Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 43 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 846
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    En ting jeg savner fra sagem, når vi først snakker om kanaler. Er at det ikke går å ha en kanal på 0 plassen..

Når jeg "switcher" gjennom for å se hva som er på i stede for å bruke TvGuide appen på telefon. (Finner ADB sin totalt ubrukelig.) ..så var det så veldig kjekt å bare trykke "00" og så komme på starten av listen.
    Er jo bare å trykke "1" så kommer du til starten av listen ;-)

Selv bruker jeg alltid pageview på TvGuiden, syns det går greit og bla seg frem der, spesielt når man har en favorittliste der de mest brukte kanalene ligger i begynnelsen på listen. Uansett er det bare og taste inn nummer så hopper man kjapt frem og tilbake.

Programsøk er også en veldig god funksjon, men jeg oppdaget nettopp at der finnes ikke å æ og ø på tastaturet som kommer frem

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk melding fra Canal Digital om at de nå har stanset alt salg av ADB dekoderen. Grunnen skal være at første parti på 50 tusen enheter er utsolgt, og at produsenten ikke får tak i harddisker pga flommen i Thailand
    Beklager om dette er blitt postet tidligere
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Fikk melding fra Canal Digital om at de nå har stanset alt salg av ADB dekoderen. Grunnen skal være at første parti på 50 tusen enheter er utsolgt, og at produsenten ikke får tak i harddisker pga flommen i Thailand
    Jeg var klar over at salget var stanset, men ikke at 50000 enheter var solgt, da selger ADB som varmt hvetebrød

Jamenn godt man var på hugget og sikra seg en til 1490 kroner

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    De har lagt ut denne infoen på FB. De opplyser også om at det søkes etter alternativ HDD-produsent.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg klar over, men jeg har plassert forsterkeren så nærme det første vegguttaket som mulig, og der er det minimalt med støy.

Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Signalforsterker forsterker visst også eventuelt støy.. Så det er en dårlig løsning for min del. (Vert tekniker her fra CD som har sett på det, .. )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Jeg skal sjekke, men jeg benytter den kun til å forsterke signalene på TV og Radio-uttaket fra vegguttaket.

Modemet har jeg, som jeg skrev i post tidligere, plassert rett ved vegguttaket og strukket vanlig nettverkskabel (10 meter) til router i tv-benken.

Edit: Komplett.no - Triax Digital Antenneforsterker IIB 445
    Takk! Jeg tenkte evt å plassere forsterker ved inntaket i huset (teknisk rom) der også modemet står.

Har i dag 100% kvalitet, men kun 20-22% styrke (ble dårligere når de oppgraderte nettet) og tidvis fryser/pikselerer bildet eller digitalsignalene forsvinner helt.

Spørs om jeg bare må bite i det sure eplet og kontakte CD.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehm... dette er et flaut spørsmål, som jeg burde vite svaret på, men... ops:

-Jeg trenger en "boks", så jeg kan fordele bredbåndet fra kabelmodemet (ikke fra Canal Digital), til HD PVRen og eventuelt andre ting som kan trenge nettilgang (BluRay-spiller, musikkstreamer, etc).

Jeg trenger ikke trådløst nett. Holder det da å kjøpe en switch, som f.eks. denne? Eller må jeg kjøpe en (trådløs?) router?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.

-Jeg trenger en "boks", så jeg kan fordele bredbåndet fra kabelmodemet (ikke fra Canal Digital), til HD PVRen og eventuelt andre ting som kan trenge nettilgang (BluRay-spiller, musikkstreamer, etc).

Jeg trenger ikke trådløst nett. Holder det da å kjøpe en switch, som f.eks. denne? Eller må jeg kjøpe en (trådløs?) router?
    Ja, en switch vil fungere utmerket. Med så mange dingser som vil ut på nettet i dag, er en switch nærmest uunværlig :-D

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Er jo bare å trykke "1" så kommer du til starten av listen ;-)

Selv bruker jeg alltid pageview på TvGuiden, syns det går greit og bla seg frem der, spesielt når man har en favorittliste der de mest brukte kanalene ligger i begynnelsen på listen. Uansett er det bare og taste inn nummer så hopper man kjapt frem og tilbake.

Programsøk er også en veldig god funksjon, men jeg oppdaget nettopp at der finnes ikke å æ og ø på tastaturet som kommer frem
    Ta å hold fjernkomtrollen i hånden, så skjønner du hvorfor jeg liker å kunne trykke "00" i stede for "01" .. (Spesielt når det er kull mørkt i rommet.)

Trykker en ikke null først, så må jeg vente litt før den bytter kanal.

Trykker en 01.. (Eller 001 om en har 100 kanaler eller mere i lista.) Byttes det nesten øyeblikkelig.

Men smaken er som baken!

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Det er jeg klar over, men jeg har plassert forsterkeren så nærme det første vegguttaket som mulig, og der er det minimalt med støy.
    Det var ikke dumt! Ikke tenkt på det..

Takker for tipset! Da blir det en signal forsterker neste gang jeg får "lønning" ..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde kjøpt en med både kabel innganger/utganger og trådløs. Kanskje du ikke trenegr det nå, men veldig kjekt å ha om du skulle f.eks. kjøpe en telefon som støtter WiFi eler en TV eller noe sånt i fremtiden.

Er jo også kjekt å ha trådløs når folk er på besøk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det kan være at du må ha en router. Noen kabelmodem har ikke innebygget routerfunksjon, og gir da ofte ikke ut mer en en IP adresse. I så fall vil ikke en svitsj være nok :cry:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden kablede routere gjerne koster mer enn de trådløse, så er det vel bare å bruke en vanlig trådløs router, og skru av det trådløse nettverket? De fleste trådløse routere har jo fire porter for kablet tilkobling.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjelder å finne riktig switch. Jeg har denne pluss en 8-port i nettverket mitt. Komplett.no - Netgear 5 x Gigabit Unmanaged Switch
    Akkurat nå koster den jo bare 195,-! Løp og kjøp, selv om du ikke trenger den akkurat nå

Manny: Hva mener du med det? Kobler du modemet over på switchen jeg har linket til så får du 4 porter ut. Switchen styrer ip-adressene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, det holder med en switch, men kjøper heller denne: Komplett.no - Netgear 5 x Gigabit Unmanaged Switch

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HifiCarl
    Det gjelder å finne riktig switch. Jeg har denne pluss en 8-port i nettverket mitt. Komplett.no - Netgear 5 x Gigabit Unmanaged Switch
    Akkurat nå koster den jo bare 195,-! Løp og kjøp, selv om du ikke trenger den akkurat nå

Manny: Hva mener du med det? Kobler du modemet over på switchen jeg har linket til så får du 4 porter ut. Switchen styrer ip-adressene.
    Switchen styrer ikke ipadresser. Du må ha en ruter for å håntere dette hvis ikke leverandøren tildeler flere IP'er. (CanalDigital deler ut inntil 4 ipadresser via kabelmodem, men det vanlige er bare 1).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla0998
    Switchen styrer ikke ipadresser. Du må ha en ruter for å håntere dette hvis ikke leverandøren tildeler flere IP'er. (CanalDigital deler ut inntil 4 ipadresser via kabelmodem, men det vanlige er bare 1).
    Hvordan kan jeg da ha 6 enheter koblet opp samtidig?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En switch har ikke noe med ip-adressene å gjøre.
    En switch er kun for å koble flere enheter sammen i ett nettverk.

Edit: Ser jeg ble litt for sein der

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saarg
    En switch har ikke noe med ip-adressene å gjøre.
    En switch er kun for å koble flere enheter sammen i ett nettverk.

Edit: Ser jeg ble litt for sein der
    Ok, greit, da forklarte jeg meg feil.

Uansett, John P trenger ikke kjøpe ny router selv om han skal koble på flere enheter. Det holder med en switch!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, greit, da forklarte jeg meg feil.

Uansett, John P trenger ikke kjøpe ny router selv om han skal koble på flere enheter. Det holder med en switch!
    Det gjelder bare lokalt, og han må isåfall konfigurere ipadresser manuellt eller sette opp en lokal DHCP-server.
    Hvis enhetene skal kommunisere med omverdenen må han ha en router i en eller anne form (såsant han ikke får tilstrekkelig mange IP'er fra leverandøren)

Side 30 av 43 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •