Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 43 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 846
    Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt om Wimp, kommer i løpet innen utgangen av mars:

Slik fungerer Wimp på TV-en din - Side3

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag: Nettmøte kl. 12-14 - Canal Digital Kabel-TV

Spørsmål og svar for oss Kabel-TV-kunder.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    javel - Styr TV-dekoderen med mobilen - Aftenposten

men kun for de (vi) med parabol

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og for øyeblikket bare dem med halvspiste epler.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg bare skulle takke for råd og vink i.f.m. dette med ruter eller switch. Jeg endte opp med å kjøpe en trådløs ruter, da. Like greit egentlig. Så nå har jeg tilgang til Go (og WIMP, vil jeg tro).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AV transmitter/mottaker tilkobling

Hei,
    På den "gamle" HD PVRen kunne jeg koble til en AV transmitter/mottaker og se TV på soverommet. Med den nye får jeg det ikke til som ønskelig:

1. Etter at jeg slår av TVen som henger på HDMI utgangen går det ca ett minutt og så forsvinner lyden
    2. Fjernkontrollen virker ikke, kan kun velge kanaler opp og ned,lydnivå og av/på knapp, men bare hvis TVen på HDMI utgangen er slått på. Dersom TVen på HDMI utgangen er slått av virker ikke fjernkontrollen i det hele tatt.
    3. Ingen menyer dukker opp på TVen tilkoblet AV transmitter/receiver via scart utgangen på HD/PVRen når jeg bruker fjernkontrollen selv om TVen på HDMI utgangen er slått på.

Noen som har testet en AV transmitter/receiver på den nye PVRen ?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte min første film via Go i kveld, Hodejegerne. Først sto det at den kostet 0,- , men da jeg hadde tastet koden sto det at en feil hadde oppstått, og deretter sto det at den kostet 45,- Greit nok - litt bugs her og der, det var egentlig ikke derfor jeg begynte å skrive dette innlegget.

Det jeg synes var rart var at lyden ikke var i Dolby Digital 5.1, og det så heller ikke egentlig ut til at bildet var i HD? Lyden var nå iallefall ikke i DD 5.1, bare stereo.

Dette burde man vel kunne forvente nå eller, særlig på en såpass høyprofil film? Husker det var veldig både og med dette på Get sin filmleie også, men tenkte denne typen systemer var litt mer modne nå.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Bestilte min første film via Go i kveld, Hodejegerne. Først sto det at den kostet 0,- , men da jeg hadde tastet koden sto det at en feil hadde oppstått, og deretter sto det at den kostet 45,- Greit nok - litt bugs her og der, det var egentlig ikke derfor jeg begynte å skrive dette innlegget.

Det jeg synes var rart var at lyden ikke var i Dolby Digital 5.1, og det så heller ikke egentlig ut til at bildet var i HD? Lyden var nå iallefall ikke i DD 5.1, bare stereo.

Dette burde man vel kunne forvente nå eller, særlig på en såpass høyprofil film? Husker det var veldig både og med dette på Get sin filmleie også, men tenkte denne typen systemer var litt mer modne nå.
    Etter hva jeg har skjønt er det derfor de driver å "oppgradere" nettet rundt om kring. (Jeg fikk svakere signal etter den såkalte oppdateringen, men..)

Så HD filmer vil ikke bli tilgjengelig før senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.

Se Hjelp - Canal Digital GO

Klippet derfra:
    "HVILKEN LYDKVALITET ER DET PÅ FILMENE?

Lydkvaliteten varierer ut i fra hvilken film du har leid. HD filmene er kodet i 256 kbps lyd, andre i 160 eller 128 kbps. Dessverre støtter ikke Microsoft Silverlight annet enn stereo-lyd pr i dag. Når støtte for 5.1 kommer, vil flere av filmene være tilgjenglig med dette lydformatet."

Min erfaring med GO er synkroniseringsproblemer og dårlig lyd i forhold til hva man kan forvente i 2012.

Men bortsett fra det fungerer boksen strålende. Filmleie kan jo løses med en appleTV til 800

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor velger de en teknologi som er så begrenset?

Jeg har ikke testet Go på tuneren, men sjekket på pc og syns bildekvaliteten var helt forferdelig. Er den tilsvarende gjennom tuneren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Etter hva jeg har skjønt er det derfor de driver å "oppgradere" nettet rundt om kring. (Jeg fikk svakere signal etter den såkalte oppdateringen, men..)

Så HD filmer vil ikke bli tilgjengelig før senere.

Hm, så ut til at det var lagt ut HD-filmer noen dager - så ble de fjernet igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et kjapt spørsmål til dere. Er det mulig å slå av undertekster på tv-kanalene? Vært borti bokser der det fint går an å slå av undertekster. Synes det er kjekt da undertekster er distraherende når du forstår det som blir sagt uansett.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et problem med boksen. Den klarer aldri å ta opp The Mentalist på TV3. Enten blir det avbrutt, kun halve episoden eller slik som i går da den tok opp 1 time for sent.

Tragisk...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekluse
    Har et kjapt spørsmål til dere. Er det mulig å slå av undertekster på tv-kanalene? Vært borti bokser der det fint går an å slå av undertekster. Synes det er kjekt da undertekster er distraherende når du forstår det som blir sagt uansett.
    Alle bokser kan slå av og på undertekster hvis det er snakk om dvb-teksting. Dvs at teksten er en separat datastrøm etter dvb-standarden. Ingen bokser kan slå av eller på testen om den er en integrert del av videostrømmen fra programleverandøren. Det er en salig blanding av disse to teksttypene som benyttes og det vil derfor variere fra program til program og fra kanal til kanal om du kan slå av tekst eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er mulig å slå av tekstingen, så er valget tilgjengelig under "settings"-knappen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du flere samtidige serieopptak?

Jeg hadde programmert Alcatraz på TVNorge i går, samtidig med at det allerede lå inne serieopptak på Revenge på TV3. Begge startet 2130, fikk ingen advarsel når jeg programmerte Alcatraz.

Da jeg trykket på stopp knappen, fikk jeg opp på skjermen en oversikt som viste to opptak, bortsett fra at det sto et ?-tegn ved den ene røde prikken.

Altså - ingen melding om konflikt i det hele tatt....og naturligvis kun det ene opptaket som ble utført.

Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Jeg har et problem med boksen. Den klarer aldri å ta opp The Mentalist på TV3. Enten blir det avbrutt, kun halve episoden eller slik som i går da den tok opp 1 time for sent.

Tragisk...

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei kun ene og alene. Har gått på den blemma selv med 2 opptak samtidig uten å få varsel. Men var ikke med denne serien. Jeg forstår ikke hvorfor TV3 skal lage så mye trøbbel...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Alle bokser kan slå av og på undertekster hvis det er snakk om dvb-teksting. Dvs at teksten er en separat datastrøm etter dvb-standarden. Ingen bokser kan slå av eller på testen om den er en integrert del av videostrømmen fra programleverandøren. Det er en salig blanding av disse to teksttypene som benyttes og det vil derfor variere fra program til program og fra kanal til kanal om du kan slå av tekst eller ikke.
    Takk for svar. Gir mening det. Vet du om Canal+ sine kanaler har mulighet for det?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekluse
    Takk for svar. Gir mening det. Vet du om Canal+ sine kanaler har mulighet for det?
    Ja, på Canal+ kanalene kan du slå av undertekst.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om det bare er mulig på HD kanaler.

Side 31 av 43 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •