Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 43 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 846
    Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Det er betenkelig at CD ikke nevner rettelser ifm opptaksproblemer, med manglende programmer eller opptak som først starter når man skifter til kanalen ved utrullingen av ny s/w nå. Det tyder vel på at de ikke er sikre på om de har fått fikset dette ennå. Har vært problem hos meg på min ADB-boks siden dag 1. Tydligevis har mange andre liknende problemer også.

Hver uke er det 3-4 programmer som bare er glemt og ikke ekstisterer i opptakslisten i det hele tatt. Kan ikke skjønne annet enn at dette må være kjent hos CD - men at det er noe man ikke ønsker å gå åpent ut med. (Velkjent strategi fra den problemfylte Sagem-boksen.)
    "Bedre feilmeldingstekst dersom ett opptak blir delvis tatt opp ved opptakskonflikt"

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    "Bedre feilmeldingstekst dersom ett opptak blir delvis tatt opp ved opptakskonflikt"
    Mine opptaksproblemer skyldes ingen konflikter. Det kan ofte være det eneste programmet boksen skal ta opp på en hel dag som den har glemt. (Jeg har også sterke og stabile signaler.) Det er derfor litt urovekkende hvis CD tror opptaksproblemene hovedsaklig skyldes konflikter.

Vet at jeg høres litt sur og negativ ut nå, men det er dessverre basert på lang erfaring med CD's sine bokser igjenom årene. Ingenting hadde vært bedre om alt er rosenrødt etter torsdag, men jeg tviler litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har samme problem

Sitat Opprinnelig postet av fotan
    Min har også ofte problemer med lyd ut, serieopptakene blir halvert pga dårlig signal....Men det værste er nå at den under avspiiling av harddisk slår seg over til tv tuner av seg selv Var i kontakt med CD i går ang dette,fikk beskjed om å resette til fabrikkinst....men satte på pause på en film fra hardisk i dag,og den slo seg jaggu over til tv tuneren etter ca 30 sec :evil: Dette gjelder også ved spoling, hopping 3 min...slår seg over til tv tuner,og husker kke hvor den leste sist av filmen..så jeg må lete selv...har ingenting med ventilasjon å gjøre hos meg ihvertfall. Dårlig start dette:cry:
    Hei. Har samme problem som deg under avspilling av innhold på harddisken. Får du opp disse latterlig høye tallene som teller opp på displayet på boksen du også når dette skjer? Har bare i den senere tid begynt med serieopptak med min boks, dette har gjort at dette skjer oftere hos meg. Veldig irriterende. Når jeg hendvendte meg til kundersenter hos Canal Digital i november fikk jeg beskjed om at det hadde fått beskjed om dette fra andre før meg og at de forhåpentligvis ville kunne rette dette opp i en oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemet med skifte fra opptak til vanlig tv-sending?

Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Så kommer Wimp :-)

https://kabel.canaldigital.no/Kundes...Oppdateringer/

Oppdatering 23. februar 2012 kl. 15.00

Ny funksjon - Se på et program og ta opp et annet
    Den nye programvareoppdateringen gir mulighet for to samtidige opptak. Videre kan du se på en tredje kanal som ligger på samme frekvens som programmene som tas opp. Hvilke kanaler som er tilgjengelig når opptakene pågår vil man kunne se i kanallisten og i EPG, der utilgjengelige kanaler er merket med grå og tilgjengelige program i hvit som vanlig.

Ny funksjon - Musikktjenesten WiMP på dekoderen
    Alle kunder som har tilgang til WiMP gjennom sitt tv-abonnement, og som har aktivert tjenesten fra MinSide, har nå mulighet til å spille favorittmusikken rett på tv-en. Musikk som er tilgjengelig hos WiMP via PC og mobiltelefon, inkludert egendefinerte spillelister, blir også tilgjengelig på din dekoder med den nye programoppdateringen. Slik bruker du WiMP på dekoderen.

Andre oppdateringer

Fikset problemer med teksting på opptak
    Fikset frys i bilde ved 4x tilbakespoling på HD-kanaler
    Endringer i "keyword" søk i EPG
    Bedre feilmeldingstekst dersom ett opptak blir delvis tatt opp ved opptakskonflikt
    Fikset "timeshift opptak", slik at disse ikke blir borte hvis man går inn i opptakslisten mens det pågår ett opptak
    Fikset problem med lange brukernavn i GO
    Fikset manglende lyd på avspilling av enkelte GO filmer
    Fikset sync mellom lyd og bilde i GO
    Bedret responstiden i GO
    Fikset at dekoder ikke fryser/henger i opptakslisten og beskrivelser på ikoner i opptakslisten
    Forbedring i EPG og i skjermspareren

Hva med problemet jeg har nevnt i tråden rett over??????????

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter å ser på film fra harddisken nå....fjernkontrollen ligger på bordet. Helt av seg selv slår tv tuneren seg inn ...og slår av filmen jeg ser....har ingen opptak gående...

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg vært ute for ved et par anledinger også.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har parabol?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har kabel

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har kabel
    Det kan du se Niels har også his du leser under innlegget hans:wink:

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ourkid
    Hva med problemet jeg har nevnt i tråden rett over??????????
    Det vil vi finne ut på torsdag, enten blir alt bedre eller så eksploderer boksen, eller kanskje oss

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser frem til å få doble opptak og Wimp, og krysser fingrene for at vi unngår "rettelse, ny feil følger"

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eh, hva med en tydelig advarsel når man programmerer opptak slik at konflikter ikke oppstår?

Jeg ser virkelig frem til ny software nå.
    Jeg har liksom blitt sittende med svarteper siden det var jeg som insisterte på at vi måtte bytte ut de elendige Sagem boksene med de nye "feilfrie" ADB boksene.

Kona er ikke så imponert over ADB boksen for å si det mildt:wink:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her, Kona er lettere krakilsk til tider, når serieopptak feiler.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare slutte meg til....jeg får gjennomgå for alle duppedingser som har en nedetid på mer enn 0,0001%.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at noen folk fremdeles bruker serieopptak når det har vært kjent i lange tider at der er problem. Bruk heller manuelt tidsopptak med repetisjon og 5 minutter tidlig start så går det greit

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et mindre alvorlig "problem"; TV3 har plutselig blitt 'skvisa' sammen, slik at når boksen står i "16:9(Flatskjerm) pillarbox" så er det svarte striper på sidene selv om bildet altså er 'skvisa', og jeg må sette den til "Strukket" for at bildet skal bli riktig. Men da vil det jo også bli strukket når jeg ser på programmer som faktisk er i 4:3...

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Jeg har et mindre alvorlig "problem"; TV3 har plutselig blitt 'skvisa' sammen, slik at når boksen står i "16:9(Flatskjerm) pillarbox" så er det svarte striper på sidene selv om bildet altså er 'skvisa', og jeg må sette den til "Strukket" for at bildet skal bli riktig. Men da vil det jo også bli strukket når jeg ser på programmer som faktisk er i 4:3...
    Make that two!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Make that two!
    Det er vel ingen grunn til å tro at dette er en feil i boksen når det kun gjelder en enslig kanal? Jeg vil tro det er en feil med sendinga et sted i transmisnonslinja.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På TV3 sin facebook side opplyser de at de har tekniske problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samme her.

Jeg sitter å ser på film fra harddisken nå....fjernkontrollen ligger på bordet. Helt av seg selv slår tv tuneren seg inn ...og slår av filmen jeg ser....har ingen opptak gående...

Kjenner meg så godt igjen!

Side 33 av 43 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •