Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 43 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 846
    Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet om det blir mulig å koble til keyboard når en skal begynne å bruke Wimp? Søke etter artister med fjernkontroll blir litt vel tungvint tror jeg...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    Jeg kjører den gamle sagem-boksen på tv-kontakten (av de 3 pluggene). Vil det være bedre å kjøre med splitteren som fulgte med adb-boksen i multimediapluggen, eller er det like enkelt å kjøre en gammeldags t-splitt i tv-pluggen? Jeg mener å huske at t-splitter tar ca 3db av signalet, og det er noe jeg ikke har for mye av fra før...

Med provisorisk plassering av adb med medfølgende kabel i medfølgende splitter i mm-porten (har bredbåndsmodemet i den andre enden av splitteren), så har jeg 50-51% signalstyrke og 100% kvalitet (full grønn bar under). Noen som har sammenliknet med å kjøre med t-splitt i tv og 2 enheter tilkoblet der samtidig?
    Jeg har koblet Sagem til cable out på ADB, da slipper jeg og bruke splitter og jeg får faktisk like godt signal på Sagem som hvis jeg hadde koblet den direkte på tv-kontakten.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Noen som vet om det blir mulig å koble til keyboard når en skal begynne å bruke Wimp? Søke etter artister med fjernkontroll blir litt vel tungvint tror jeg...
    En bruker nummer tastene på fjernkontrollen, på samme måte som en skrev meldinger før i tiden.

Altså tasten 2 er ABC tasten 3 er DEF, osv..

Kan ikke skjønne at det er så tungvint.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    En bruker nummer tastene på fjernkontrollen, på samme måte som en skrev meldinger før i tiden.

Altså tasten 2 er ABC tasten 3 er DEF, osv..

Kan ikke skjønne at det er så tungvint.

Neida ;-) Kjempelettvint... Bare litt 1998?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida ;-) Kjempelettvint... Bare litt 1998?
    Ja, enig i det! Og det er jo usb port på ADB boksen. Så burde da gå for dem å fikse så det går å koble til noe.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha tatt opp hele 'Nissene over skog og hei' serien, og et par andre serier som går på løpende serieopptak, fant jeg ut nå at det kanskje ville vært en god idé om serieopptak ble lagt inn i hver sin mappe? Altså at man da så f.eks. 'Nissene over skog og hei' som et mappenavn, og alle episodene lå der inne, og det samme med de andre seriene? Det ville vel blitt mer oversiktlig tenkte jeg. Gratis forslag til CD. Hvis ikke muligheten finnes allerede da. Bruksanvisningen ligger nå langt inne i boden...

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begynt å irritere meg over at pilene (opp og ned) er motsatt av programknappene opp og ned når man skifter kanal. God forklaring på dette, eller gikk det bare fort i svinga her?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom tilbake fra jule- og nyttårsferie, og ser at tuneren har tatt opp "Nissene over skog og hei" episode 17 til 23. Derimot har den på juleaften tatt opp reprisene av episode 2 til 11 istedenfor 24. og siste episode... wtf...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Har begynt å irritere meg over at pilene (opp og ned) er motsatt av programknappene opp og ned når man skifter kanal. God forklaring på dette, eller gikk det bare fort i svinga her?
    Nei, det der syns jeg er logisk, er samme med Sagem og andre dekodere jeg har brukt.

Med programknappene skifter man jo til et høyere eller lavere kanalnummer (eller beveger seg sidevis, opp eller ned, i kanallistene). Med piltastene beveger man cursor opp eller nedover i kanallister og menyer.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er pil opp en kanal opp uavhengig av hvilken knapp man trykker! Men er vel snakk om smak og behag. Samme som med scrollinga i OS X Lion.

Trykker man en gang på info og skal bla i kanalene opp eller ned i lista, så er det motsatt av alt annet. Forstår argumentet, men var ikke slik på den gamle sagemen her.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Gratis forslag til CD.
    Gratis? Jeg synes du skulle fakturere CD for ditt gode forslag:-)
    Dog så er det akkurat slik det er løst i deres gamle forhatte Sagem HD PVR med linux sw, så det kan jo være de kjenner til idéen fra før...
    Det sagt, så er jeg helt enig med deg. Med den gamle boksen er opptakslistene ryddige og oversiktlige. På den nye boksen kan du vel sortere på forskjellige kriterier for å oppnå noe bedre oversiktlighet?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Nei, det der syns jeg er logisk, er samme med Sagem og andre dekodere jeg har brukt.

Med programknappene skifter man jo til et høyere eller lavere kanalnummer (eller beveger seg sidevis, opp eller ned, i kanallistene). Med piltastene beveger man cursor opp eller nedover i kanallister og menyer.

Enig der.. Er litt knotete, men en venner seg jo til det etterhvert.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Gratis? Jeg synes du skulle fakturere CD for ditt gode forslag:-)
    Dog så er det akkurat slik det er løst i deres gamle forhatte Sagem HD PVR med linux sw, så det kan jo være de kjenner til idéen fra før...
    Det sagt, så er jeg helt enig med deg. Med den gamle boksen er opptakslistene ryddige og oversiktlige. På den nye boksen kan du vel sortere på forskjellige kriterier for å oppnå noe bedre oversiktlighet?
    Jepp. Bruk den blå knappen..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Signalmåling og brudd i opptak

Er 31% - 35% gode nok signaler for å motta Canal Digital sine sendinger uten å forvente brudd i opptak? Jeg ser at noen på forumet har 40% - 50% men jevnlig sliter med brudd på opptak. Jeg har siste uken hatt flere signalbrudd på opptak.

Vet noen hva Canal Digital foretar seg når man sender dem beskjed om dårlige signaler? Sånn foruten å be kunden selv foreta signalmåling under Meny -> Innstillinger -> Teknisk informasjon -> Signalmåler.

Hvilke feilkilder har man? F.eks. påvirkning av annet elektrisk utstyr og kabler, lengde mellom dekoder og sentral m.v?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leser Canal Digital innlegg på AVforum?

Det hadde vært svært ønskelig om Canal Digital oppretter noen brukere selv på AVforum, eller oppretter et eget brukerforum på sine nettsider, slik at brukere kan komme med innspill og stille spørsmål på en lettfattelig måte. Mange har som kjent likelydende spørsmål, problemer eller endringsønsker.

Eksempel på endringsønsker kan være:

Hva med å endre sorteringen på hvordan filmopptak presenteres? I dag er det kun mulig å sortere på en av fire valg: Tid, Navn, Kanal og Kategori. Men slik ting er nå er et sant rot. Jeg har selv nylig sendt inn forslag til dem om å legge til Tid som 2. sortering hvis man velger Navn, Kanal eller Katerori som 1. sortering. Svaret på teknisk support er at "Nei, dette er nok ikke mulig".

Eller hva med muligheten til å fjernstyre opptak på internett snart, for ikke å snakke om iPad og Android i en praktisk matrise for tv-kanaler og tid? Burde ikke ta vinter og vår, se på konkurrenten deres Get som har hatt dette lenge.

Kanskje et bedre skille i GO-tjenesten på det som er HD-filmer, og flere grupperingsmuligheter? Teknisk supprt har for forøvrig opplyst meg om at de ikke supporterer GO-tjenesten, så ikke vet jeg...

Hadde også et ønske om å bruke usb-porten bak på dekoderen til noe fornuftig etter hvert, som å viser bilder fra minnepinner. Men ifølge det opplyste har Canal Digital deaktivert usb-porten bak på dekoderen "av hensyn til rettighetshavere". Ikke forstår jeg dette heller.

Synes det er mye Nei å få. Er gode forslag helt uinteressante for dem?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondlk
    Det hadde vært svært ønskelig om Canal Digital oppretter noen brukere selv på AVforum, eller oppretter et eget brukerforum på sine nettsider, slik at brukere kan komme med innspill og stille spørsmål på en lettfattelig måte. Mange har som kjent likelydende spørsmål, problemer eller endringsønsker.

Hva med å endre sorteringen på hvordan filmopptak presenteres? I dag er det kun mulig å sortere på en av fire valg: Tid, Navn, Kanal og Kategori. Men slik ting er nå er et sant rot. Jeg har selv nylig sendt inn forslag til dem om å legge til Tid som 2. sortering hvis man velger Navn, Kanal eller Katerori som 1. sortering. Svaret på teknisk support er at "Nei, dette er nok ikke mulig".

Eller hva med muligheten til å fjernstyre opptak på internett snart, for ikke å snakke om iPad og Android i en praktisk matrise for tv-kanaler og tid? Burde ikke ta vinter og vår, se på konkurrenten deres Get som har hatt dette lenge.

Kanskje et bedre skille i GO-tjenesten på det som er HD-filmer, og flere grupperingsmuligheter? Teknisk supprt har for forøvrig opplyst meg om at de ikke supporterer GO-tjenesten, så ikke vet jeg...

Hadde også et ønske om å bruke usb-porten bak på dekoderen til noe fornuftig etter hvert, som å viser bilder fra minnepinner. Men ifølge det opplyste har Canal Digital deaktivert usb-porten bak på dekoderen "av hensyn til rettighetshavere". Ikke forstår jeg dette heller.

Forsøkt Facebook-profilen til CD?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøkt Facebook-profilen til CD?
    Nei, men kan jo alltids forsøke der...

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 31% - 35% gode nok signaler for å motta Canal Digital sine sendinger uten å forvente brudd i opptak? Jeg ser at noen på forumet har 40% - 50% men jevnlig sliter med brudd på opptak. Jeg har siste uken hatt flere signalbrudd på opptak.

Vet noen hva Canal Digital foretar seg når man sender dem beskjed om dårlige signaler? Sånn foruten å be kunden selv foreta signalmåling under Meny -> Innstillinger -> Teknisk informasjon -> Signalmåler.

Hvilke feilkilder har man? F.eks. påvirkning av annet elektrisk utstyr og kabler, lengde mellom dekoder og sentral m.v?
    Signal stryke har NULL å si, så lenge du ikke får hakkete bilde.. (Dette er min erfaring.)

Det med "signal tap" feilen en stadig får, er når to eller flere opptak kommer i konflikt med hverandre, ofte på grunn av det at en stiller slik at den tar opp X antall minutter etter opptaket.

Jeg har satt min på 15 minutter. Og selv om ett opptak slutter 13:00 på tv3, og ett starter 13:00 på si tv2, så mangler jeg da ofte 15 første minuttene på tv2 opptaket..

Ikke alltid, men som sagt, svakt signal har IKKE noe med opptak å gjøre. Enete problemet med svakt signal, vil du oppleve som hakking i bildet selv når du ser på vandlig TV .. (Igjen bare min erfaring.)

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De styres av det de sier.. Så en må snakke med folk høyere opp. Spør om å får snakke med noen som faktisk har noe ansvar, neste gang du ringer.

"Eller hva med muligheten til å fjernstyre opptak på internett snart, for ikke å snakke om iPad og Android i en praktisk matrise for tv-kanaler og tid? Burde ikke ta vinter og vår, se på konkurrenten deres Get som har hatt dette lenge."

Dette har da parabol kundene allerede?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Signal stryke har NULL å si, så lenge du ikke får hakkete bilde.. (Dette er min erfaring.)

Det med "signal tap" feilen en stadig får, er når to eller flere opptak kommer i konflikt med hverandre, ofte på grunn av det at en stiller slik at den tar opp X antall minutter etter opptaket.

Jeg har satt min på 15 minutter. Og selv om ett opptak slutter 13:00 på tv3, og ett starter 13:00 på si tv2, så mangler jeg da ofte 15 første minuttene på tv2 opptaket..

Ikke alltid, men som sagt, svakt signal har IKKE noe med opptak å gjøre. Enete problemet med svakt signal, vil du oppleve som hakking i bildet selv når du ser på vandlig TV .. (Igjen bare min erfaring.)
    Mitt utgangspunkt er at EPG'ens hovedfunksjon er å håndtere opptak korrekt i forhold til hverandre.

Hvor har du satt innstilling på 15 minutter?

Jeg har snakket med teknisk support på Canal Digital i dag, og blitt fortalt at signalmålingen bør være minst 50% for å unngå signaltap. Det skulle i så fall bety at det foreligger en mangel ved kjøpet dersom ikke teknikeren klarer å øke signalkvaliteten frem til dekoderen.

Side 28 av 43 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •