Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 43 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 846
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sikkert bare bug-fix, og det er vel ikke så mye å rope ut om...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte med kundeservice, skal ikke ha kommet noen oppdatering til ADB.. Den siste som kom aktiverte Wimp på dekoderen.. Har ikke vært hjemme å sett selv enda, men det hørtes jo merkelig ut..

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crazystian
    Satt i drift min ADB-dekoder igår, er forsåvidt fornøyd. Men fikk beskjed av kundeservice at den kom til å fungere med min Slingbox. Men når jeg skrur av TVen, kommer det "HDCP ?" i displayet. Dette gjør at lyden forsvinner fra Slingbox + at det er umulig å kontrollere dekoderen på noen måte.

Problemet forsvinner når jeg drar ut HDMI-kabelen, men har jo ikke tenkt til å gjøre det hver gang jeg forlater leiligheten.

TVen jeg har er Sony KDL-55EX710.

Er det noen løsning på dette? Kan jeg koble noe mellom TV og dekoder som kan ta seg av HDCP'en? Setter stor pris på svar..

EDIT: HDMI-switch fungerte ikke som et ledd mellom TV og dekoder, verken med/uten strøm eller rett/feil inngang valgt.
    Det må jo finnes et eller annet som kan simulere at HDMI er frakoblet når TVen er skrudd av??

Edit2: Fant en polsk kabel iHDMI som visstnok skal fungere )
    Si fra hvis det funker da?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Ser kabelen er ankommet "OSLO LETTER CENTER" i går, så spørs vel hvor lang tid det bruker i tollen, men satser på å få testet før helgen, skal gi tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jo finnes et eller annet som kan simulere at HDMI er frakoblet når TVen er skrudd av??
    Ser du har funnet et produkt å teste allerede. Hvis fortsatt problemer, så har jeg et annet tips.

Har ikke testet akkurat HDMI varianten selv. Men Gefen har en liten serie av produkter kalt "Detective". I ditt tilfelle har vi følgende:
    » Gefen HDMI Detective Plus
    Garanterer ikke at det virker, men tror den passer til ditt formål. Har selv brukt DVI varianten ("gammel" uten DHCP support) for å ha en "headless" Mac Mini uten skjerm (den krever skjermsignal for å supportere større oppløsninger remote).

Du får tak i den i Norge hos AVShop.no. For 1.099,- er den ikke akkurat billig, selges antakelig ikke i så stor volum.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte med kundeservice, skal ikke ha kommet noen oppdatering til ADB.. Den siste som kom aktiverte Wimp på dekoderen.. Har ikke vært hjemme å sett selv enda, men det hørtes jo merkelig ut..
    Kom en ny nå 24.04.2012 ..

Vert i kontakt med CD, men får bare svada svar om hva den faktisk er for noe..

Virker som om de ikke veit det selv, eller unngår å svare av en eller annen grunn..

Har ikke merket noen forskjell. Men det er jo lov å håpe at de har tatt tak i småproblemer, som det med at den tar opp dobbelt når en programmerer sikkerhetsmargin på 2 eller flere serieopptak som kommer etter hverandre på samme kanal, og små problemene med serieopptak som blir ignorert, og slikt..

Kan ikke si jeg har merket noe som sagt, dog..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Det fungerte som en drøm! Endelig er Slingbox i orden igjen! Brukte litt tid første gangen på å fjerne HDCPen, så trodde ikke det fungerte, men nå er det knirkefritt hver gang TVen blir skrudd av.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått Slingboxoppsettet mitt perfekt.Menyene og opptakslisten kommer også på Slingoxen. (dette får en ikke ved direkte tilkobling fra HDPVRen).
    Skriver opp hva jeg har gjort, dersom noen er interesserte:

- iHDMI kabel.
    * Elbox Online Store
    * Måtte bestille via e-post og betale via bankoverføring. Gikk knirkefritt.
    * Simulerer HDCP-signalet slik at boksen kan kontrolleres selv med TVen avslått.

- HDMI-splitter
    * Amazon.com: HDMI Splitter Amplifier 1 In to 2 Out Dual Display: Electronics
    * Inngang fra HDPVR. Utgang til TV + til komponentkonverteren.
    * Trenger også dette adapteret fra Clas Ohlson: SKROSS World to EU reiseadapter - SKROSS | Clas Ohlson
    * Følger med en HDMI-kabel.

- HDMI til komponent
    * HDMI To RGB Component YPbPr Audio Video Converter 1080i | eBay
    * Følger ikke med kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Responstid / ytelse på tjenestene go og wimp

Jeg har en Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV. Når jeg starter tjenesten `go`tar det nesten et minutt fra jeg trykker på knappen for å velge tjenesten til den er ferdig lastet. For `wimp`tjenesten tar det 1 minutt og 20 sekunder for å laste tjenesten. Det er også temmelig dårlig responstid når jeg navigerer inne i disse tjenestene.

Hva er tilsvarende tall hos andre med samme utstyr?

Jeg har en 10/10 Mbit internettforbindelse, så den bør være tilstrekkelig. Streaming av musikk/filmer går også helt utmerket når jeg først har fått navigert meg ferdig.

Henvendelse til Canal Digital support endte opp med anbefaling om reset av dekoderen (selvfølgelig), uten at dette påvirket ytelsen i det hele tatt. De mente imdilertid at de responstidene jeg opplever er dårligere enn forventet, dog uten at de kunne spesifisere hva som er forventet responstid på oppstart av disse tjenestene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Er det flere som opplever at klokka igjen på dekoderen på kabel, er for sen? Hos meg er den 3 minutter feil i forhold til nrkradio, som burde være nøyaktig. Dette forårsaker jo at opptakene mine starter alt for sent.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hwlund
    Er det flere som opplever at klokka igjen på dekoderen på kabel, er for sen? Hos meg er den 3 minutter feil i forhold til nrkradio, som burde være nøyaktig. Dette forårsaker jo at opptakene mine starter alt for sent.
    Jeg har ikke dette problemet. Sjekket akkurat min egen dekoder, og der stemte klokka nøyaktig med klokke som er oppdatert pr langbølget radio fra atomur i Tyskland.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått Slingboxoppsettet mitt perfekt.Menyene og opptakslisten kommer også på Slingoxen. (dette får en ikke ved direkte tilkobling fra HDPVRen).
    Skriver opp hva jeg har gjort, dersom noen er interesserte:

- HDMI til komponent
    * HDMI To RGB Component YPbPr Audio Video Converter 1080i | eBay
    Takk! Den er bestilt.
    Ikke ebay men her Lenkeng HDMI til YPbPr Konverter

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp boksen fra CD, men må si jeg ble litt forvirret av instruksjonene.

Ser at det ikke er vanlig tv-kontakt på boksen, men en sær skru-sak, hvor det følger med en kabel og en liten blank dings.

Går det an å sette den blanke overgangen rett på tv-kabelen jeg bruker i dag, og så skjøte på den nye kabelen som følger med?

(Dritt at jeg ikke aner de riktig navnene på noen av tingene. )

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men hensikten er strengt tatt å bytte ut kabelen du har i dag. Den blanke overgangen skal sitte på den medfølgende kabelen og inn i vegguttaket.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Ja, men hensikten er strengt tatt å bytte ut kabelen du har i dag. Den blanke overgangen skal sitte på den medfølgende kabelen og inn i vegguttaket.
    Strengt tatt skal vel bare nye kabel, rett i nytt inntak..

Men jeg bruker overgangen mellom ny kabel fra boksen, og 10 meter gammel kabel til inntaket i huset..

Det går bare så som så, men det går.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 5720-SX siden november, og de siste par månedene har jeg opplevd at noen program som jeg har tatt opp, ikke kan avspilles. Bildet fryser selv om telleverket på displayet går, og det er ikke mulig til å få sett opptaket. Noen ganger er opptaket også bare sort (uten bilde). Så her må det være en feil. Noen andre som også har opplevd dette?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og fruen har ingen lunte der.

Dessuten irriterer hun seg over at serieopptakene slutter ved sesongslutt. Hun minster da en episode av en eller annen søpleserie. Totalt krise selvfølgelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perkris
    Jeg har hatt 5720-SX siden november, og de siste par månedene har jeg opplevd at noen program som jeg har tatt opp, ikke kan avspilles. Bildet fryser selv om telleverket på displayet går, og det er ikke mulig til å få sett opptaket. Noen ganger er opptaket også bare sort (uten bilde). Så her må det være en feil. Noen andre som også har opplevd dette?
    Jeg har opplevd det samme med ADB-dekoderen (er kabel-kunde hos Canal Digital). Når jeg tok det opp med dem, ba de med først om å sette dekoder til fabrikkreset (men uten å slette opptakene). Når dette ikke fungerte, sa de at det likevel kunne være signalfeil på sendingen. Jeg avviste dette på den enkle bakgrunn at det ikke var feilmeldinger på opptaket som kunne tyde på det.

Jeg har bedt dem om å få kreditert et beløp tilsvarende filmen jeg ikke fikk sett på opptaket, eller at de sender meg filmen pr post slik at jeg kan få sett ferdig 2/3 av filmen. Dette var for noen dager siden, men de har ennå ikke svart meg på det siste.

Problemet er nok først og fremst at Canal Digital selger et produkt som de ikke har skikkelig eierskap og kontroll med. Uten 100% eierskap til bokser og programvare, så får de heller ikke orden på alt tullet med dårlige opptak.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perkris
    Ja, jeg kan bekrefte at bildet fryser har også jeg opplevd. To-tre ganger kanskje i løpet av de siste to-tre ukene. "Svarte opptak" derimot, har jeg ikke vært bort i hittil.

Jeg har derimot opplevd at dekoderen låser seg etter å ha trykket på tekst-tv knappen. Jeg kommer da ikke inn på tekst-tv'en og jeg kan ikke skifte kanal. For å få låst opp hele greia er jeg nødt til å gå via menuen eller tv-guiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trilltrall
    Ja, jeg kan bekrefte at bildet fryser har også jeg opplevd. To-tre ganger kanskje i løpet av de siste to-tre ukene. "Svarte opptak" derimot, har jeg ikke vært bort i hittil.

Jeg har derimot opplevd at dekoderen låser seg etter å ha trykket på tekst-tv knappen. Jeg kommer da ikke inn på tekst-tv'en og jeg kan ikke skifte kanal. For å få låst opp hele greia er jeg nødt til å gå via menuen eller tv-guiden.

Hei. Har hatt tidvis hatt samme problem med tekst tv. Hos meg skjedde det en periode hvis jeg skulle se tekst tv på TV2HD. Tror ikke dekoderen låser seg akkurat, men den oppfører seg som om den er i tekst tv modus, uten at tekst tv kommer frem. Løsningen var rett og slett å trykke på "TV knappen" igjen på fjernkontrolen, så gikk den over i vanlig modus igjen. Tok opp dette med Canal Digital flere ganger og fikk mange forskjellige svar: " Dekoderen støtter ikke tekst tv", "TV2HD har ikke tekst tv", "Hvem bruker tekst tv i dag da" og selvfølgelig univarsalløsningen på alt fra kikhoste til malaria, fabrikkreset. Uten at det hjalp. Hjalp heller ikke på min tiltro til Canal Digital for å si det forsiktig...

Til slutt landet Canal Digital på at signalkvaliteten var for dårlig og sendte en teknikker. Han fant ingen problemer med signalkvaliteten selvsagt. Omtrent samtidig gjorde CD en oppgradering av kabelnettet her i området og etter det ble problemet stort sett borte (bank i bordet!). Dette til tross for at når jeg måler signalkvaliteten selv på dekoderen synker denne for hver gang Canal Digital gjør en såkalt oppgradering av kabelnettet,,,,

Canal Digital i et nøtteskall...

Side 39 av 43 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •