Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 43 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 846
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trilltrall
    "Svarte opptak" derimot, har jeg ikke vært bort i hittil.
    Dessverre, nå har også jeg opplevd et "svart opptak". I går gikk lokalsendinga "Østnytt" i svart, dvs at opptaket aldri startet.

Jeg får fortsette å observere litt før jeg kontakter CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som opplever at lyden forsvinner? Opplever det ikke ofte, men det skjedde nå igjen så da kom jeg på at dette har jeg opplevd noen ganger ;-) Det eneste som hjelper for å få tilbake lyden er å dra ut strømmen...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hwlund
    Er det flere som opplever at klokka igjen på dekoderen på kabel, er for sen? Hos meg er den 3 minutter feil i forhold til nrkradio, som burde være nøyaktig. Dette forårsaker jo at opptakene mine starter alt for sent.
    Har det samme selv. Irriterer meg en god del da mange av opptakene blir ubrukelige. Slik har det vært lenge

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chivas
    Noen andre som opplever at lyden forsvinner? Opplever det ikke ofte, men det skjedde nå igjen så da kom jeg på at dette har jeg opplevd noen ganger ;-) Det eneste som hjelper for å få tilbake lyden er å dra ut strømmen...
    Dette har jeg også opplevd en 5-6 ganger siden jeg fikk boksen i høst. Det har alltid skjedd etter at boksen er blitt skrudd på på vanlig måte. Lyden er borte på alle utganger, digitale og analoge. Det eneste som hjelper er å kutte strømmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever også denne feilen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crazystian
    Da har jeg fått Slingboxoppsettet mitt perfekt.Menyene og opptakslisten kommer også på Slingoxen. (dette får en ikke ved direkte tilkobling fra HDPVRen).
    Skriver opp hva jeg har gjort, dersom noen er interesserte:

- iHDMI kabel.
    * Elbox Online Store
    * Måtte bestille via e-post og betale via bankoverføring. Gikk knirkefritt.
    * Simulerer HDCP-signalet slik at boksen kan kontrolleres selv med TVen avslått.

- HDMI-splitter
    * Amazon.com: HDMI Splitter Amplifier 1 In to 2 Out Dual Display: Electronics
    * Inngang fra HDPVR. Utgang til TV + til komponentkonverteren.
    * Trenger også dette adapteret fra Clas Ohlson: SKROSS World to EU reiseadapter - SKROSS | Clas Ohlson
    * Følger med en HDMI-kabel.

- HDMI til komponent
    * HDMI To RGB Component YPbPr Audio Video Converter 1080i | eBay
    * Følger ikke med kabler.

Hei, Dette er hva jeg trenger. Et par spørsmål fra en ny slingbox (PRO HD)bruker.

1. Hvilken remote bruker du. Kan ikke finne noen fornuftig remote i Slingbox' bibliotek.

2. Vil en hvilken som helst HDMI splitter/switch fungere? (ser det er mange på komplett.no)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke helt hvor jeg fant den, men tror ikke det var så vanskelig. Prøv å google dekodernavn og slingbox remote.

Er jo ikke HDMI inngang på Slingboxen, så da må du eventuelt ha en konverter. For å kunne bruke Slingboxen uten at TVen står på (HDCP), må du ha en boks/kabel for å fjerne/simulere HDCP-signalet..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når iPhone/iPad app'en til kabel-tv boksen kommer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med Wimp på dekoderen. Fikk dette montert for 2 dager siden...
    Jeg klarer fint å logge inn og spille av sanger jeg allerede har laget på datamaskinen.
    Problemet kommer når jeg prøver meg på nye sanger. Jeg finner albumet fint, men det skjer fint lite når jeg trykker på ønsket sang.
    Noen som har vært borti det samme?

GO virket heller ikke, men det løste seg ved at kundeservice ordnet noe greier ved hjelp av kortnummeret. Men wimp problemet vedvarer...
    Og JA, jeg har resatt til fabrikkinstillinger..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok ADB i dag, og håper alle problemene med Sagem nå (kanskje) er forbi...

Skal ADB fungere med 1080p? I Innstillinger så har jeg satt "Ja" til at 1080p skal være et valg når Res knapppen trykkes, men den kommer fortsatt ikke. Har en Sony 40EX710. Så også noe om "HDCP?" nevnt tidligere å tråden, og det opplevde jeg også en gang i dag. Har ADB koblet til HDMI1 med kabelen som fulgte med ADB.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av opresterud
    Mottok ADB i dag, og håper alle problemene med Sagem nå (kanskje) er forbi...

Skal ADB fungere med 1080p? I Innstillinger så har jeg satt "Ja" til at 1080p skal være et valg når Res knapppen trykkes, men den kommer fortsatt ikke. Har en Sony 40EX710. Så også noe om "HDCP?" nevnt tidligere å tråden, og det opplevde jeg også en gang i dag. Har ADB koblet til HDMI1 med kabelen som fulgte med ADB.
    Ingen kanaler som sender i 1080p.
    Min erfaring er at bildekvaliteten blir bedre når du setter 1080p via res knappen til "Nei".

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Ingen kanaler som sender i 1080p.
    Min erfaring er at bildekvaliteten blir bedre når du setter 1080p via res knappen til "Nei".
    ADB boksen sender ut 1080p med 25Hz. Til TV kreves det 50Hz mens det til film holder lenge med 25Hz.
    Det er egentlig ikke så mye poeng i å gi ut 1080p så lenge det ikke er 50Hz.

Hadde boksen gitt ut 1080p 50Hz slik en av CD boksene for parabol gjør så hadde det blitt en helt annen sak. Det er
    mulig CD HD104C for kabeltv kan gi ut 1080p 50Hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått wimp igang nå. Så da trenger jeg litt hjelp til å få lyd på anlegget.

Har en Denon avr uten noe hdmi muligheter. Er noen år gammel.
    Prøvde isted med en den optiske utgangen på dekoderen i avr og hdmi i TV.
    Den ble bare ekko lyd på det hele. Jeg kunne ikke ha tv lyden helt av. Da kom det heller ikke lyd til anlegget...

Noen tips til dette? Lydutgang fra tv til avr som gjelder?
    Eventuelt tips til ny avr i budgettklassen som kan hjelpe meg her

Edit:
    Kjørte en optisk fra tv til reciever. Da kan jeg ha tv lyd helt av. Men da styres jo litt av lydnivået av dekoderen. Er det best å ha dekoderlyden på full guff og heller justere på recieveren?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av formica
    Fått wimp igang nå. Så da trenger jeg litt hjelp til å få lyd på anlegget.

Har en Denon avr uten noe hdmi muligheter. Er noen år gammel.
    Prøvde isted med en den optiske utgangen på dekoderen i avr og hdmi i TV.
    Den ble bare ekko lyd på det hele. Jeg kunne ikke ha tv lyden helt av. Da kom det heller ikke lyd til anlegget...

Noen tips til dette? Lydutgang fra tv til avr som gjelder?
    Eventuelt tips til ny avr i budgettklassen som kan hjelpe meg her

Edit:
    Kjørte en optisk fra tv til reciever. Da kan jeg ha tv lyd helt av. Men da styres jo litt av lydnivået av dekoderen. Er det best å ha dekoderlyden på full guff og heller justere på recieveren?
    Hvorfor ikke bare bruke den gode gamle phono utgangen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlizzardOfOz
    Hei,
    På den "gamle" HD PVRen kunne jeg koble til en AV transmitter/mottaker og se TV på soverommet. Med den nye får jeg det ikke til som ønskelig:

1. Etter at jeg slår av TVen som henger på HDMI utgangen går det ca ett minutt og så forsvinner lyden
    2. Fjernkontrollen virker ikke, kan kun velge kanaler opp og ned,lydnivå og av/på knapp, men bare hvis TVen på HDMI utgangen er slått på. Dersom TVen på HDMI utgangen er slått av virker ikke fjernkontrollen i det hele tatt.
    3. Ingen menyer dukker opp på TVen tilkoblet AV transmitter/receiver via scart utgangen på HD/PVRen når jeg bruker fjernkontrollen selv om TVen på HDMI utgangen er slått på.

Noen som har testet en AV transmitter/receiver på den nye PVRen ?
    Nettopp dette har jeg gjort også med Sagem. Ble veldig overrasket når dette ikke lenger gikk med ADB. Den er pakket ned igjen og blir sendt tilbake. Hvis da ikke noen kan komme med et forslag som vil få dette til å fungere igjen.

Ser at jeg får opp menyer når jeg setter "RES" til 576i. Det kunne jeg forsåvidt klart å leve med, men når jeg slår av TVen i stua, blir det stående "HDCP?" i displayet og boksen "låser seg" på den kanalen som står på. Kan ikke velge noenting før jeg slår på TVen som er tilkoblet HDMI igjen.

Dette var skuffende.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jadajada
    Nettopp dette har jeg gjort også med Sagem. Ble veldig overrasket når dette ikke lenger gikk med ADB. Den er pakket ned igjen og blir sendt tilbake. Hvis da ikke noen kan komme med et forslag som vil få dette til å fungere igjen.

Ser at jeg får opp menyer når jeg setter "RES" til 576i. Det kunne jeg forsåvidt klart å leve med, men når jeg slår av TVen i stua, blir det stående "HDCP?" i displayet og boksen "låser seg" på den kanalen som står på. Kan ikke velge noenting før jeg slår på TVen som er tilkoblet HDMI igjen.

Dette var skuffende.
    Hvordan gjør en egentlig det der med Sagem? Har den stående i stua, rett ved siden av datamaskinen. Men skjønner ikke åssen dere kobler det sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom dere kjøper en iHdmi-kabel (intelligent), og kobler denne mellom dekoder og TV, vil HDCP /lydproblemet forsvinne..

Får kjøpt den her: iHDMI, nSplitter, nVisionHD & HDTV-to-VGA Home
    Verdt hver eneste krone.. Må bestilles via e-post og betales i nettbanken.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor Canal Digital har gjort det sånn i det hele tatt?

Det gir jo ingen mening at boksen skal låse seg selv om man slår av TV'en.

Feilmeldingen i displayet gir mange unødvendige spørsmål til kundesupport også vil jeg tro.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her virker ADB fint når jeg slår av TV, siden den da får ny HDCP handshake fra receiveren

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min ADB fungerer også helt greit når jeg skrur av TV'n .. Men kobler jo bare til via phono utgangene jeg da.

Side 40 av 43 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •