Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 43 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 846
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Utrolig fornøyd med dekdoderen etter oppgraderingen.
    Kjørt med doble opptak flere ganger, og det blir spennende å se om serieopptakene som er programmert holder stand.

Wimp er en suksess, til og med fruen i huset har tatt den i bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mbloh
    Koblet til ADB-boksen for første gang i går, siden den var oppe og gikk sist i oktober. Har brukt Sagem-boksen i mellomtiden. Alt virket fint den gang, og tilkoblingene lå klare, var bare å plugge i.

Men hvorfor mottar ikke ADB-boksen signal? Det kommer opp en rød boks som sier "intet signal". Har sjekket tilkoblingene, gjort flere omstarter både på modem og PVR. (Det står en splitter i "multimediepunktet" i veggen, den ene går til modem, den andre til PVR).

Svarer meg selv. Fant ut at ved å gå noen kanaler oppover (til 10) så løste alt seg. Svært bra. Men fortsatt funker ikke component ut til Hauppauge HD-PVR. Derfor står Sagem'en i hyllen ved siden av.. til bruk for opptak jeg vil ta vare på.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minimalt å utsette på oppdateringen så langt, foruten at jeg får feilmelding om full harddisk når jeg starter opptak. Over 50% ledig, men meldingen kommer bare fordi jeg har lagt inn planlagte opptak som potensielt overskrider diskplass. Opptaket starter som normalt, men den meldingen burde vel vært bedre å fått opp først når det begynner å bli fullt.
    Et par serieopptak på f.eks. 20 episoder hver i HD fyller jo opp harddisken...sier seg selv. I mitt tilfelle sletter jeg mesteparten av ting jeg har sett. Problem solved.

To opptak samtidig fungerer bra....det var på tide at det kom!
    Er derimot svært begrenset med tilgjengelige kanaler hvis man vil se på noe annet enn de to som tar opp.
    Nå har jeg en Sagem-boks koblet opp i tillegg så behovet mitt er bra dekket :-) Kan potensielt ta opp på fire kanaler samtidig å se på en femte..hehe.

Ellers har jeg prøvd Wimp bare èn gang enda, men det var stilige greier.. God lyd også.

Men et problem jeg oppdaget nå i helgen var at ADB-dekoder'n ikke husket siste avspillingspunkt på opptakene.
    Startet avspilling av opptaket..etter en stund trykket jeg Stopp eller TV. Gikk tilbake i opptakslista litt senere og til samme opptak...måtte starte det fra første minutt igjen.
    Skal teste mer i dag å se om det bare var noe midlertidlig feil.

Dette har funket før... flere som har lagt merke til det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd

Det må ha skjedd noe med lyden i det siste. Alle kanaler med surround virker OK. Alle de andre kanaler har veldig lav styrke på lyd ut - må skru forsterker nesten på max for å få tilfredsstillende nivå. Mest irriterende i det daglige er likevel at en risikerer lydsjokk ved skifte av kanaler.

I et svar fra CD i dag sies det at: "Vi får dessverre ikke gjort noe med dette. Kanalene sender i ulikt lydformat, og det finnes dessverre ingen innstilling man kan endre på dekoderen for å endre dette."

Andre som opplever det samme? Må det være slik?

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjeldent stille inne på forumet etter oppdateringen. Tyder på at den har lite bugs. Personlig savner jeg bare at en kan få tilgang til RES knappen fra fjernkontrollen. Regner med det også slippes en fjernkontroll app for kabeltvdekoderen som kan være praktiskt bla på wimp.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så langt har jeg ikke lagt merke til noen andre bugs enn det barnehagegutten har smittet oss alle med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Får ikke logget inn på GO. Finner ikke mulighet for å aktivere inn epå mine sider på CD heller. Hadde det aktivert før, men har "blitt hevet ut"....
    Noen som har funnet ut av dette? Ser ut til at jeg har mistet all kontakt med nettet etter oppgraderingen. Har ikke hatt tid til å "forske" ennå.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passat06
    Noen som har funnet ut av dette? Ser ut til at jeg har mistet all kontakt med nettet etter oppgraderingen. Har ikke hatt tid til å "forske" ennå.
    Nettverksinnstillinger på boksen tro?

HFC skal være på om en får internett med nettledning rett fra antennekontakten.
    HFC av om boksen er koblet til med husets vanlige nettverk.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passat06

Måtte reaktiveres av CD.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels
    Sjeldent stille inne på forumet etter oppdateringen. Tyder på at den har lite bugs. Personlig savner jeg bare at en kan få tilgang til RES knappen fra fjernkontrollen. Regner med det også slippes en fjernkontroll app for kabeltvdekoderen som kan være praktiskt bla på wimp.
    Er ganske mye bugs. Men ingen av dem vedvarer.

·Har fått feilmelding en gang. Stor feit fin rød en... Men skjønte ikke noe av den, da alt så ut til å fungere normalt. Sto bare at "en feil har oppstått, prøv igjen senere kontakt kundeservice om det vedvarer"

·Satt å så på opptak, trykket stopp.. Maskinen gikk i svart, og restartet av seg selv.

·Den hopper fortsatt til live sending, når jeg hadde noe som hadde stått på pause i ca 1 og en halv time, så på det, kom til reklamen, og skulle spole, og vips hoppet den over alt jeg hadde i bufferen, og insisterte på live sending.. Går å spole tilbake, men når en trykker play hopper den til live igjen bare.

·Satt å så på opptak, også hang den seg. Helt fryst.. Trykker play så hopper den litt, men starter. Dette gjentok seg i samme mønster, til jeg skrudde av og på dekoderen.. Men har ikke skjedd mere enn en gang..

·Også har jeg fått opp en sånn stor feit blå feilmelding som jeg aldri har sett før, som kjaset om HDCP, og noe copy protection greier.. Men det har også bare skjedd en gang. PS: har bilde av det og den røde jeg fikk; på telefonen,

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Er ganske mye bugs. Men ingen av dem vedvarer.

·Har fått feilmelding en gang. Stor feit fin rød en... Men skjønte ikke noe av den, da alt så ut til å fungere normalt. Sto bare at "en feil har oppstått, prøv igjen senere kontakt kundeservice om det vedvarer"

·Satt å så på opptak, trykket stopp.. Maskinen gikk i svart, og restartet av seg selv.

·Den hopper fortsatt til live sending, når jeg hadde noe som hadde stått på pause i ca 1 og en halv time, så på det, kom til reklamen, og skulle spole, og vips hoppet den over alt jeg hadde i bufferen, og insisterte på live sending.. Går å spole tilbake, men når en trykker play hopper den til live igjen bare.

·Satt å så på opptak, også hang den seg. Helt fryst.. Trykker play så hopper den litt, men starter. Dette gjentok seg i samme mønster, til jeg skrudde av og på dekoderen.. Men har ikke skjedd mere enn en gang..

·Også har jeg fått opp en sånn stor feit blå feilmelding som jeg aldri har sett før, som kjaset om HDCP, og noe copy protection greier.. Men det har også bare skjedd en gang. PS: har bilde av det og den røde jeg fikk; på telefonen,
    Det kan jo være at du har en enhet som det faktisk er noe feil med. Eller at du har et problem med signalkvaliteten hos deg. Nå har jeg riktignok satellittversjonen. Men jeg trodde de satellitt- og kabelversjonene nå hadde fått den samme sw (Noen forskjeller er det vel med tanke på de forskjellige DVB-standardene). Jeg har i allefall ikke opplevd noe av det du beskriver med din boks. Min fungerer veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt én eneste feilsituasjon siden oppgraderingen. Har mange serieopptak programmert, og de som det oppstår konflikt på er markert med rødt, så det er enkelt å rydde de av veien.

Har prøvd å stressteste boksen ett par kvelder med opptak, pausing, spoling....to opptak og pausing av live-sending.....alt går knirkefritt.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 spørsmål:

Når jeg ser på en kanal, som jeg ikke spiller inn, så kan jeg jo feks pause sendinga ved å trykke på pause og jeg kan spole bakover. Å trykke pause går greit, da spiller den videre når jeg trykker play. Men si at jeg ønsker å spole tilbake for å se noe om igjen, så skjer går spolinga greit, men når jeg kommer til dit jeg ønsker å stoppe og se igjen og trykker play, så hopper den bare tilbake til "live" sending, uansett hva jeg gjør så vil den ikke starte fra der jeg har spolt tilbake til. Noen tips?

Og er det mulig å få noen kategori på opptakene mine? Det har jo blitt en del og slik som det er nå er det veldig rotete å finne fram.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der tror jeg er noe som henger igjen, i alle fall hadde jeg det problemet på forrige programversjon. Fikk det til etter hvert, men måtte styre og herje verre, og det endte med at jeg var så grinete at jeg ikke fikk nytt programmet etterpå.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plagsomt at den tar opp dobbelt.. Altså om to episoder av noe går, og en har på sånn sikring at den tar opp etter opptaket, så starter den det nye, og tar opp ekstra på det gamle.. Blir veldig dumt. Sagem kuttet episode 1, og tok ikke med sikkerhetsmargin, men startet bare "episode 2" opptaket..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hoppet glatt over problemet med at opptak starter etter at program har startet....at man ikke kan legge inn en margin. Ikke imponert over det, og må flere ganger laste ned episoder fra nettet for å kunne få med meg begynnelsen!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chivas
    De hoppet glatt over problemet med at opptak starter etter at program har startet....at man ikke kan legge inn en margin. Ikke imponert over det, og må flere ganger laste ned episoder fra nettet for å kunne få med meg begynnelsen!
    Har ikke opplevd noe slikt på satellittversjonen. Men kanskje mest fordi programmene ofte er litt forsinket i alle tilfelle?.. Hvor mye forsinkelse i opptaksstart er det vi snakker om?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Plagsomt at den tar opp dobbelt.. Altså om to episoder av noe går, og en har på sånn sikring at den tar opp etter opptaket, så starter den det nye, og tar opp ekstra på det gamle.. Blir veldig dumt. Sagem kuttet episode 1, og tok ikke med sikkerhetsmargin, men startet bare "episode 2" opptaket..
    Ser ikke helt hva som er så problematisk med det.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pauseknapp
    Det må ha skjedd noe med lyden i det siste. Alle kanaler med surround virker OK. Alle de andre kanaler har veldig lav styrke på lyd ut - må skru forsterker nesten på max for å få tilfredsstillende nivå. Mest irriterende i det daglige er likevel at en risikerer lydsjokk ved skifte av kanaler.

I et svar fra CD i dag sies det at: "Vi får dessverre ikke gjort noe med dette. Kanalene sender i ulikt lydformat, og det finnes dessverre ingen innstilling man kan endre på dekoderen for å endre dette."

Andre som opplever det samme? Må det være slik?

At det oppleves forskjeller i lydnivå mellom MPEG1 stereo og Dolby Digital lyd er helt normalt. Årsaken er at Dolby Digital har større dynamisk områdeog er derfor kalibert lavere (tror det normalt sett dreier seg om 8-10dB.

Volumkontrollen fungerer ikke på Dolby Digital lyd siden den lyden ikke dekodes av dekoderen (AV receiver dekoder DD lyd).

Når "hjemmekino" er aktivert så bør man kun benytte volumknappen til å matche lydnivået på MPEG1 stereo kanaler slik at det oppleves nogelunde likt Dolby Digital lyden. Egentlig burde volumkontrollen vært disablet i "hjemmekino" modus. Det hadde antagelig vært mer fornuftig med en "audio kalibrerings meny" hvor man kunne matche lydnivå mellom Dolby Digital & MPEG1stereo.

Litt upraktisk å ikke benytte ADB'ns fjernkontroll til å regulere lydvolum men det er ingen god ide i "hjemmekino" modus. Regulerer man ned lyden veldig mye så får man lydvolumsjokk når man zapper til en kanal med Dolby Digital lyd.

Det finnes veldig billige multifjernkontroller hvor man selv kan velge hvilken enhet som regulerer volum (f.eks. TV eller AVreceiver). Dette er nok den beste løsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fyldig svar, men ikke lett å forstå for en "amatør" :-). Jeg benytter en Logitech Harmony 600 som er satt opp slik at det er receiver som regulerer volum. Den bør så vidt jeg forstår settes opp på en annen måte for å unngå "lydsjokk" ved skifte av kanal?

Side 36 av 43 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •