Dreambox, IPBox, MiracleBox....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dreambox, IPBox, MiracleBox....

Jeg har CanalDigital i kabel inn til huset og har følgende enkle ønske:

Å ta opp tv-programmer til et ikke-propritært, ukryptert format på en (ekstern)disk som skal være tilgjengelig på hjemmenettverket.

Uten å starte en religionskrig, kunne noen anbefale hva som må kjøpes for å oppnå dette (merk + modell + evt. tilleggsmoduler)?

1. Førsteprioritet er utstyr som etter konfigurerering ikke trengs å "driftes". Jeg ønsker ikke å ha den nye boksen som "hobby". Den skal bare virke.

2. Oppetid skal være lik en varmtvannbereder.

(Jeg har en NAS-disk i dag med en DLNA-server, der opptak fra et TV-kort i en PC blir lagret. Disse opptakene er tilgjengelig for alle i huset, men jeg ønsker altså å ta opp fra noe annet enn en PC).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Miraclebox

Kan opplyse om at jeg installerte Miraclebox 9 i helga, og det ser ut til å fungere veldig bra (Canal Digital kabel-tv). Har ingen erfaring med slike bokser fra før, men installasjonen var enkel og boksen tar opp på både intern og ekstern harddisk (i tillegg til nettverksdisk om ønskelig), og i og med at den er koblet på nett i tillegg er det enkelt å se opptak fra hvor som helst i huset.
    Har som sagt nylig installert denne og har ikke mange timers erfaring, men sammenlignet med PVR'en fra CD er det stor forbedring.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også brukt denne boksen i snart 14 dager. Bestilte den etter å ha sett en test på dinside.no.

Mine erfaringer så langt er:
    + Stabil
    + Meget godt bilde
    + Stillegående
    + Enkel å bruke

- EPG, viser kun nå og neste. Forventes løst i neste firmwareversjon.

Bruker ekstern usb2-disk på 1TB og intern sata-disk på 500gb, og har så langt ikke opplevd frys, krasj eller noe unormalt.

Plug n play med med kortet fra Canal Digital-kabeltv rett i boksens kortleser.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant bare NetOnNet som forhandler men der er den fjernet, eller utsolgt kanskje? Noen som vet hvor denne boksen kan kjøpes?

Noen som har testet filoverføring fra boksen til Mac?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NetonNet fjernet boksen fra sitt sortiment for ett par uker siden etter press fra STOP.

Den er fortsatt å få tak i på www.digitalboxen.se

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Virker alle kort?

Jeg har først i dag forsøkt å ta i bruk dekoder (ikke pvr) og kort fra CanalDigital (kabel) selv om utstyret ble mottatt for over et år siden. Imidlertid fikk jeg ingen bilder på skjermen selv etter at kortet hadde stått i i over 2 timer. måtte ringe til CanalDigital fordi de måtte gjøre en manuell softwareoppdatering.

Vil dette kortet fungere i en Miraclebox, eller må man ha et kort som er myntet på pvr'er?

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Foretaket jeg jobber i har blitt forhandler av Miracleboxer i Norge. Foreløpig har vi tatt inn noen bokser til testing, og det virker så langt veldig lovende. Begynner trolig salg til kunder fra 1. april.

EPG fungerer dog fremdeles ikke. Noen svensker har greid å legge inn programmer som henter EPG info fra diverse kilder men dette burde kommet automatisk. Vi har fått inn EPG 6 dager frem for T modellen, mens det for C og S kun gis nå og neste. Den Sør-Koreanske produsenten har programmerere som vistnok sitter og jobber med saken, og oppgradering er "like om hjørne" (Tror nok dette hjørnet er mye nærmere enn de hjørnene CD ofte viser til, når det snakkes om oppgraderinger).

Alle kort fra CD virker på boksene. Her kan du blande S og C om hverandre. For Riks-TV må du i tilleg ha en CAM å sette kortet inn i. Har satt inn en 1TB og en 500GB disk og det fungerer ypperlig. Har også testet mot NAS. Dog blir det nok litt stress for nettverket å alltid overføre "Time Shift" data. Miraclebox er klar til å ta i mot 3D sendinger fra CD.

@Magica : Så snart EPG er ordnet, burde Miraclebox være det du leter etter. Så lenge EPG ikke er skikkelig på plass ut av esken, blir boksen håpløs å bruke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt "mixed feelings" etter å hatt boksen i hus et par uker. Opplever stadig at boksen henger seg, men det som er mest irriterende er at timer opptak ikke fungerer. Det funker helt fint å trykke på record på fjernkontrollen, men å forhåndsprogrammere et opptak har helt sluttet å fungere. Har oppgradert til siste FW og resatt til fabrikkinnstillinger uten at det har hjulpet. Håper det skal løse seg, for boksen er jo veldig mye bedre enn CD sin PVR; rask og stillegående og muligheten til å se opptaket på en annen TV i huset eller f.eks iPad er veldig kjekk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    Hei

Foretaket jeg jobber i har blitt forhandler av Miracleboxer i Norge. Foreløpig har vi tatt inn noen bokser til testing, og det virker så langt veldig lovende. Begynner trolig salg til kunder fra 1. april.

EPG fungerer dog fremdeles ikke. Noen svensker har greid å legge inn programmer som henter EPG info fra diverse kilder men dette burde kommet automatisk. Vi har fått inn EPG 6 dager frem for T modellen, mens det for C og S kun gis nå og neste. Den Sør-Koreanske produsenten har programmerere som vistnok sitter og jobber med saken, og oppgradering er "like om hjørne" (Tror nok dette hjørnet er mye nærmere enn de hjørnene CD ofte viser til, når det snakkes om oppgraderinger).

Alle kort fra CD virker på boksene. Her kan du blande S og C om hverandre. For Riks-TV må du i tilleg ha en CAM å sette kortet inn i. Har satt inn en 1TB og en 500GB disk og det fungerer ypperlig. Har også testet mot NAS. Dog blir det nok litt stress for nettverket å alltid overføre "Time Shift" data. Miraclebox er klar til å ta i mot 3D sendinger fra CD.

@Magica : Så snart EPG er ordnet, burde Miraclebox være det du leter etter. Så lenge EPG ikke er skikkelig på plass ut av esken, blir boksen håpløs å bruke.
    Hvordan skal dere håndtere "Stop" ?

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Hvordan skal dere håndtere "Stop" ?
    Det er ikke forbudt å selge slike bokser. De er like lovlige å selge som å selge PC'er i Norge. Så er det opp til brukeren hvordan hun vil forholde seg videre.

Netonnet er imidlertid også forhandler av abonnement fra digital-TV selskapene i Sverige (ComHem, CD og Viasat). De fikk et ultimatum: Enten stopper dere salget av linuxboxer, eller så mister dere salget av abonnement fra STOP sine medlemmer. For Netonnet var nok valget enkelt økonomisk.

Vi selger derimot ikke abonnement hos disse selskapene, og er derfor frie til å selge hva vi vil av bokser.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk...

Sitat Opprinnelig postet av IronHammer
    Har litt "mixed feelings" etter å hatt boksen i hus et par uker. Opplever stadig at boksen henger seg, men det som er mest irriterende er at timer opptak ikke fungerer. Det funker helt fint å trykke på record på fjernkontrollen, men å forhåndsprogrammere et opptak har helt sluttet å fungere. Har oppgradert til siste FW og resatt til fabrikkinnstillinger uten at det har hjulpet. Håper det skal løse seg, for boksen er jo veldig mye bedre enn CD sin PVR; rask og stillegående og muligheten til å se opptaket på en annen TV i huset eller f.eks iPad er veldig kjekk.
    Jeg kjører med lagring på nettverksdisk, og (kan) opplever heng dersom kabelen nappes ut når boksen er på selv om opptak/avspilling ikke gjøres. Kun et tips: Sjekk at nettforbindelse og koblinger til disk ikke har dårlig kontakt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om jeg hadde kjøpt denne:
    Digitalboxen.com - Miraclebox 9 C Twin HD PVR

holder det med ett kort for å bruke begge tunerene?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    om jeg hadde kjøpt denne:
    Digitalboxen.com - Miraclebox 9 C Twin HD PVR

holder det med ett kort for å bruke begge tunerene?
    Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har handlet fra Digitalboxen.com ? de sender til norge?

eller er det noen som har startet å selge miraclebox i norge nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk beskjed om at de ikke sender til Norge.
    De sa det var for mye "strul" ......

Bor du i nærheten av grensa, skaff deg en poste restante boks i Sverige, og send pakken dit.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viasat + CD

Går det at bruke 2 kort , Viasat og CD i denne , Miraclebox HD PVR Satellittmottakere ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja