Canal Digital + PVR innebygget i TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital + PVR innebygget i TV

Lurte på om noen har problemer med opptak på innebygget PVR mot Canal Digital...

For meg så fungerer IDTV og CAM modulen flott (begge er tilsendt fra Canal Digital), jeg får dekodet kanalene som sendes som er koblet til min Samsung UE40C7705 (som står på Canal Digital's godkjent liste), og jeg har koblet til en 2,5" hd som jeg har formatert til PVR bruk. Jeg får fint brukt record, pause, og spoling i disse opptakene, eller sett de igjen etterpå. Jeg får også fint satt TV'en til å ta opp på et annet program mens jeg ser på TV (Den bytter da såklart kanal siden jeg kun har en tuner).

Men, problemet er at når jeg setter et opptak på timer, og TV'en står av, så selv om den starter opp opptaket helt fint, så klarer den ikke ta opp lyden, bare bilde. Når jeg ser på opptaket er lyden helt borte.

Det eneste jeg har sett som kan hinte til hva problemet kan være er noe med Dolby Digital lyd fra Canal Digital som sender til en kilde isteden for to eller noe, men dette er bare en gjetting etter endel googling.

Har noen andre opplevd det samme og har noen råd?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste tipset jeg har er å fjerne HD'n, formattere den på en PC, sette den tilbake og la TV'n gjøre sitt. Veit jo aldri hvor feilen ligger.
    Kjører samme opplegg som deg på samme TV og CD CAM, ikke noe problemer med lyden. Har kun testet opptak når TV'n er av og jeg ute av huset.

Veeeeeeldig synd TV'n ikke klarer å ta opp programmer i bakgrunnen hvis man ser på en annen kilde, det var en skikkelig strek i regninga.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste det, man vet jo aldri

Enig i de om å se på annen kanal under opptak, men der visste jeg hva jeg gikk til... gjorde mye research på forhånd og det er ingen moderne LED tv'er med to innebygde tunere såvidt jeg kunne finne...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at forslaget om å formattere hd'en på en pc og så på tv'en igjen virker litt borderline fjernt ut for meg, og jeg sa mest jeg skulle prøve for å være høfflig... men i mangel av noen bedre ideer valgte jeg å prøve det før jeg ringte canal digital...

Og det virka (!) ... formatterte den som ntfs på pc, så formatterte jeg den igjen på tv'en, prøvde et timer opptak med tv'en av, og nå får jeg lyden også...

Så tre muligheter:

1. Formatteringen hjalp
    2. Var tilfeldig problem som var årsaken tidligere
    3. Problemet kommer og går

Jeg håper på det første, og takker for hjelpen skriver her igjen om det blir problemer igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alas... nå er problemene tilbake... kan være det gjelder spesifike kanaler da... skal utforske mere...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok kontakt med samsung kundeservice om problemet og de ga et enkelt tips, oppgrader firmware... så gjorde det (fra 2XXX til 3XXX versjon)

Gjort en test etter dette, og der fikk jeg med lyden... har lagt opp et par tester til idag, men om ikke jeg skriver noe annet så var nok det løsningen (i tilfelle noen googler og får opp denne tråden når de har samme problem som meg).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •