Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 43 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 846
    Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av way_
    Ja.

Det skjedde meg faktisk igjen i går - for første gang på langt over et halvt år. Før det skjedde det en 3-4 ganger etter hverandre. All lyd ut, uavhengig av utgang, blir borte. Det eneste som hjelper er å ta strømmen og la boksen starte opp på nytt.
    Fant det ut etterhvert. Trodde først ikke det hjalp med strømkutt, men det gikk 10 sek etter bildet kom så kom lyden tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kjøper denne ADB boksen på finn.no. Kan jeg bruke mitt nåværende programkort, som står i IDTV kortleser, på den? Mulig det er et dumt spørsmål men vil være sikker.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekluse
    Hvis jeg kjøper denne ADB boksen på finn.no. Kan jeg bruke mitt nåværende programkort, som står i IDTV kortleser, på den? Mulig det er et dumt spørsmål men vil være sikker.
    Ja, men du kan jo også få med det som den som selger har. Han han jo i utgangspunktet ikke bruk for det lenger. Da vil du kunne bruke det ut den perioden han har betalt for det. Du bør jo uansett kontakte CDK for å få overført den nye dekoderen til deg med et kort du betaler på selv. Dersom du ikke har flere fra før er det vel 4 kort inkludert i en årspris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    Du bør jo uansett kontakte CDK for å få overført den nye dekoderen til deg med et kort du betaler på selv.
    Men er ikke canal digital litt sær på dette hvis jeg har kjøpt dekoderen brukt? Jeg blir jo også nødt til å ordne dette gjennom han jeg leier leiligheten av, så det beste hadde vært om jeg bare kjøper en brukt dekoder, og bruker mitt nåværende programkort (fra canal digital) i den.

Ut i fra det du sier skulle ikke det være noe problem. Regnet jo med at det ikke var noen forskjell på programkortene om de var ment for idtv kortleser eller dekoder, men ville være sikker.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er ikke canal digital litt sær på dette hvis jeg har kjøpt dekoderen brukt? Jeg blir jo også nødt til å ordne dette gjennom han jeg leier leiligheten av, så det beste hadde vært om jeg bare kjøper en brukt dekoder, og bruker mitt nåværende programkort (fra canal digital) i den.

Ut i fra det du sier skulle ikke det være noe problem. Regnet jo med at det ikke var noen forskjell på programkortene om de var ment for idtv kortleser eller dekoder, men ville være sikker.
    Sendte deg en PM.
    Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må enten overta kortet som hører til boksen du overtar, eller registrere ditt kort på den nye boksen. Uansett må du kontakte Canal Digital.

Jeg synes de roter veldig hos Canal Digital. Jeg tror ADB-boksen er den første på kabelnettet med parring av kort og dekoder. På parabolnettet har det vært slik lenge, de har et eierskifteskjema man kan laste ned og sende inn.

Jeg overtok en ADB-boks fra en venn, han hadde kastet kortet for lengst. Satte inn mitt eget kort fra en Sagem-dekoder jeg nå har kastet. Eneste kanalen jeg fikk opp var NRK1 på kanalplass 1 uten HD. Wimp og GO virket merkelig nok. Ringte kundeservice, og fikk spørsmplet "har du ikke sendt inn eierskifteskjema???" Selvfølgelig hadde jeg ikke det, jeg var ikke klar over at det eksisterte. Det fantes ikke noe på nettsidene deres om dette heller, jeg hadde sjekket. Videre kom det frem at dette skjemaet måtte faktisk HAN sende til MEG først, så måtte jeg signere og sende det tilbake. I posten! Canal Analog?

Ganske stusselig i 2012 spør du meg. Uansett, skjemaet kom i posten, men det var ikke noe "eierskifteskjema", det var en abonnementskontrakt med mitt serienummer og kortnummer skriblet på for hånd i merknadsfeltet nederst. Kortet hadde jeg jo så det var ikke noe å betale. Sendte skjemaet tilbake, og ventet.

Tredje dagen etter at skjemaet var postet sendte jeg en melding på CD sin Facebook-side og fikk epost tilbake om at de "nå hadde gått over til et system for registrering av eierskifte på nett isteden". Skulle nesten tro de hadde funnet på "skjemaet" som ikke eksisterte som en nødløsning, og den nye nettbaserte løsningen akkurat da jeg klaget over gammeldagse brevpostsystemer hos en digital leverandør. De fikset parringen av kort og dekoder ihvertfall. Alt virker nå!

Merkelig hva de lirer av seg på telefon. Det skulle ikke gå an å leie film uten at kort og dekoder var parret, men det gikk fint før registreringen hos meg. Det skulle heller ikke gå an å bytte om på de gamle boksene deres med forskjellige kort mellom venner og familie uten å melde det inn til dem, men det har jeg og andre gjort i fleng. Men den nye ADB-boksen krever altså registrert kort på riktig dekoder for å virke.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan uten problem bytte flytte kort rundt i forskjellige dekodere (ikke ADB dekoderen), og i hvilken som helst Conax CAM (bort sett fra Canal Digital sin egne CAM). Det gjelder også kortet som er "parret" med ADB dekoderen, eller i Canal Digital sin egne CAM. Det du altså ikke kan gjøre er å sette et fremmed kort i ADB dekoderen, for den er låst mot ett bestemt kort. Kjempeartig løsning for oss som er utstyrt med service-kort, for feilsjekking hos kunde. Ikke engang service-kortet fungerer i ADB dekoderen.

Når det gjelder å bytte kort med venner, så fungerer det bare om det er samme type kabel-nettverk. I dag finnes det flere typer, og det går også på hvordan kortene oppdateres. Det vil si, at kortet kan slutte å virke etter kort tid, siden det ikke lengre blir oppdatert. Tar man kortet tilbake til det opprinnelige kabel-nettet, så blir det oppdatert igjen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ADB for parabol får i disse dager en software oppdatering.

Startpage - Canal Digital SE

Bl.a
    • Mappstruktur för dina serieinspelningar
    • Möjlighet att ställa in tidsmarginal då du programmera en inspelning

Opptakslisten blir jo veldig rotete og uoversiktlig som det er nå. Mulighet for å legge inn f.eks. 5 minutt tidligere opptaksstart er også noe vi definitivt trenger, i hvert fall så lenge opptak har en lei tendens til og starte flere minutter for seint.

Men så spørs det om vi som har kabelversjonen får noen oppdatering i det hele tatt, det har vel ikke skjedd noe siden vi fikk mulighet til to samtidige opptak. Og andre siden så fungerer min boks utmerket, og man vet jo aldri hva som skjer etter en CD software oppdatering

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lastet inn følgende update for min ADB (kabel) igår, ser ut som fungerer ok.

Link CD-kabel

Oppdatering 28. november 2012

Ny funksjonalitet:
    MS Smooth streaming for filmleietjenesten GO (For å kunne levere HD innhold i tjenesten)
    Tidsstyrt opptak med marginer. (Løser problemer med at opptak starter for sent).

Viktigste forbedringer:
    Manglende lyd etter oppstart er løst.
    Forbedringer i Timeshift funksjonaliteten spesielt relatert til spoling.
    Konfigurerbar utregning i forbindelse med opptak og harddisk plass.
    Forbedring i modem
    Forbedringer teletekst. Endret hvordan skjermspareren påvirket tekstingen for hørselshemmede.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som opplever Go! -tjenesten (on demand) som veldig treg, og tilogmed til tider ikke-funksjonell?

Jeg har bestilt noen filmer derfra, og det har gått sånn OK (bortsett fra da jeg bestilte en HD-film - da ville den ikke spille av i det hele tatt, selv om jeg har 10Mbps/3Mbps linje).

Men i kveld hadde jeg tenkt å leie en 'vanlig' film igjen, så jeg gikk inn der, og inn på en bestemt film, og så trykket jeg på Tilbake-knappen for å kikke på andre filmer, men da hang det seg. Hjalp ikke å trykke på noenting annet en Exit. Så jeg slo av tuneren, og dro ut kontakten en stund, plugget i, og prøvde igjen. Men nei. Go! kom opp, men så ble skjermen svart, og ingen respons. Prøvde flere ganger med samme resultat, og ga opp.

I tillegg - selv når det virker - er menyen veldig treg. Det tar lang tid å laste inn bilder av filmene etc.

Hvordan funker det for dere andre?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gitt opp Go og bruker Apple TV.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra tilbakemeldingene på Go , har jeg ikke tatt sjansen på å aktivere denne en gang!
    Det er mange bedre alternativer til streaming, til den høye prisen (imho) som tilbys på Go.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja - nå kommer jeg uansett ikke lenger inn der, så da slipper Canal Digital å tjene penger på at jeg leier film fra dem. Merkelig, for det har da funket før, og jeg kom inn der i går, men så streika det helt. Kom nesten inn nå også, men fikk da opp en rød feilmelding om 'Translation error. Error #511.' Og dett var dett. Det var en OK-knapp i feilmeldingen, men det eneste som fungerte var å trykke på Exit igjen. Har dratt ut kabler og satt dem inn igjen i tilfelle dårlig kontakt, men nei. Boksen fungerer ellers som den skal.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også problemer med GO.

Har 70/5 linje så det burde ikke være noen flaskehals.
    Netflix osv fungerer som det skal.

Opplever den som treg og får bare sort skjerm når jeg skal se på en film, så vi har gitt den opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har funnet en fjernkontrollkode for denne boksen som virker på Onkyo surroundreceivere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Manglende kanaler i favorittliste

Irriterer meg over en plagsom hendelse på denne ADB dekoderen.

Når jeg lager en favorittliste (ca.45 kanaler) , går det sjeldent mer enn en dag eller to så mangler jeg plutselig flere av kanaler. Som oftest Eurosport2HD, Discovery World og Sience + flere jeg ikke kommer på i farta.

Da må jeg gå inn på meny/innstillinger/favorittliste å legge kanalene til på nytt. Pluss redigere kanalplasseringene.

Har ingen problemer med å finne igjen/se på kanalene ved bruk av den fullverdige kanallisten.
    Jeg mistenker at dette kan komme av dårligere signalkvalitet på disse kanalene, men har som sagt ingen problemer med å se på kanalene som pleier å forsvinne fra favorittlisten.
    Synes derfor det hele virker litt merkelig.

Noen flere her som har opplevd lignende ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crazystian Vis post
    Dersom dere kjøper en iHdmi-kabel (intelligent), og kobler denne mellom dekoder og TV, vil HDCP /lydproblemet forsvinne..

Får kjøpt den her: iHDMI, nSplitter, nVisionHD & HDTV-to-VGA Home
    Verdt hver eneste krone.. Må bestilles via e-post og betales i nettbanken.
    Dette virket fint på 5720, men det virker ikke på den nye 5743. Har noen forsøkt det og fått det til å virke? Når jeg slår av TVen får jeg "HDMI OFF" på dekoderen. Hvis jeg napper ut hdmi-kabel fra tv, så tar ihdmi-kabel over og det virker. Det fortsetter å virke selv om jeg kobler hdmi til TV også. LItt tungvint i lengden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ærlig innrømme at jeg begynner å bli mektig lei av Canal Digital kundehjelp(Support). De kan bare hjelpe med de mest elmentære problemene. Enten du ringer/chater eller sender dem en lang detaljert e-post. En e-post som tar ca. 2 uker å svare på. Og hvis de ikke klarer å hjelpe/reparere problemene er svaret alltid å bytte dekoder!

Nei jeg ønsker ikke å koble fra alt og pakke inn dekoder og sende inn min dekoder jeg betalte 3500-4000 kroner for, og motta forhåpentligvis en dekoder de håper og tror de har reparert! Kan de ikke heller få noen teknikere og ingenører til å se på disse sakene når det er "mindre problemer" som i mitt tilfelle?

-ourkid

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    --- feil tråd!
    Sist endret av åttitre; 03-02-2014 kl 20:41

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått bekreftet over telefon fra deres kundeservice
    at ADB 5720 IKKE SAMARBEIDER/STØTTER 4K TV ELLER RECIVERE...

Side 42 av 43 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •