Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 43 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 846
    Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det skulle bare mangle, den har du jo betalt for.
    Sant nok, tenkte jeg skulle nevne det. Fort å glemme i farten. Synes forøvrig godt CD kunne bakt inn dette årsgebyret i prisene ellers. Hadde vært mer smidig for kundene. Blir spennende med ny boks - gleder meg! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla0998
    Det CD og andre tjener på dekodere er lommerusk. På samme måte som teleoperatørene selger telefoner for en krone kan CD gjerne gi bort dekoderen gratis for å huke deg som abbonent. (Jeg vet det - jeg fikk den forrige HD-PVRen for kr 0.- ved å tegne abbonement på bredbånd)

Det veit jeg. Men fortjeneste på en tuner ligger ofte på tusenlappen omtrent uansett, varierer litt.

Så, om de tjener litt mindre PR tuner, gjør det ingenting. De gnis seg i hendene uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ing-cognito
    Det veit jeg. Men fortjeneste på en tuner ligger ofte på tusenlappen omtrent uansett, varierer litt.

Så, om de tjener litt mindre PR tuner, gjør det ingenting. De gnis seg i hendene uansett
    Mener du for alvor at CD betaler ADB (1490-1000)=490 kr pr dekoder?
    Bytt gjerne ut 1490.- med 2490.-, 2990.-, eller 3490.- Uansett er det ikke dekodersalg CD tjener penger på. Sannsynligvis subsidiere de totalt sett dekodersalget for å dra inn langsiktige inntekter på abonnement+extrakanaler+filmleie++

Hvis du har noen spesiell innsikt i hva som er CDs reelle kostnader/avanse på dekodere så er det interessant, men mitt tips er at de tjener omtrent 0 på å selge bokser i seg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, sier ikke det. Det jeg mener er at de IKKE tjener noe nå, men heller taper litt penger ved sånne kampanjer.

Men folk her er jo lei seg for at de "snylter" på CD ved å først kjøpe den gamle PVRen, for så å oppgradere til den nye for 1490.

Jeg mener at man ikke bør ha dårlig samvittighet for noe sånt, for alt i alt sitter de og gnir seg i hendene av oss!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne kan bestilles i dag - det har i alle fall jeg gjort. de nevnte 2-3 uker leveringstid.. men blir spennende

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har såvidt testet den selv også, men fikk ikke låne med den hjem grunnet uferdig SW.
    Ingen bombe, men den er mye bedre enn den gamle dritten :P

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk nettmøte med Canal Digital i dag på hardware.no, sikkert en del som lurer på noe :-)

NETTMØTE: Still dine spørsmål til Canal Digital nå - Hardware.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontroll

I følge testen til DinSide benytter den nye dekoderen den samme fjernkontrollen som den gamle.
    I prinsippet burde det vel da ikke være nødvendig å gjøre noen endringer på min Logitech Harmony 700???
    Når jeg søker i databasen til Logitech får jeg beskjed om at ADB-5723CX ikke er støttet, men det har vel ingen betydning da?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kln
    I følge testen til DinSide benytter den nye dekoderen den samme fjernkontrollen som den gamle.
    I prinsippet burde det vel da ikke være nødvendig å gjøre noen endringer på min Logitech Harmony 700???
    Når jeg søker i databasen til Logitech får jeg beskjed om at ADB-5723CX ikke er støttet, men det har vel ingen betydning da?
    Prøv å få svar fra CD på nettmøtet på hardware.no i dag :-)

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kln
    Skulle vel ikke være nødvendig med endringer. Min fjernkontroll (NAD) har ihvertfall ikke noen forutsetning for å vite hva slags dekoder jeg bruker (og omvendt).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos dette nettmøtet så var vel dette ganske oppsiktsvekkende informasjon:

Spørsmål fra Ole Andre Hellebostad:
    Når kommer TiVO?
    Svar:
    Hei. Tivo blir ikke tilgjengelig for kabel-tv-kunder hos Canal Digital. Hilsen Torill
    Besvart: 13. okt 2011 12:18

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg stort! Lei av å ha på "støvsuger" for å kunne se på TV ..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om man må levere tilbake den gamle PVR- boksen hvis man bestiller den nye til rabattert pris?

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny dekoder bestilt!
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, spesielt. Her har jeg tydeligvis gått glipp av noe. Er det bare for parabol da eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkoles
    Noen som vet om man må levere tilbake den gamle PVR- boksen hvis man bestiller den nye til rabattert pris?
    Etter hva jeg har forstått, så får du beholde den. Men for å være helt sikker så er det kanskje lurt å ringe 06090 for å få det bekreftet.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    har det skjedd noe?
    Ny HD-PVR skal lanseres høsten 2011. TiVO skal lanseres høsten 2012 har CD sagt.
    Klippet fra en annen tråd:
    Spørsmål fra Ole Andre Hellebostad:
    Når kommer TiVO?
    Svar:
    Hei. Tivo blir ikke tilgjengelig for kabel-tv-kunder hos Canal Digital. Hilsen Torill
    Besvart: 13. okt 2011 12:18
    Betyr dette at det ikke blir tilgjengelig ; eller at det aldri blir tilgjengelig?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Gleder meg stort! Lei av å ha på "støvsuger" for å kunne se på TV ..
    Jeg også. Den nye skal i følge testene være meget stillegående. Det lover godt.
    Den gamle er etterhvert blitt virkelig ille. Det høres noen ganger ut som om den prøver å riste seg selv ut av døren. Det passer perfekt med en ny dekoder nå.

Men en ting jeg lurer litt på er fjernkontroll-koder. Det sies at det er den samme gamle fjernkontrollen som også blir brukt til den nye dekoderen. Jeg håper virkelig ikke den bruker de samme fjernkontroll-kodene. Jeg hadde tenkt å bruke begge dekoderene om hverandre en stund til den nye ble oppdatert til å håndtere 2 samtidige opptak samt til jeg får sett alle opptakene som er lagret på den gamle (den er nesten full). Noen som vet noe om dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får ikke beholde den gamle. Det var litt synd da jeg hadde planer om å kjøpe en TV nr. 2. Nå som jeg har hatt PVR i over tre år blir det aldri aktuelt med noen annen dekoder...

Klipp fra chat med CD:
    "
    Hei, du snakker med Line, hva kan jeg hjelpe deg med?

16:45 Hvis man velger å kjøpe den nye PVR boksen fra dere og benytter seg av introduksjonstilbudet. Kan man da beholde den gamle PVR boksen og bruke denne til en TV nr. 2?
    16:45 Nei, dessverre. Dette forutsetter retur av den gamle.
    16:45 OK. Takk.
    "

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld, men det høres litt rart ut, synes jeg. Jeg vil ikke stole helt på det hun Line sier der. Det er ikke nevnt noe om det på hverken web-sidene deres eller i bestillingsbekreftelsen som jeg mottok på mail.
    Vel, de får uansett ikke min i retur før jeg har sett alle opptakene, og det kan ta litt tid.

Side 4 av 43 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •