Panasonic 50VT20 og cam-modul, krypterte kanaler…?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic 50VT20 og cam-modul, krypterte kanaler…?

Jeg har en Panasonic 50VT20 og har nå fått tilsendt en cam-modul med kort fra Canal Digital, og søkt opp kanaler på DVB-C. Søket går fint, kanalene blir funnet osv, men jeg får ikke noe bilde. Jeg får bare melding på skjermen om at kanalene er kryptert. Jeg har nå 2 kort, ett i den eksterne hd-dekoderen, og ett som jeg fikk tilsendt sammen med cam-modulen. Begge kortene virker i hd-dekoderen via hdmi, men jeg får altså ikke noe bilde når jeg setter de inn i inngangen bak på på tv’en. (Søke opp analoge kanaler og få bilde på skjermen fungerer). Noen forklaring/ideer om hva det kan skyldes…?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring CD og oppgi paringsnummeret du har på CAM'en . Står fysisk på den!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De må ha gjort ”ett eller annet” hos Canal Digital i går, for når jeg kom hjem og slo på tv’en, så virket plutselig kortet. :-) Nå er mitt neste ”prosjekt” om jeg skal kjøpe en HD-PVR dekoder fra CD eller ikke. Får jeg koblet sammen både dekoderen og tv’en til antennekontakten, eller blir signalene til HD-kanalene da for dårlige? Nå (før jeg koblet opp cam osv, jeg har ikke fått testet dette enda) har jeg koblet sammen tv og 2 hdd-opptakere til samme antenneuttaket og det fungerer ”greit”, men tenkte det kanskje ble litt annerledes med HD? Jeg snakket med en på CD, og han sa at en splitter ville være for dårlig og at jeg måtte ha en ekstra antennekontakt i veggen. Men blir ikke det egentlig det samme? For hva er egentlig forskjell på et ekstra antenneuttak og en spiltter, angående signalstyrke?
    Og hvordan er denne PVR dekoderen, er den bra?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kobler bare dekoderen i veggen, og videre fra dekoder til TV. Dekoderen har innebygget antenneforsterker, så du taper ikke signal på å gjøre dette. Snarere tvert i mot.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •