Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 43 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 846
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    De styres av det de sier.. Så en må snakke med folk høyere opp. Spør om å får snakke med noen som faktisk har noe ansvar, neste gang du ringer.

"Eller hva med muligheten til å fjernstyre opptak på internett snart, for ikke å snakke om iPad og Android i en praktisk matrise for tv-kanaler og tid? Burde ikke ta vinter og vår, se på konkurrenten deres Get som har hatt dette lenge."

Dette har da parabol kundene allerede?
    Så vidt jeg vet har ikke parabolkundene fjernstyring ennå..? Du mener sikkert at parabol-kundene kan ha 2 opptak samtidig, mens kabel-kundene først får dette i 1. kvartal 2012. Men 1. kvartal (januar-april) er jo ikke lenge til det

Konkurrenten GET har hatt fjernopptak fra iPad en stund nå (prøver å laste opp noen skjermbilder for å vise Get sin TV-matrise og opptaksfunksjon).

Vi får uansett håpe at Canal Digital prioriterer fjernstyring via internett, iPhone, iPad og Android på vegne av sine kunder.

Mitt ønske ville vært, om det går an å ønske seg noe fra Canal Digital, at de tar utgangspunkt i VG sin TV-guide for iPad (utrolig god app), og utstyrer den med opptaksfunksjonalitet. Da kunne Get endelig fått litt konkurranse!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondlk
    Du mener sikkert at parabol-kundene kan ha 2 opptak samtidig, mens kabel-kundene først får dette i 1. kvartal 2012.
    Parabolkundene har heller ikke 2 opptak samtidig. Det er parabolkundene som er lovet oppdatering som skal rette dette ila 1. kvartal. Når eller om det overhodet kommer til kabelkundene har blitt diskutert høylytt. Det er vel ikke kommet noen bekreftelse fra CD om når denne oppdateringa eventuelt kommer til kabelkundene. Men den kommer nok etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet har ikke parabolkundene fjernstyring ennå..? Du mener sikkert at parabol-kundene kan ha 2 opptak samtidig,

Konkurrenten GET har hatt fjernopptak fra iPad en stund nå (prøver å laste opp noen skjermbilder for å vise Get sin TV-matrise og opptaksfunksjon).

Vi får uansett håpe at Canal Digital prioriterer fjernstyring via internett, iPhone, iPad og Android på vegne av sine kunder.
    Parabol har fjernstyring eller fjernopptak som CD kaller det, bruker den selv.
    Ikke veldig fancy men den funker, app med bedret brukergrensesnitt er lovet.
    Den store forskjellen på GET sin og CD sin er at CD sin har direkte kontakt med dekoderen så man får tilbakemelding med det samme om det er noen konflikt og mulighet til å fikse konflikten.
    GET sin sender programmeringen til dekoderen, hvis det allerede er programmert 2 opptak på den tiden så vil noe feile uten at du får beskjed.

Parabol har heller ikke 2 opptak enda, men dette er lovet.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det utsolgt, håper de har noen på lager i tilfelle det blir behov for bytte

Fra Canal Digitals side for kabel:

Etterspørselen etter vår nye HD PVR-dekoder har vært stor, og vi har nå solgt ut de første leveransene. Leverandøren av harddiskene til dekoderen har sine produksjonslokaler i Thailand, og er rammet av flomkatastrofen i landet. Dessverre fører dette til flere måneders leveringstid. Vi har derfor stanset salget av nye dekodere, inntil vi har en klar leveransedato. Det søkes etter alternative leverandører.
    Vi beklager dette og oppdaterer våre hjemmesider straks vi kjenner nye leveransedatoer!

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt utgangspunkt er at EPG'ens hovedfunksjon er å håndtere opptak korrekt i forhold til hverandre.

Hvor har du satt innstilling på 15 minutter?

Jeg har snakket med teknisk support på Canal Digital i dag, og blitt fortalt at signalmålingen bør være minst 50% for å unngå signaltap. Det skulle i så fall bety at det foreligger en mangel ved kjøpet dersom ikke teknikeren klarer å øke signalkvaliteten frem til dekoderen.
    Er i menyen ett sted. Husker ikke ikke helt hvor.
    På sagem kunne en gjøre slik at det startet X antall før opptaket også.

Jeg kontaktet CD, eneste løsningen de tilbyr var flytte av kontakten. Inntaket i huset altså. Som jeg må betale for selv. Men har hatt boksen så lenge nå, at jeg har sett med egne øyene hvordan disse "signal tapene" skjer.. Og det har ALDRI noe med signalstyrken å gjøre. Har ALLTID vert grunnet konflikt i listen, her..

Og nå er det LENGE siden den har misset noe opptak, da jeg er klar over feilene..

PS: Signalet mitt (styrken) lå på 53-54% .. Så "oppdaterte" de nettet her, og da falt den ned i noen å 40% ..
    Akkurat nå er den på 44% bare..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet har ikke parabolkundene fjernstyring ennå..? Du mener sikkert at parabol-kundene kan ha 2 opptak samtidig, mens kabel-kundene først får dette i 1. kvartal 2012. Men 1. kvartal (januar-april) er jo ikke lenge til det

Mitt ønske ville vært, om det går an å ønske seg noe fra Canal Digital, at de tar utgangspunkt i VG sin TV-guide for iPad (utrolig god app), og utstyrer den med opptaksfunksjonalitet. Da kunne Get endelig fått litt konkurranse!
    Mener det jeg skrev jeg, du! Takk...

Leste ett sted at parabolkundene fikk mulighet til å programmerer opptak via android telefonen. (Via en App.)

Og de har da ikke dobbelt opptak på parabol? I så fall bør det snart bli gitt til oss med kabel også.. Selv om det er ulike selskpaer som drifter.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Parabolkundene har heller ikke 2 opptak samtidig. Det er parabolkundene som er lovet oppdatering som skal rette dette ila 1. kvartal. Når eller om det overhodet kommer til kabelkundene har blitt diskutert høylytt. Det er vel ikke kommet noen bekreftelse fra CD om når denne oppdateringa eventuelt kommer til kabelkundene. Men den kommer nok etterhvert.
    Stemmer! Men vi er lovet dobbelt opptak, jo! Jeg har personlig mottat den mailen! Fikk den før jul..

Så ADB dekoderen kommer til å kunne bli helt suveren! Vi får også WIMP integrert i boksen!

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Parabol har fjernstyring eller fjernopptak som CD kaller det, bruker den selv.
    Ikke veldig fancy men den funker, app med bedret brukergrensesnitt er lovet.
    Den store forskjellen på GET sin og CD sin er at CD sin har direkte kontakt med dekoderen så man får tilbakemelding med det samme om det er noen konflikt og mulighet til å fikse konflikten.
    GET sin sender programmeringen til dekoderen, hvis det allerede er programmert 2 opptak på den tiden så vil noe feile uten at du får beskjed.

Parabol har heller ikke 2 opptak enda, men dette er lovet.
    Her er en som har fulgt med! Det Dennis sa!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får plutselig ikke Dolby Digital lyd på Canal+ HITS HD. Stereo funker.
    Dolby Digital funker fortsatt på Canal+ HITS.

Mener jeg skummet over en trådtittel om dette et sted, og gikk hit fordi det var det mest sannsynlige stedet, men nå finner jeg ikke noe om det.

[endret] Funker igjen nå. Kanskje CD leser tråden? [/endret]

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en som har fulgt med! Det Dennis sa!
    Jepp, "Dennis" har peiling, han skriver mange informative og gode innlegg på satellittråden også, kudos til han :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Splitter / modem

Har søkt i tråden, men fortsatt litt usikker på dette...

Nå har jeg modem og dekoder i hvert sitt rom, men har tenkt å flytte modemet til TV-benken. Da må de "dele" kontakten stua...

Ser at både modem og dekoder bruker multimediakontakten. Er tanken at den medfølgende splitteren skal stå rett i kontakten og derfra hver sin kabel til modem og TV?

Kontakten er synlig på stueveggen, så det blir i så fall styggeste løsning.

Kan jeg isteden bruke vanlig tv-antennekabel til dekoderen og gi den nett med en nettverkskabel fra routeren isteden?

Evt. én kabel fra kontakt til splitter, deretter videre til modem og dekoder? (I så fall trenger jeg en ny kabel - hvor får jeg tak i det?)

Takknemlig for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der.. Er litt knotete, men en venner seg jo til det etterhvert.
    Hadde man snudd opp ned på rekkefølgen i guiden (laveste nummer nederst) hadde man unngått dette problemet og knappebuken hadde blitt mer konsistent..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av temmor
    Hadde man snudd opp ned på rekkefølgen i guiden (laveste nummer nederst) hadde man unngått dette problemet og knappebuken hadde blitt mer konsistent..
    En ting jeg lurer på. Dere som syns at listene er ulogiske, når dere lager f.eks. en innkjøpsliste, starter dere da med høyeste tall på toppen av listen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elax

Nå har jeg modem og dekoder i hvert sitt rom, men har tenkt å flytte modemet til TV-benken. Da må de "dele" kontakten stua...

Ser at både modem og dekoder bruker multimediakontakten. Er tanken at den medfølgende splitteren skal stå rett i kontakten og derfra hver sin kabel til modem og TV?

Kan jeg isteden bruke vanlig tv-antennekabel til dekoderen og gi den nett med en nettverkskabel fra routeren isteden?

Evt. én kabel fra kontakt til splitter, deretter videre til modem og dekoder? (I så fall trenger jeg en ny kabel - hvor får jeg tak i det?)

Takknemlig for svar!
    Jeg har kabel-tv uttak med multimediekontakt bak sofaen på stua. Her har jeg hengt modemet på veggen bak sofaen. Fra modemet har jeg vanlig nettverkskabel (10 meter) til router i tv-benken, og videre fra router til dekoder.

Jeg bruker vanlig antennekabel fra tv-uttaket bak sofaen og frem til tv-benk, (ca 10 meter), via dekoderens medfølgende adapter og inn i dekoderen.

Alle kabler pent plassert i kabelskinne langs gulvet.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elax

Takknemlig for svar!
    Jeg ble nødt til å bruke vanlig tv-antennekabel til dekoderen og gi den nett med en nettverkskabel fra ruteren ..

Så bruker jeg multimedieuttaket bare til modemet.

Ikke den beste løsninge, da jeg har STORT signaltap.. (Over 10 meter strekk til der TV og sånt står.)

Men det fungerer da til nød..

Løsningen hos meg hadde vert å fått en ekstra "inntaks" boks. Men disse svina skal jo ha flere tusen kroner for det, selv om det er DEM som ordnet med innstalasjonen av den her for en stund siden nå..

Latterlig, og typisk CD! ..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    En ting jeg lurer på. Dere som syns at listene er ulogiske, når dere lager f.eks. en innkjøpsliste, starter dere da med høyeste tall på toppen av listen
    Er jo logisk om en ser på det. Som du vel sa også. Kanal kanppene er jo + og - ..

Piltastene er opp og ned..

Trykker en på +, så går en seff ett tall videre i listen..
    Og trykker en på piltasten opp, så går en seff opp på listen en ser på TV'n..

Tar litt tilvenning, men når en først kommer inn i det, er det jo totalt ulogisk å skulle snu på det.

PS: En ting jeg savner fra sagem, når vi først snakker om kanaler. Er at det ikke går å ha en kanal på 0 plassen..

Når jeg "switcher" gjennom for å se hva som er på i stede for å bruke TvGuide appen på telefon. (Finner ADB sin totalt ubrukelig.) ..så var det så veldig kjekt å bare trykke "00" og så komme på starten av listen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en signalforsterker fra Triax har jeg 100% kvalitet, og 80 - 85 % styrke.
    Helt ypperlig.

Signalforsterkeren kostet 299,- på Elkjøp.

Jeg ble nødt til å bruke vanlig tv-antennekabel til dekoderen og gi den nett med en nettverkskabel fra ruteren ..

Så bruker jeg multimedieuttaket bare til modemet.

Ikke den beste løsninge, da jeg har STORT signaltap.. (Over 10 meter strekk til der TV og sånt står.)

Men det fungerer da til nød..

Løsningen hos meg hadde vert å fått en ekstra "inntaks" boks. Men disse svina skal jo ha flere tusen kroner for det, selv om det er DEM som ordnet med innstalasjonen av den her for en stund siden nå..

Latterlig, og typisk CD! ..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Helt ypperlig.

Har du typebetegnelse på denne, og vet du om den kan benyttes dersom en også har bredbånd fra CD (dvs via koaks)?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal sjekke, men jeg benytter den kun til å forsterke signalene på TV og Radio-uttaket fra vegguttaket.

Modemet har jeg, som jeg skrev i post tidligere, plassert rett ved vegguttaket og strukket vanlig nettverkskabel (10 meter) til router i tv-benken.

Edit: Komplett.no - Triax Digital Antenneforsterker IIB 445

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Helt ypperlig.

Signalforsterker forsterker visst også eventuelt støy.. Så det er en dårlig løsning for min del. (Vert tekniker her fra CD som har sett på det, .. )

Side 29 av 43 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •