Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 43 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 846
    Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På sagemboksen skulle det gå an å redigere opptakene, altså slette deler av opptaket (som f.eks. reklame o.l.). Fant ikke ut av dette på sagemboksen, selv om det sto i bruksanvisningen. Går dette på ADBboksen?
    Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intet signal

Koblet til ADB-boksen for første gang i går, siden den var oppe og gikk sist i oktober. Har brukt Sagem-boksen i mellomtiden. Alt virket fint den gang, og tilkoblingene lå klare, var bare å plugge i.

Men hvorfor mottar ikke ADB-boksen signal? Det kommer opp en rød boks som sier "intet signal". Har sjekket tilkoblingene, gjort flere omstarter både på modem og PVR. (Det står en splitter i "multimediepunktet" i veggen, den ene går til modem, den andre til PVR).

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, nå er fredagen her, og fortsatt ingen ny software i min dekoder :?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    På sagemboksen skulle det gå an å redigere opptakene, altså slette deler av opptaket (som f.eks. reklame o.l.). Fant ikke ut av dette på sagemboksen, selv om det sto i bruksanvisningen. Går dette på ADBboksen?
    Dette gikk an på Sagem-boksen tidligere. En kunne redigere fritt og klippe bort overflødig opptak både før, etter og midt i programmene. Dette var spesielt gunstig om man hadde opptak man ønsket å ha liggende og på den måten minimere dem. Denne edit-funksjonen forsvant dessverre med innføringen av linux-sw.
    Jeg har ikke sett noen slik funksjon på ADB-boksen. Men jeg har ikke kikket etter det eller lest gjennom manualen heller..

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    hmm, nå er fredagen her, og fortsatt ingen ny software i min dekoder :?
    Har du prøvd og oppdatere den via innstillinger?

PS. Hvis den har oppdatert seg under stand by er det ikke sikkert den gir tilbakemelding. Men da skal der i tilfelle ha dukket opp et ikon for WiMP på programlinjen.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da flytter jeg denne PVR fra soverom til kino og den gamle Sagem boksen kan flyttes til soverom:-D

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alt fått en feilmelding. Andre her som har fått det?

Sto beklager feilen og greier .. Og at jeg måtte kontakte kundeservice om det skjer igjen.

Kan ikke se hva feilen var, og det ser ut til å fungere helt greit.. Annet enn den meldingen jeg fikk da.

Tragisk at det bare gikk noen timer fra jeg fikk oppdateringen til jeg fikk en feilmelding, men da veit vi jo i hvert fall at de nye feilmeldingene fungerer som lovet?

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk oppdateringen i går. Nå kan man ta opp på 2 kanaler samtidig og Wimp tjeneste via dekoderen fungere faktisk ganske bra
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Har alt fått en feilmelding. Andre her som har fått det?

Sto beklager feilen og greier .. Og at jeg måtte kontakte kundeservice om det skjer igjen.

Kan ikke se hva feilen var, og det ser ut til å fungere helt greit.. Annet enn den meldingen jeg fikk da.

Tragisk at det bare gikk noen timer fra jeg fikk oppdateringen til jeg fikk en feilmelding, men da veit vi jo i hvert fall at de nye feilmeldingene fungerer som lovet?
    He he, bedre med en feilmelding for mye enn en for lite

Hva syns du om WiMP, for meg er det et skikkelig løft og få WiMP rett inn på TV og anlegg, gjør starten på dagen mye enklere :-D

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig å bruke noen form for eksternt keyboard til Wimp etc?

Edit: Fikk svar fra CD: Nei, men man kan bruke "mobiltastemåten". To klikk for n, tre for o etc.

Men, ser ut til å være en bug. Skjermsparer går ikke på i Wimp. Håper det fikses snart.

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Det kommer trolig en fjernkontroll app for mobil og nettbrett for kabelkundene også. Denne vil trolig forenkle wimpbruken.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så vidt jeg vet.

Men jeg fant nettopp ut at det er veldig enkelt og gå inn på WiMP via PC og søke, sette opp forskjellige spillelister osv. Da tar det bare noen klikk på fjernkontrollen så er du i business på ADB, siden alt ligger på din profil

PS. Bare husk og logge av WiMP PC når du er ferdig ellers blir det multiple connection på WiMP ADB :wink:

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, ser ut til å være en bug. Skjermsparer går ikke på i Wimp. Håper det fikses snart.
    Fikk en screensaver hos meg... Bilde av albumet som spilles som spretter litt rundt omkring på skjermen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Fikk en screensaver hos meg... Bilde av albumet som spilles som spretter litt rundt omkring på skjermen.
    Ja, helt nydelig

Men trodde WiMP brukte settingen på ADB for aktivering av skjermsparer, men det gjør den ikke for her kommer den på alt etter som, eller ikke i det hele tatt. No big deal siden min Pioneer skifter bildet et par piksler hele veien for og unnvike innbrenning. Men for sikkerhets skyld så slår jeg av TV når WiMP spiller over lenger tid.

Edit: Den kommer på, men har ikke tatt tid ennå, virker som kanskje 10 minutter eller mer? Men uansett er det stilig, albumet hopper rundt og det vises nummer på sang som spilles :lol:

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke logget inn på GO. Finner ikke mulighet for å aktivere inn epå mine sider på CD heller. Hadde det aktivert før, men har "blitt hevet ut"....

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Ja, helt nydelig

Men trodde WiMP brukte settingen på ADB for aktivering av skjermsparer, men det gjør den ikke for her kommer den på alt etter som, eller ikke i det hele tatt. No big deal siden min Pioneer skifter bildet et par piksler hele veien for og unnvike innbrenning. Men for sikkerhets skyld så slår jeg av TV når WiMP spiller over lenger tid.

Edit: Den kommer på, men har ikke tatt tid ennå, virker som kanskje 10 minutter eller mer? Men uansett er det stilig, albumet hopper rundt og det vises nummer på sang som spilles :lol:
    Jeg må ha på TV for å få lyd fra wimp, og det er noen ganger skjermspareren bare ikke kommer. Har ikke helt funnet sammenhengen enda dog. (Og gleder meg sykt til jeg kan få penger til overs til å kjøpe meg ett lite anlegg.) Kjipt å måtte ha på TV'n hele natta.. Men bedre nå med Wimp enn med MTV HD og våkne til dritreklame om en sover litt lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke logget inn på GO. Finner ikke mulighet for å aktivere inn epå mine sider på CD heller. Hadde det aktivert før, men har "blitt hevet ut"....
    Samme her. Fant du ut av det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WIMP er vel rimelig unyttig uten shuffle funksjon. Er det bare jeg som ikke finner den eller er en så vesentlig funksjon faktisk ikke implementert?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    WIMP er vel rimelig unyttig uten shuffle funksjon.
    Det syns jeg var litt av en overdrivelse ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Side 35 av 43 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •