Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 43 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 846
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Virker som om det bare er mulig på HD kanaler.
    Her går det fint og slå av teksten på Canal+ SD kanaler også, sjekket det nettopp.

Derimot går det ikke å få svensk tekst på svenske filmer, norsk tekst på norske filmer osv. Dette har jeg sendt mail til Canal+ om utallige ganger. Men har ennå ikke fått et eneste svar, så der er arrogansen overfor kundene total. Har flere ganger spurt om det samme på facebook siden til Canal+ Series, samme resultat, intet svar :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varme

Noen som har en formening om hvor mye lufting ADB-boksen trenger?

Prøvde å plassere den i en hylle i tv-bordet med ca 5cm åpning over, åpning bake og fremme og godt med plass på sidene.
    Men synes den ble skrekkelig varm. Bakplaten ble så varm at det nedten ikke gikk å holde fingrene der over lengre tid.
    Nå er den tilbake på toppen av bordet og den holder forstatt en god lunk, men langt fra så ille..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smale
    Noen som har en formening om hvor mye lufting ADB-boksen trenger?

Prøvde å plassere den i en hylle i tv-bordet med ca 5cm åpning over, åpning bake og fremme og godt med plass på sidene.
    Men synes den ble skrekkelig varm. Bakplaten ble så varm at det nedten ikke gikk å holde fingrene der over lengre tid.
    Nå er den tilbake på toppen av bordet og den holder forstatt en god lunk, men langt fra så ille..
    Har du mistet en del opptak også, muligens som følge av mye varme fra boksen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondlk
    Har du mistet en del opptak også, muligens som følge av mye varme fra boksen?
    Tja, har fått en del serieopptak hvor det står "Programmet ble avbrutt, på grunn av signaltap." Og en del opptak det ikke har blitt noe av. Men ingen anelse om det kommer av varme eller noe annet..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi sliter med serieopptak, er det flere som har problemer med at den er ustabil?
    Opplever ukentlig at opptak ikke starter.
    Noen ganger starter den midt i programmet :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nicky
    Vi sliter med serieopptak, er det flere som har problemer med at den er ustabil?
    Ja, jeg sliter også med det samme. Kontaktet CD og fikk beskjed om å fabrikkresette boksen, men har ikke forsøkt det da jeg ikke har hatt tid til å bygge opp favoritter på nytt. De påstod at de aldri hadde hørt at dette var et problem da.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv problemer med det samme. Har mistet noen opptak av og til, men denne uken har ingen av serieopptakene mine blitt tatt opp.
    Spyr av den standard-meldingen fra CD om å resette til fabrikkstandard så løser alt seg.......

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går fikk hele borettslaget byttet ut den gamle PVR'en (102C) til den nye ADB 5720CDX. Det betyr at jeg har to stk, en på stua og en på soverommet. Jeg har nemlig kjøpt en tidligere...
    Vurderer å kvitte meg med en, da det er litt for luksus å ha to sånne i en 52 kvm leil. (Har en Sagem HD 103 tuner som fint gjør nytten på soverommet)

Hvor mye kan jeg få for en noen mnd gammel ADB 5720CDX?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skje hele tiden hos oss Ofte starter opptaket først når vi bytter til kanalen vi skal ta opp fra.

Denne uka mistet vi også all lyd ut fra boksen. Problemet ble (til informasjon) løst ved å gjøre boksen spenningsløs et lite minutt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passat06
    Dette skje hele tiden hos oss Ofte starter opptaket først når vi bytter til kanalen vi skal ta opp fra.

Denne uka mistet vi også all lyd ut fra boksen. Problemet ble (til informasjon) løst ved å gjøre boksen spenningsløs et lite minutt.
    Dette har jeg opplevd også en 2-3 ganger. Lyden forsvinner fra alle utganger og eneste muligheten er å ta strømmen til boksen og starte opp igjen.

I går ville ikke boksen ta opp Lilyhammer selvom det sto serieopptak på programmet. Ingen andre opptak var i gang. Opplever også at boksen starter andre opptak langt etter et programmet har startet.

CD har lovet sw-oppdatering "i løpet" av Q1, så vi får satse på at disse bug'ene er retta opp i denne releasen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At der er problem med serieopptak og at opptak av og til starter et par minutter for seint er kjente problemer.

Jeg legger alltid inn serieopptak som manuelt opptak med repetisjon og 5 minutter tidlig start. Etter jeg begynte med det har jeg ikke misset noe som helst av opptak :-D

Når jeg mister lyden er det bare og skifte inngang frem og tilbake på receiver så løser det seg hos meg, har aldri vært nødt til og ta strømmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

Min har også ofte problemer med lyd ut, serieopptakene blir halvert pga dårlig signal....Men det værste er nå at den under avspiiling av harddisk slår seg over til tv tuner av seg selv Var i kontakt med CD i går ang dette,fikk beskjed om å resette til fabrikkinst....men satte på pause på en film fra hardisk i dag,og den slo seg jaggu over til tv tuneren etter ca 30 sec :evil: Dette gjelder også ved spoling, hopping 3 min...slår seg over til tv tuner,og husker kke hvor den leste sist av filmen..så jeg må lete selv...har ingenting med ventilasjon å gjøre hos meg ihvertfall. Dårlig start dette:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror "kundeservice" har litt å gjøre om dagen.... :???: Ikke mulig å få kontakt

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kommer Wimp :-)

https://kabel.canaldigital.no/Kundes...Oppdateringer/

Oppdatering 23. februar 2012 kl. 15.00

Ny funksjon - Se på et program og ta opp et annet
    Den nye programvareoppdateringen gir mulighet for to samtidige opptak. Videre kan du se på en tredje kanal som ligger på samme frekvens som programmene som tas opp. Hvilke kanaler som er tilgjengelig når opptakene pågår vil man kunne se i kanallisten og i EPG, der utilgjengelige kanaler er merket med grå og tilgjengelige program i hvit som vanlig.

Ny funksjon - Musikktjenesten WiMP på dekoderen
    Alle kunder som har tilgang til WiMP gjennom sitt tv-abonnement, og som har aktivert tjenesten fra MinSide, har nå mulighet til å spille favorittmusikken rett på tv-en. Musikk som er tilgjengelig hos WiMP via PC og mobiltelefon, inkludert egendefinerte spillelister, blir også tilgjengelig på din dekoder med den nye programoppdateringen. Slik bruker du WiMP på dekoderen.

Andre oppdateringer

Fikset problemer med teksting på opptak
    Fikset frys i bilde ved 4x tilbakespoling på HD-kanaler
    Endringer i "keyword" søk i EPG
    Bedre feilmeldingstekst dersom ett opptak blir delvis tatt opp ved opptakskonflikt
    Fikset "timeshift opptak", slik at disse ikke blir borte hvis man går inn i opptakslisten mens det pågår ett opptak
    Fikset problem med lange brukernavn i GO
    Fikset manglende lyd på avspilling av enkelte GO filmer
    Fikset sync mellom lyd og bilde i GO
    Bedret responstiden i GO
    Fikset at dekoder ikke fryser/henger i opptakslisten og beskrivelser på ikoner i opptakslisten
    Forbedring i EPG og i skjermspareren

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Så kommer Wimp :-)

https://kabel.canaldigital.no/Kundes...Oppdateringer/

Oppdatering 23. februar 2012 kl. 15.00

Ny funksjon - Se på et program og ta opp et annet
    Den nye programvareoppdateringen gir mulighet for to samtidige opptak. Videre kan du se på en tredje kanal som ligger på samme frekvens som programmene som tas opp. Hvilke kanaler som er tilgjengelig når opptakene pågår vil man kunne se i kanallisten og i EPG, der utilgjengelige kanaler er merket med grå og tilgjengelige program i hvit som vanlig.

PS. Hvis alt slår til så blir det også litt trist, hva skal da skrive og syte over her i tråden?

Ny funksjon - Musikktjenesten WiMP på dekoderen
    Alle kunder som har tilgang til WiMP gjennom sitt tv-abonnement, og som har aktivert tjenesten fra MinSide, har nå mulighet til å spille favorittmusikken rett på tv-en. Musikk som er tilgjengelig hos WiMP via PC og mobiltelefon, inkludert egendefinerte spillelister, blir også tilgjengelig på din dekoder med den nye programoppdateringen. Slik bruker du WiMP på dekoderen.

Andre oppdateringer

Fikset problemer med teksting på opptak
    Fikset frys i bilde ved 4x tilbakespoling på HD-kanaler
    Endringer i "keyword" søk i EPG
    Bedre feilmeldingstekst dersom ett opptak blir delvis tatt opp ved opptakskonflikt
    Fikset "timeshift opptak", slik at disse ikke blir borte hvis man går inn i opptakslisten mens det pågår ett opptak
    Fikset problem med lange brukernavn i GO
    Fikset manglende lyd på avspilling av enkelte GO filmer
    Fikset sync mellom lyd og bilde i GO
    Bedret responstiden i GO
    Fikset at dekoder ikke fryser/henger i opptakslisten og beskrivelser på ikoner i opptakslisten
    Forbedring i EPG og i skjermspareren
    WOW dette var gode nyheter :-D

Tenke seg at vi på kabel får tilgang til WIMP før parabolfolka, I Love It

Ellers må jeg si at min ADB har funket perfekt siden jeg fikk den i november, men jeg har savnet 2 samtidige opptak. Hvis den oppdateringen slår til så kan jeg pakke ned den gamle tro tjeneren Sagem og kun ha den som back up.

PS. Hvis alt slår til så er det også litt trist, hva skal vi da syte og skrive om her i tråden

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    WOW dette var gode nyheter :-D

Tenke seg at vi på kabel får tilgang til WIMP før parabolfolka, I Love It

Ellers må jeg si at min ADB har funket perfekt siden jeg fikk den i november, men jeg har savnet 2 samtidige opptak. Hvis den oppdateringen slår til så kan jeg pakke ned den gamle tro tjeneren Sagem og kun ha den som back up.

PS. Hvis alt slår til så er det også litt trist, hva skal vi da syte og skrive om her i tråden

Parabol HAR vel Wimp allerede? Suger at remote til iOS eller Android er i det blå...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Parabol HAR vel Wimp allerede? Suger at remote til iOS eller Android er i det blå...
    Nei, så vidt jeg vet fikk ikke parabol WIMP i denne omgang, mulig jeg tar feil, men skitt au, så lenge jeg får WIMP i neste uke er jeg happy :-D

Men parabol fikk en app som gjør at iPhone funker som fjernkontroll, hva det nå skal være godt for?

CD sier de utvikler en app som skal gjøre det mulig og fjernprogrammere opptak på boksen, det gjelder både for kabel og parabol og ja, både iPhone og Android, men jeg holder ikke pusten for og si det sånn

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men... Men... Det står ingenting om problemene med serieopptak?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Fikset "timeshift opptak", slik at disse ikke blir borte hvis man går inn i opptakslisten mens det pågår ett opptak"

Betyr det at det blir som på sagem? At en kan la den stå på si tv3, og så gå å se på ett program, og så komme tilbake til tv3 og da kunne spole bakover?

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er betenkelig at CD ikke nevner rettelser ifm opptaksproblemer, med manglende programmer eller opptak som først starter når man skifter til kanalen ved utrullingen av ny s/w nå. Det tyder vel på at de ikke er sikre på om de har fått fikset dette ennå. Har vært problem hos meg på min ADB-boks siden dag 1. Tydligevis har mange andre liknende problemer også.

Hver uke er det 3-4 programmer som bare er glemt og ikke ekstisterer i opptakslisten i det hele tatt. Kan ikke skjønne annet enn at dette må være kjent hos CD - men at det er noe man ikke ønsker å gå åpent ut med. (Velkjent strategi fra den problemfylte Sagem-boksen.)

Side 32 av 43 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •