terratec cinergy c pci & ci + Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer eirikask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

terratec cinergy c pci & ci + Canal Digital

Hei

Har fått nytt TV-kort (terratec cinergy c pci & ci) samt STRONG cam fra canal digital. Både cam og nytt kort kom i posten ferdig parret.

Bruker DVBViewer og denne finner alle kanaler. Problemet er at jeg kun får sett ukrypterte kanaler (BBC World News og noe religiøse greier) men ingen kodede kanaler. Har latt DVBViewer stå på nrk over natta uten resultat.

Jeg vet det er kontakt med CAM og kort da jeg kan gå inn på dette i dvbviewer (View -> Show Cam). Der kan jeg surfe i menyen.

Noen ideer utover det ?

Update: Kjører Windows 7 32-bit. Nylig foretatt nyinnstallering uten at det hjalp. Når jeg går inn på programkortet ser jeg at Canal Digital står det under abonnementstatus:

Navn: Canal+
    Startdato 01. jan 1990
    Sluttdato 01. jan 1990
    Entitlement2 0113ff03

Jeg antar det betyr at kortet ikke blir oppdatert med ny abonnementsinformasjon.

Har forøvrig prøvd alle tipsa er på forumet, men ofte er de for kanaler som ikke blir funnet. Her finner jeg alle kanaler, inkl NRK 2 og 3 i HD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme problem!

Akkurat samme problem/setup her. Fant du ut av det?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å hjelpe kortet i gang ved å bruke en orginal tuner?

Newcomer eirikask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Løsning

Hei

Løsningen var å hjelpe kortet i gang med min tuner, og etter det fungerte oppsettet. Tenkte nå jeg skulle skrive litt om mine erfaringer:

Kanalsøk
    Kanalsøk er kronglete. Etter mye lesing på andre forumer fant jeg rett og slett alle kanalfrekvensene på tuneren min og søkte på de aktuelle frekvensene, samt QAM256. Alle kanaler inkl HD ble funnet. Flere kanaler ligger på samme frekvens. Dette var det beste løsningen da kanalene ligger på ulike frekvenser forskjellige steder i Norge, så nettet var ikke til mye hjelp her.

Software
    Prøvde flere løsninger, men endte på mediaPortal. Da hadde jeg TV samt alle mine nedlastede filmer og serier i samme program. Poenget her er jo brukervennlighet samt å få noe stilig. Mediaportal hadde også den beste EPG og lignet mye på XBMC som jeg hadde erfaring med fra før.

EPG

EPG førte til mye frustrasjon. Fikk i utgangspunktet bare opp nå og neste program. Flere forumer anbefalte å bruke SVT1 eller NRK1 som kanal. Alle løsninger ble prøvd å feilet. Det viste seg at siden jeg hadde søkt inn radiokanaler var disse merket og var årsaken til problemet. Fjernet derfor all radio og ved å bruke SVT1 eller NRK1 ble EPG oppdatert.

HD-kanaler
    Alle HD-kanaler ble funnet. Men de var ikke til å se på. Piksler, tearing, frys og hakk var ikke løsbart, uavhengig av program, codecs, innstillinger. Prøvde alt jeg kom over på diverse forum. Kanalene ble noe bedre, men likevel langt fra akseptabelt.

I daglig bruk
    Kanalbytte går meget sent. EPG er lekker. HD-kanaler er ikke mulig å se på. Mediaportal er bra, men langt fra så bra som XBMC.

Konklusjon
    Selv om jeg etter mange dager og timer fikk alt til å fungere, er ikke løsningen god nok. Jeg har derfor skrinlagt prosjektet og gått tilbake til TV-tuner og eget mediacenter med XBMC. Når ny programvare foreligger, eller Windows støtter DVB-C native skal jeg prøve på nytt. Men pr dags dato koster det mer enn det smaker. Det var dog et artig prosjekt.

Med den nye HD-PVR'en til Canal Digital vil jeg heller anbefale kjøp av denne. Den er kjapp og dritlekker (installert og testet hos min far). Selv sitter jeg nå med Sagem HD-pvr (fadern's gamle) og når denne får ny software-oppgradering 30 nov 2011 blir den meget bedre. Har testet denne software på en parabol-boks av samme type som vi brukte i kabelnettet (jepp, det går helt fint så hvorfor Canal Digital ikke gir samme boks til alle kunder kan man jo spørre om) og den nye programvaren gjør boksen godt.

Så til slutt en kjapp kommentar om parring av kort/dekoder. Min erfaring er at et Canal Digital kort kan bruker på alle dekodere/CAMS fra Canal Digital. Mitt nåværende kort har fungert prikkfritt i tre forskjellige bokser samt CAM. Har nok ikke testet i den splitter nye boksen. Så så lenge du har Canal Digital kort så kan du bare kjøre på. Jeg fikk CAM for kr1 fra Canal Digital da jeg sa jeg hadde kjøpt ny Samsung TV (ha produktnr klar) for å bruke i HTPC. Dette kortet står nå i dekoder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •