RiksTV (2 tunere) med Windows 7 Media Center 64-bit, går det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question RiksTV (2 tunere) med Windows 7 Media Center 64-bit, går det?

Hei!

Jeg har et realtivt nytt HTPC oppsett som bruker Intels i3 prosessor, drar alt av nedlastbart HD materiale uten problemer (Blu-Ray kjører jeg fra PS3). Jeg bruker Windows 7 64-bit med service pack 1 og Windows Media Center som følger med der.

De siste 5 årene har jeg kjørt analogt tv-signal (Get) til et analog PCIe tv-kort med 2 tunere. Dette funker helt fint, men bildet stinker naturligvis stort. Da jeg nå oppgraderer fra en 40" LCD til en 55" LED-lcd, tenker jeg det er på tide å gjøre noe med signalet som skal til tv'en også. Å kjøre egen dekoder fra Get eller RiksTV er ikke noe opsjon for meg, jeg er veldig fornøyd med Windows 7 Media Center og vil fortsette å bruke det. Det er også noe som andre i familien har lært seg å bruke fullt ut nå (etter flere år).

Såvidt jeg kan se må jeg kjøre egen dekoder hvis jeg vil inngå en avtale med Get. RiksTV virker å være litt mer fleksible og tilbyr programkort, dog med et betydelig dårligere utvalg kanaler. Det kan jeg leve med.
    Jeg tror RiksTV er veien å gå her men jeg må fortsette å ha muligheten til å ta opp fra 1 kanal og se på en annen, eller ta opp fra 2 kanaler (gjerne et kort med 3-4 tunere, det ville vært knall men intet must).

Har googlet litt på dette men finner ikke noe entydig svar. Tok en titt på hva komplett har å tilby av utstyr. Er det så "enkelt" at jeg gjør følgende:

1. Inngår en avtale med RiksTV og får tilsendt programkort med Strong kortmodul.
    2. Kjøper et TerraTec Cinergy T PCIe Dual HD og en TerraTec Cinergy H7.
    3. Kobler det til pc'en og volia! så har jeg digital tv hvorav et par av kanalene i "RiksPakken" er HD?

Eller er ikke ting fullt så enkelt og/eller jeg burde heller satse på annet utstyr for å oppnå det jeg vil her (DVB-T digital tv/HD tv med 2 tunere i Windows Media Center)?

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes ut som en god plan dette.
    Du får jo cam modul og programkort fra rikstv til 201,-
    Avhenging av hvilket kanaler du ønsker da. Men rikspakken, og fritt valg er jo noen alternativer da
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Hørtes ut som en god plan dette.
    Du får jo cam modul og programkort fra rikstv til 201,-
    Avhenging av hvilket kanaler du ønsker da. Men rikspakken, og fritt valg er jo noen alternativer da
    Sant nok dette med RiksTV, men skulle gjerne hatt "VH1 Classic" og "MTV Rocks" også. Da ville det vært helt knall!
    Men, tilbake til saken. Noen som kjører overnevnte oppsett og som kan verifisere at dette vil fungere? (eller har forslag til alternative oppsett som garantert vil funke)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått dette til å fungere? Ser etter noe lignende selv, for å klare å få doble tunere

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Riks TV cam

Hvordan kobler man til RiksTV camen til disse TV-kortene? Får man inn hele RiksTV pakken med dette utstyrtet da?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nesten nøyaktig samme utfordring. Spleiset med brødrene mine på en htpc til min far i 60-års gave. Han har kjørt maskina med et hauppauge-kort med to analoge tunere og har blitt glad i å kunne kombinere musikk, bilder og TV (samt opptak) på samme boksen. Det han nå savner er et bedre bilde på skjermen og har lyst til å oppgradere deler av den. Siden jeg er datamannen i familien har jeg blitt kalt inn til å bistå, men google har sviktet meg

De har beholdt Get analog kabeltv til nå for å kunne kjøre signalet gjennom PC'en. Det jeg lurer på er om det finnes en måte å få Get digital-tv (kabel) til å fungere gjennom pc'en det og. Jeg har funnet mange forslag, men ingen verifiserte løsninger. Noen her som har prøvd og fått til? Min far har sagt at han er villig til å bytte til RiksTv, så det er en mulighet, men også på dette har jeg ikke klart å finne mulige løsninger for digital tv.

Tidligere har jeg lest masse om fireDTV, men det har jeg heller ikke sett noen suksesshistorier på. Please help!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ingen offisielle eller halvoffisielle løsninger for GET. Årsaken er at GET ikke deler ut CAM, ergo må man få CAM i gråmarkedet. Men det er folk som har fått det til.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det finnes ingen offisielle eller halvoffisielle løsninger for GET. Årsaken er at GET ikke deler ut CAM, ergo må man få CAM i gråmarkedet. Men det er folk som har fått det til.
    Men det finnes offisielle/halvoffisiele løsninger for rikstv? Kan du henvise meg til en slik?

Hva vil det si å få tak i CAM i gråmarkedet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt på utkikk etter løsning... noen som har peiling på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigfeta
    Fortsatt på utkikk etter løsning... noen som har peiling på dette?
    Tror det blir vanskelig med GET digitaltv, men Rikstv skal ikke være noe problem å få til.
    Det du trenger er to tunere, enten USB eller interne.

USB: Komplett.no - TerraTec Cinergy H7
    Internt: TV kort - DVB-C, DVB-T - Digital Devices
    2 stk CAM og programkort: https://kw.rikstv.no/strong7061

Med USB løsningen så må du ha to stk CAM og kort, med den interne skal det holde med en CAM men sjekk med leverandøren først. Det kan også hende at du må bruke en annen CAM som kan dekode flere kanaler samtidig.

Når det gjelder software så skal vel Windows Media Center fungere greit med DVB-T tunere.

Eller så er Mediaportal et godt alternativ, bruker dette selv men med kabeltv fra Canal Digital

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terraluna
    Tror det blir vanskelig med GET digitaltv, men Rikstv skal ikke være noe problem å få til.
    Det du trenger er to tunere, enten USB eller interne.

Med USB løsningen så må du ha to stk CAM og kort, med den interne skal det holde med en CAM men sjekk med leverandøren først. Det kan også hende at du må bruke en annen CAM som kan dekode flere kanaler samtidig.
    Strong CAM fungerer bare med én kanal om gangen. Hvis du får tak i en eldre technicrypt (eller var det technisat, husker ikke helt) RiksTV CAM så kan du dekode to samtidige kanaler, men den har problemer med kortoppdateringer igjen. Så det eneste som er en fullgod løsning pr i dag er to tunere, to CI og to Strong CAM. (med mindre noen opplever problemer med kortoppdateringer med den CAMen og?)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Strong CAM fungerer bare med én kanal om gangen. Hvis du får tak i en eldre technicrypt (eller var det technisat, husker ikke helt) RiksTV CAM så kan du dekode to samtidige kanaler, men den har problemer med kortoppdateringer igjen. Så det eneste som er en fullgod løsning pr i dag er to tunere, to CI og to Strong CAM. (med mindre noen opplever problemer med kortoppdateringer med den CAMen og?)
    Da kan jeg fint gå for det... men hvordan er det med programguide og opptak da. Må jeg bruke annen software en f.eks. windows media center? Jeg synes guiden til microsoft er for dårlig...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innholdet eller oppsettet?

DVBLogic Tvsource kan lese dvb-strømmen og oppdatere WMC sin guide. I tillegg står du friere til valg av DVB-kort (eksempelvis DVB-C blir emulert som dvb-s). Koster noen $ da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Innholdet eller oppsettet?

DVBLogic Tvsource kan lese dvb-strømmen og oppdatere WMC sin guide. I tillegg står du friere til valg av DVB-kort (eksempelvis DVB-C blir emulert som dvb-s). Koster noen $ da.
    Bl.a. er ikke innholdet alltid oppdatert i forhold til det som faktisk går, og den har problemer med hva som er repriser og hva som er orginalsendinger (noe som gjør at samme program kan bli tatt opp flere ganger)

For første gang føler jeg at jeg nærmer meg en løsning for faren min. Er det noen andre ting jeg burde tenke på?

Holder det f.eks. med et geforce 7600GS skjermkort?

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Foreslår du går hit: Kontakt oss - htpc.no
    Også ringer du eller sender dem en mail. Første jeg har pratet med som faktisk hadde litt ordentlig peiling på dette området.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •