Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 43 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 846
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pauseknapp
    Takk for fyldig svar, men ikke lett å forstå for en "amatør" :-). Jeg benytter en Logitech Harmony 600 som er satt opp slik at det er receiver som regulerer volum. Den bør så vidt jeg forstår settes opp på en annen måte for å unngå "lydsjokk" ved skifte av kanal?
    Prøv å sette dekoderlyden til max, da bør det ikke bli store forskjellen mellom stereo og DD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Prøv å sette dekoderlyden til max, da bør det ikke bli store forskjellen mellom stereo og DD.
    Takk, takk - fungerer OK!

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Ser ikke helt hva som er så problematisk med det.
    Det er SUPER plagsomt. For det første fyller det opp harddusken unødvendig mye. For det andre må en spole for å komme til neste opptak om en si tok opp 2 south park episoder etter hverandre. I stede for at en kan bruke pil og bare "hoppe" til neste.. Litt knotete forklart. Men samme det... Jeg finner det nå i hvert fall utrolig plagsomt.. Og tåpelig .. Men skjer heldigvis ikke hele tiden.

Er mere og mere skuffet over boksen, det virket bra, men dukker opp mere og mere som sagt.. Men hadde vel egentlig ikke forventet stort..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Det er SUPER plagsomt. For det første fyller det opp harddusken unødvendig mye. For det andre må en spole for å komme til neste opptak om en si tok opp 2 south park episoder etter hverandre. I stede for at en kan bruke pil og bare "hoppe" til neste.. Litt knotete forklart. Men samme det... Jeg finner det nå i hvert fall utrolig plagsomt.. Og tåpelig .. Men skjer heldigvis ikke hele tiden.

Er mere og mere skuffet over boksen, det virket bra, men dukker opp mere og mere som sagt.. Men hadde vel egentlig ikke forventet stort..
    Er ikke dette isf egentlig et epg problem da? Det er vel ikke noe feil med selve boksen? Kan det være forskjellig epg service på kabel og parabol siden dette ikke ser ut til å være et problem på parabol?.. Dog har jeg aldri forsøkt å ta opp South Park....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glad jeg ikke irriterer meg over slike bagateller. Det ville vært slitsomt.
    Etter oppgraderingen er boksen så og si perfekt for mitt bruk. Jeg tar opp serier og filmer over en lav sko, ingen ting går "til spille"......og den har ennå ikke feilet.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glad jeg ikke irriterer meg over slike bagateller. Det ville vært slitsomt.
    Etter oppgraderingen er boksen så og si perfekt for mitt bruk. Jeg tar opp serier og filmer over en lav sko, ingen ting går "til spille"......og den har ennå ikke feilet.
    Jeg irriterer meg heller ikke over bagateller.

Har ikke misset et eneste programmert opptak på over 3 måneder nå, det har vel ikke skjedd siden jeg brukte den gode gamle Panasonic DMR-EH100 opptakeren for 5 år siden :-D

ADB er meget stabil og rask, i disse skiskyting tider er det ofte den holder på med 2 opptak samtidig som jeg kontinuerlig hopper og spoler frem og tilbake uten problemer i det hele tatt.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også veldig fornøyd med boksen etter oppgraderingen.
    Det er så og si ingen feil.
    Det eneste merkelige som skjer er ett og annet " fantom" opptak uten
    Tidsangivelse øverst i opptakslisten. Men dette blir mer og mer skjeldet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det eneste merkelige som skjer er ett og annet " fantom" opptak uten
    Tidsangivelse øverst i opptakslisten. Men dette blir mer og mer skjeldet.
    De der "fantom" opptakene er vel serie opptak som ikke har funnet noen ny episode, sånn er det i hvert fall her.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Er ikke dette isf egentlig et epg problem da? Det er vel ikke noe feil med selve boksen? Kan det være forskjellig epg service på kabel og parabol siden dette ikke ser ut til å være et problem på parabol?.. Dog har jeg aldri forsøkt å ta opp South Park....

Jo det er sant.. Skjer ikke så alt for ofte. Men det som er mest irriterende når det skjer er når jeg ikke legger merke til det. Og så ser videre etter reklamen.. Så slutter plutselig opptaket, også når neste starter er det samme episoden på nytt.. Så må en spole over halve episoden, før en kommer til dit en har sett..

Latterlig bug, og alt for plagsomt. Og det skjer jo aldri på sagem, så som du sier er det nok p.g.a. det nye epg opptaks systemet.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg irriterer meg heller ikke over bagateller.

Har ikke misset et eneste programmert opptak på over 3 måneder nå, det har vel ikke skjedd siden jeg brukte den gode gamle Panasonic DMR-EH100 opptakeren for 5 år siden :-D

ADB er meget stabil og rask, i disse skiskyting tider er det ofte den holder på med 2 opptak samtidig som jeg kontinuerlig hopper og spoler frem og tilbake uten problemer i det hele tatt.
    Det er jo på grunn av den holdingen at CD slipper unna med all denne driten de har kommet med.. Men enig i at ADB er blitt fin nå!

At det skulle være masse små bugs som ikke er til hinder, men bare plagsomme; var jo ikke annet enn å forvente.. Og det er jo utrolig nesten at de har klart å unngå noen som helst bugs som faktisk hindrer bruken!

Merkere til stadighet at det ligger "tidløse" opptak øverst i opptaks listen dog. Men de er jo bare å slette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal akktivere go...men finner ikke hvor , på min side.....er innlogget.....

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lagt merke til funksjonen med at man kan avbryte nærmeste episode av serieopptak? Den er jo litt smart siden mange programmer dessverre ikke blir merket med reprise i EPG'en, man risikerer derfor å ta opp 2-3 kopier av hver episode... Da er det bare å gjenta prosessen med å avbryte neste episode helt til man ser at det blir riktig. Men problemet er at det noen ganger i opptakslisten ser ut som den har glemt at man kvelden før avbrøt flere episoder og har sprettet tilbake til å ta opp alle reprisene igjen?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det som har ansvaret for taggingen i EPGen?
    Det er jo ingen programmer som blir tagget med ( r ) lenger.
    Det er forsåvidt et luksusproblem at ting blir tatt opp flere ganger, men likefullt bør det gjøres noe med.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det som har ansvaret for taggingen i EPGen?
    Det er jo ingen programmer som blir tagget med ( r ) lenger.
    Det er forsåvidt et luksusproblem at ting blir tatt opp flere ganger, men likefullt bør det gjøres noe med.
    Det er det ingen som veit, men CD har lovet at de jobber med saken.

Luksus problem? Det er ganske slimete å komme hjem etter en ukes ferie, og finne hardisekn stapp full av repriser, og ingen av favoritt programmene de 2-3 siste dagene har fått blitt tatt opp..

Dette kombinert med at den tar med sikkhetsmargin, selv på 2 sidestilte opptak på samem kanal, resultere i at haddisken blir overfylt med søppel, latterlig fort.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips om veldig god multimediafjernkontroll? Den logitech harmony 300 saken jeg har er ikke i nærheten så kjapp som den originale til CD boksen. Dessverre... den er også ufattelig treg til apple tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre fortsatt problemer. De to siste opptakene har nå gått i vasken, det har blitt tatt opp hhv 3,5 min og 15 sek, deretter fryser bildet. Prøver jeg å spole blir det svart skjerm Ingen feilmelding som "signaltap" e.l.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av passat06
    Har dessverre fortsatt problemer. De to siste opptakene har nå gått i vasken, det har blitt tatt opp hhv 3,5 min og 15 sek, deretter fryser bildet. Prøver jeg å spole blir det svart skjerm Ingen feilmelding som "signaltap" e.l.
    Sliter mye jeg også. Den var helt fin rett etter oppdateringen, men nå hopper den hele tiden over opptak, og f.eks. South Park på tv2 Zebra er umulig å ta opp via serie opptak.. Samme hva jeg gjør så fungerer det bare noen få episoder, før det bare blir borte..

Kan slette det som ligger nå øverst i listen, som blanke opptak, og programere på nytt, .. Men det blir bare borte/blankt igjen nesten med en gang..

Utrolig skuffende, nå som boksen endelig virket helt perfekt.

Men som jeg forstår det er dette EPG problem, som CD selv liksom ikke får gjort noe med.. (Det er jo ikke de som har satt bort jobben, liksom..)

Er til å bli kvalm av.. De slutter ikke å skuffe, ..

Skal bli artig å se tilbake på dette om 30 år fra nå...

Eller det er vel optimistik å si, de klarer vel kanskje fikse 1 feil på de 30 åra, og lage ørten nye! .. :evil:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel litt drøyt og skylde EPG problemene på CD fordi at de har satt bort jobben. Er rimelig sikker på at Viasat, Get og andre også henter EPG data fra en ekstern leverandør heller enn å bruke egne ressurser på det.

Ellers er det bare en ting og si, timeropptak med repetisjon :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som har problem med at klokka går ca. 3 minutter for seint?
    Dette gjelder ikke bare ADB-dekoderen, men alle jeg har i hus....

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som har problem med at klokka går ca. 3 minutter for seint?
    Dette gjelder ikke bare ADB-dekoderen, men alle jeg har i hus....
    Bytte hus?

Side 37 av 43 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •