nå å bli både dyrt å dårlig sammenlignet med andre.
    Kommer ikke Discovery tilbake i grunnpakken, eller i det minste gjøres tilgjengelig til en mye lavere pris enn 299.- for Viasat Gull (som innholder mye jeg ikke har bruk for), blir det snart parabol fra Canal Digital på veggen.
    Håper de snarest innser at dette var en tabbe!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •