Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 43 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 846
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klokken viser feil på dekoderen

Leser at flere har hatt dette problemet. Klokken viser 2-3 min feil, noe som resulterer i at starten på filmene ikke kommer med. Burde være unødvendig å gå inn på manuelt opptak for å ta opp noe. Noen som har fått løst dette, eller har fått svar fra canal digital?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chr.b
    Leser at flere har hatt dette problemet. Klokken viser 2-3 min feil, noe som resulterer i at starten på filmene ikke kommer med. Burde være unødvendig å gå inn på manuelt opptak for å ta opp noe. Noen som har fått løst dette, eller har fått svar fra canal digital?
    Har tidvis dette klokkeproblemet selv også. Canal Digital svarer bare det de svarer uansett hvilket problem du presenterer, de ber deg foreta en fabrikkreset av dekoderen....

Dette hjelper forsåvidt, en stund, men etter en tid vil man kunne oppleve at klokken viser feil igjen. Selv har jeg denne ADB dekoderen pluss en annen dekoder fra Canal Digital. Og når klokken går feil gjør den det på begge dekoderne, hvilket skulle bety at det ikke er en feil knyttet direkte til dekoderen, men at feilen ligger et annet sted i "systemet" til Canal Digital. Dette unnlater dog Canal Digital å svare på i det hele tatt...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også denne feilen for en tid tilbake. Løsningen lå hos Canal Digital som måtte stille klokken, men denne feilen lå kun lokalt i kabelnettet der jeg bor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har foretatt en fabrikkreset uten at det hjalp. Prøver å få kontakt med Canal digital.....igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, hvorfor i hule opplever jeg ofte at man ikke kan spole tilbake for å se på hva som nettopp skjedde?
    Jeg kan spole, men idet jeg trykker play, hopper det frem til live. Mener dette ofte skjer på NRK sine kanaler, uten at jeg er sikker...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chivas
    Så, hvorfor i hule opplever jeg ofte at man ikke kan spole tilbake for å se på hva som nettopp skjedde?
    Jeg kan spole, men idet jeg trykker play, hopper det frem til live. Mener dette ofte skjer på NRK sine kanaler, uten at jeg er sikker...
    Dette skjer meg også. Ser jeg på et liveprogram og pauser, så tørr jeg ikke nå spole tilbake for setter jeg på play så hopper den frem til livefeeden.

Meget irriterende!

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette er diskutert tidligere, men orker ikke å begynne å lese/søke gjennom tråden:

Er det slik at man enten må slette ett og ett opptak eller formatere?
    Dama har hatt på serieopptak av programmer som "kjolen som sier ja", "trinny & susanna", "barn i magen", "en mann, fire koner" siden april, og mange av disse går daglig.

Satte meg ned i går og slettet nærmere 200 opptak.
    Rød knapp -> Venstre pil -> OK
    Rød knapp -> Venstre pil -> OK
    (200 ganger)

Mener å huske at det på Sagem PVR-en var mulig å slette alle opptak av en serie, men klarer ikke å finne denne muligheten på ADB-en.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som skjønner hva vi som har den "gamle" ADB går glipp av: Ny TV-hverdag for deg med kabel-TV fra Canal Digital - DinSide

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Er det slik at man enten må slette ett og ett opptak eller formatere?
    Dama har hatt på serieopptak av programmer som "kjolen som sier ja", "trinny & susanna", "barn i magen", "en mann, fire koner" siden april, og mange av disse går daglig.
    Jepp, slik er det dessverre.

Eneste alternativet er nok å omprogrammere dama di

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Noen som skjønner hva vi som har den "gamle" ADB går glipp av: Ny TV-hverdag for deg med kabel-TV fra Canal Digital - DinSide
    Som jeg har forstått det vil vi nok ikke gå glipp av mye, unntatt mulighetene 8 tunere åpner for da. Vår "gamle" ADB boks virker å ha plenty hestekrefter, så den vil nok håndtere ny software uten problemer.

Edit. Ser nå at man tydeligvis kan bruke en "zapperboks" som skal kommunisere trådløst med hoved HD-PVR boksen, det er jo glimrende hvis man har flere TVer i huset :-D

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jepp, slik er det dessverre.

Eneste alternativet er nok å omprogrammere dama di
    Sliter med det der selv..

Er det sånn at manuell sletting minsker diskplassen? Sånn som på Sagem?

Husker en måtte formatere, når alt var slettet, men det fortsatt ikke var 100% ledig plass på disken ..

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Det jeg merket meg med den nye boksen er en tuner som kun skal oppdatere EPG. Det hørtes bra ut.

Det somgenerelt høres bra ut er Tv arkivet for siste 7 dager. Hvis dette involverer Tv2 dvs har de vanlige kanalene tilgjengelig vil dette kunne ta bort behovet for mye opptak

Rf signaler er jo supert.

Morsomt at illustrasjonsbildet har HDCP? i displayet er nok ikke alt som løses med denne softvaren/boksen...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er oppslag i Finansavisen om både ny og gammel dekoder i dag.

Den gamle vil få det meste, foruten de HW-baserte begrensningene (altså den kan ikke fungere som hub for andre mottakere blant annet).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med projektor

Har kjøpt en ekstra ADB 5720CDX for bruk mot en Hitachi PJ-TX100 projektor. Får ikke bilde og kundeservice hos CanalDigital mener at årsaken er at projektor ikke støtter HDCP.

I følge tekniske spesifikasjoner til projektor skal den støtte HDCP, og den fungerte OK sammen med den gamle Sagem HDPVR dekoderen. Får også bilde dersom jeg plasserer en receiver med HDMI inn-/utganger mellom dekoder og projektor. Receiver som skal brukes sammen med projektor har desverre ikke HDMI.

Noen som har forslag til hvordan jeg kan få til bilde på projektor koblet direkte mot ADB dekoder? Kan en HDMI switch mellom dekoder og projektor hjelpe? Antar ADB dekoder bruker nyere HDCP versjon som ikke støttes av min gamle projektor.

Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er svært fornøyd etter å ha byttet fra Sagem til ADB, men det er et par ting jeg stusser på. Noen som kan hjelpe med disse spørsmålene?

1. En del av de utenlandske kanalene i SD-kvalitet har fått tekst som ser ut til å ha TTV-grafikk. Store fete hvite bokstaver på kullsvart bakgrunn.. skikkelig fælt er det. Er det det mulig å gjøre noe med det uten å fjerne teksten helt?
    Gjelder feks discovery-kanalene, travel, disney junior osv

2. Hvis jeg bytter inngang på TV eller slår TV av, mens ADB fortsatt er på, får jeg varseltrekant i display og teksten "HDCP?" TV-en er en Samsung 6-serie fra 2008.
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke svare på spørsmål 1

Når det gjelder manglende HDCP, så betyr det bare at HDCP (handshake) mellom dekoder og TV er brutt. Ikke noe unaturlig i det, når TV-apparatet er slått av. Det har ingen betydning for eventuelle opptak.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er greia med at det plutselig ikke er engelsk audio på Cartoon Network a?

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orker ikke lese gjennom hele tråden.. noen som har vært borti å miste lyden på boksen? Ikke lyd på noen kanaler...

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har engelsk lyd på Cartoon

Og... Restart dekoder, da kommer lyden tilbake

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Orker ikke lese gjennom hele tråden.. noen som har vært borti å miste lyden på boksen? Ikke lyd på noen kanaler...
    Ja.

Det skjedde meg faktisk igjen i går - for første gang på langt over et halvt år. Før det skjedde det en 3-4 ganger etter hverandre. All lyd ut, uavhengig av utgang, blir borte. Det eneste som hjelper er å ta strømmen og la boksen starte opp på nytt.

Side 41 av 43 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •