Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 43 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 846
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fredsjo
    Jo, jeg med flere har dette problemet. Så snart man slår av tv'n, eller bytter til en annen AV-kanal, f.eks PC, så kommer det opp "HDCP?" i displayet på tuneren, og ingenting blir tatt opp.

Har opplevd at den har tatt opp et par ganger med dette i displayet, men da har opptakene vært sort.

Kan du ikke bare sette den i standby når du slår av TVen da? Da vil den vel ta opp, og ikke være "opptatt" med å lete etter HDCP?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står HDCP? i displayet på min også, men den tar opp alt den skal med unntak av hvert 10. opptak som blir avbrutt på grunn av bortfall av signal?

Dette skjer uavhengig av om TV står på eller ikke.
    Det er en kjent feil etter hva jeg har forstått.

Jeg kjøpe en ADB dekoder til i dag da jeg ikke orker mer av Sagem i kinoen heller.
    Da har jeg 2 av hver type:grin:

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det står HDCP? i displayet på min også, men den tar opp alt den skal med unntak av hvert 10. opptak som blir avbrutt på grunn av bortfall av signal?

Jeg kjøpe en ADB dekoder til i dag da jeg ikke orker mer av Sagem i kinoen heller.
    Jeg la nettopp in et par timer opptak og slo fra alt slik at ADB ble stående med HDCP? i displayet. Opptakene ble gjennomført uten problemer.

De eneste opptak min ADB har misset er et par serieopptak samt at en sjelden gang har opptak startet et par minutt for seint.

Dette er kjente problemer så nå legger jeg i stort sett bare inn timer opptak (med eller uten repeat etter behov), da kan jeg også programmere inn litt sikkerhetsmargin før opptaksstart. Etter jeg begynte med det har den ikke misset noe som helst.

Jeg bruker kun Sagem når jeg har behov for to samtidige opptak. ADB er så fin og bruke at jeg nå unngår Sagem i størst mulig grad. Når vi får mulighet for to samtidige opptak blir nok Sagem pakket ned og stuet vekk som backup i tilfelle noe skulle skje med den nye.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Hos meg så blinker kun "HDCP?" til i et sekund hvis jeg skifter til en annen input på receiveren, men du har kanskje HD-PVR koblet direkte til TV?

Hvis jeg setter receiveren i standby så blir riktignok "HDCP?" stående i displayet, men siden jeg da omtrent samtidig også setter ADB boksen i standby, så spiller det liten rolle.

Det er uansett en ting som må fikses i neste software oppdatering som vi altså ikke vet når kommer. Men jeg husker at det tok f..n så lang tid før der kom noen brukelig oppdatering på Sagem boksen :cry:

Det dære med HDCP kjenner jeg heldigvis ikke til. Jeg er vel lykkelig uvitende, og heldig som ikke har kommet over problemet. (Går vel "troll" i ord nå.)

Men Dinside.no har da skrevet at de bekrefter at CD har lovet oppdatering i første kvartal 2012 .. Og vi skal visst få WIMP integrert i boksen, også.. (Ikke rart det tar tid.) ..

Eller mener du, du veit om denne lovnaden? Men ikke tar det for god fisk?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal

Kan ha 6 samtidige opptak du da? .. Eller er signalstryken helt i kjelleren om en kobler til alle? (Eventuelt seriekobler via "cable out" .. )

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg bruker kun Sagem når jeg har behov for to samtidige opptak. ADB er så fin og bruke at jeg nå unngår Sagem i størst mulig grad. Når vi får mulighet for to samtidige opptak blir nok Sagem pakket ned og stuet vekk som backup i tilfelle noe skulle skje med den nye.
    Samme her.. Det lover godt. Så jeg er spent på neste oppdatering, som jeg aldri før har vert! Blir en forsinket julegave.. Men for en GAVE det kan bli!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Samme her.. Det lover godt. Så jeg er spent på neste oppdatering, som jeg aldri før har vert! Blir en forsinket julegave.. Men for en GAVE det kan bli!
    Ja, jeg tror det :-D

Til forskjell fra Sagem så funker faktisk ADB "right out of the box", det gjorde ikke Sagem når den kom for ca. 4 år siden.

For og spare seg mye frustrasjon så anbefaler jeg at inntil videre og gjøre som meg, dropp serieopptak og legg heller inn timeropptak (single eller repeat, daglig, ukentlig osv) med 5 minutter sikkerhetsmargin foran opptaksstart. Etter jeg begynte med det har jeg ikke hatt noe strul, touch wood

PS. Finner stadig nye små triks, siste var at jeg slet med og bla fremover i EPG, så fant jeg ut at det er jo bare og bruke grønn og rød knapp så hopper man frem og tilbake daglig, cool.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting jeg har funnet ut er at (for de som har koblet Sagem til cable out på ADB, som gir best signal) man kan sette powersaving til enhanced (middels), da stopper harddisken, men den slipper fremdeles gjennom fullt signal til Sagem :-D

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg kom hjem fra jobb idag og slo på TV og dekoder, sto det "Finner ikke signal" eller lignende, så jeg slo av og på strømmen til boksen.

Nå ser jeg at det står NRK1 HD (old) , NRK2 HD (old) og NRK3 HD (old) på henholdsvis 999, 998 og 997 ("(old)" sto ikke der tidligere), men jeg kan ikke finne NRK2 HD eller NRK3 HD noe annet sted? EPGen er tom på disse kanalene, så man kan ikke programmere opptak derfra. Jeg hadde regnet med at 2 og 3 også hadde fått ny posisjon (NRK1 HD er jo på 13), men kan altså ikke finne dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at ungene hadde sett opptaket av Jul i Blåfjell, så ble dekoderen stående på slutten opptaket med plakat om en vil se opptaket igjen...osv.

Slik sto dekoderen en stund, og i etterkant ser jeg at den ikke tok opp Nissene over skog og hei......sikkert som en følge av dette.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Da jeg kom hjem fra jobb idag og slo på TV og dekoder, sto det "Finner ikke signal" eller lignende, så jeg slo av og på strømmen til boksen.

Nå ser jeg at det står NRK1 HD (old) , NRK2 HD (old) og NRK3 HD (old) på henholdsvis 999, 998 og 997 ("(old)" sto ikke der tidligere), men jeg kan ikke finne NRK2 HD eller NRK3 HD noe annet sted? EPGen er tom på disse kanalene, så man kan ikke programmere opptak derfra. Jeg hadde regnet med at 2 og 3 også hadde fått ny posisjon (NRK1 HD er jo på 13), men kan altså ikke finne dem.
    Jepp, jeg spurte vårt driftsselskap om dette. I følge dem så vil det være sånn til 15. desember, har visst noe og gjøre med at NRK HD kanalene har skiftet transponder. Men det går jo fint og få EPG info på NRK SD kanalene og så velge timer opptak der man skifter kanal til HD kanalen før man bekrefter, verre er det ikke.

Serieopptak som ligger inne vil selvfølgelig ikke fungere, men for meg spiller akkurat det liten rolle siden jeg ikke bruker den funksjonen før den blir mer stabil :-D

PS. NRK HD har alltid funnets både på plass 13 og 999.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom vi til 15. desember i går og som forventet forsvant bildet fra NRK HD (old) kanalene som ligger på kanalplass 997, 998 og 999.

Umulig og få kontakt med kundeservice over telefon. La inn en melding på Facebook og fikk respons. Løsningen var, ja dere gjettet riktig, fabrikk reset. Det har jeg allerede prøvd ørten ganger de siste dagene uten at det har hjulpet. Så sende hun dama ut en oppdatering til mine kort, akkurat som det var problemet, not.

Da gjenstod det bare og sende en PM så får vi se om noe skjer, jeg holder ikke pusten

Så per i dag har jeg NRK1 HD på kanalplass 13 men for NRK2 og NRK3 får jeg ta til takke med SD kvalitet

Dessuten har jeg for tiden bare hakking og blokking på Animal Planet HD, History HD og Canal+ Hits HD så det blir vel til og fyre av et par PMer til, uten noe særlig håp om respons

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mottatt ADB-dekoderen nå, og synes den virker helt flott til nå!

Har noen punkter, som ikke har med dekoderen å gjøre:

- Koakskabelen som fulgte med er for kort til å rekke bort til TV-benken min
    - Signalet mitt er allerede splittet gjennom en splitter, så splitteren som fulgte med gjorde at signalet ble for svakt (fikk ikke lenger signal til modemet, har ikke testet dekoderen)

Foreløpig kjører jeg fortsatt modemet alene i multimediauttaket, og en antennekabel med medfølgende omformer til skrukobling til dekoderen.

Får 40% signalstyrke slik, det er nok til å motta alle kanaler, også HD.

Får imidlertidig ikke Go til å fungere, mistenker at jeg er nødt til å koble koaks hele veien fra uttaket til dekoder istedenfor å bruke RJ45-uttaket (?)

Canal Digital ga meg svar etter 2 timer og sier de sender en tekniker for å sjekke og evt. justere signalet mitt innen 1-3 virkedager. Tommel opp!

Viser det seg at signalet blir for svakt er visst alternativet å montere en forsterker til den nette sum av 1790,- men dette blir uaktuelt for meg.
    Da kan jeg heller leve med løsningen slik den er nå.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra CD:

ADB dekoder

Canal Digital Kabel lanserte 12. oktober sin nye dekoder fra ADB, og har fått både gode kritikker og gode tilbakemeldinger fra kundene. Nå kan vi også bekrefte at det vil komme en programvareoppdatering planlagt i Q1 som gir kundene Dual Recording (2 opptak), og videre tilgang til WIMP direkte på HD-PVR dekoderen. Samtidig vil det også komme oppdateringer på kjente feil som er kartlagt i dag.
    Da vil nok også jeg bruke WIMP.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Fra CD:

Da vil nok også jeg bruke WIMP.
    Jeg ser også frem til å få WIMP på ADB dekoderen. Som det er nå, må jeg koble laptopen til anlegget hver gang jeg vil bruke WIMP. Det blir mye mer lettvint og praktisk å kjøre WIMP fra dekoderen.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Har mottatt ADB-dekoderen nå, og synes den virker helt flott til nå!

Har noen punkter, som ikke har med dekoderen å gjøre:

- Koakskabelen som fulgte med er for kort til å rekke bort til TV-benken min
    - Signalet mitt er allerede splittet gjennom en splitter, så splitteren som fulgte med gjorde at signalet ble for svakt (fikk ikke lenger signal til modemet, har ikke testet dekoderen)

Foreløpig kjører jeg fortsatt modemet alene i multimediauttaket, og en antennekabel med medfølgende omformer til skrukobling til dekoderen.

Får 40% signalstyrke slik, det er nok til å motta alle kanaler, også HD.

Får imidlertidig ikke Go til å fungere, mistenker at jeg er nødt til å koble koaks hele veien fra uttaket til dekoder istedenfor å bruke RJ45-uttaket (?)

Canal Digital ga meg svar etter 2 timer og sier de sender en tekniker for å sjekke og evt. justere signalet mitt innen 1-3 virkedager. Tommel opp!

Viser det seg at signalet blir for svakt er visst alternativet å montere en forsterker til den nette sum av 1790,- men dette blir uaktuelt for meg.
    Da kan jeg heller leve med løsningen slik den er nå.

Veldig det samme her. Signal styrken min ble målt til rundt 50% ..

De sa jeg måtte bruke flerfoldige tusen på å flytte inntaket som DE installerte her i våres.. Men ikke pokker om de skal svindle meg for flere tusenlapper nå!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en billig forsterker på Clas ohlson og lenger coax med skruterminaler.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det mye støy så vil du også forsterke støyen, så er ikke alltid en forsterker gjør nytta si.

Og hvordan ser ditt uttak(boks) på veggen ut? 3 kontakter? TV, Internett og Radio?
    Om du har samme boks som meg vil du ikke kunne sende internett signalet videre til boks 2 i huset som er koblet på boks 1, pga filteret i boks 1. Da må du bytte om boks 1 og 2. Jeg fikk også høre at boksen CD (relacom) monterer er ikke lik som f.eks clas ohlson. Dette gjelder da multimediauttaket.

Her i huset er det 1 boks som fordeler signalet på 2 tv'r uten spesielt tap i signalet. Vi målte signalet fra begge boksene tv'ene får signalet fra. Han sa at jeg kan fint koble på en tredje tv uten nevneverdig signaltap.

Hos meg var det dårlig kobling på 1 av mine 2 bokser på veggen. Hadde elendig signalstyrke, han fikset biffen

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk boksen i dag, og skulle koble opp da jeg så at det var f-plugger på kabelen som følger med. Jeg har tidligere hatt problemer med at CD ikke har godkjent mine mid-end-kabler (monster, supra o.l.), og jeg da fikk tilsendt en 5 meter av den gamle typen. Den som fulgte med var 2,5m, og altså for kort.

Ingen av forhandlerne jeg var innom i Sandvika i dag (Lefdal, Clas Ohlson, Siba og tom Jernia) hadde slike kabler! Dvs Clas hadde en på 1,5m uten at det løste problemet. Så da måtte jeg bestille enda en gang fra cd... Koster til info kr 139 for 5 m.

Jeg kjører den gamle sagem-boksen på tv-kontakten (av de 3 pluggene). Vil det være bedre å kjøre med splitteren som fulgte med adb-boksen i multimediapluggen, eller er det like enkelt å kjøre en gammeldags t-splitt i tv-pluggen? Jeg mener å huske at t-splitter tar ca 3db av signalet, og det er noe jeg ikke har for mye av fra før...

Med provisorisk plassering av adb med medfølgende kabel i medfølgende splitter i mm-porten (har bredbåndsmodemet i den andre enden av splitteren), så har jeg 50-51% signalstyrke og 100% kvalitet (full grønn bar under). Noen som har sammenliknet med å kjøre med t-splitt i tv og 2 enheter tilkoblet der samtidig?

Og... God jul alle sammen!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Fra CD:

ADB dekoder

Canal Digital Kabel lanserte 12. oktober sin nye dekoder fra ADB, og har fått både gode kritikker og gode tilbakemeldinger fra kundene. Nå kan vi også bekrefte at det vil komme en programvareoppdatering planlagt i Q1 som gir kundene Dual Recording (2 opptak), og videre tilgang til WIMP direkte på HD-PVR dekoderen. Samtidig vil det også komme oppdateringer på kjente feil som er kartlagt i dag
    dette var meget gode nyheter selv om tidsperspektivet var litt langt. Min ADB er kommet men jeg har ikke giddet å pakke den ut og koble den til. Mulig jeg drøyer dette til oppdatering kommer. Da kan forhåpentligvis Sagem pensjoneres ( krysser fingrene men har begrenset tro på julenissen selv dagen før dagen)

Side 27 av 43 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •