Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 43 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 846
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Naboen fikk denne e-posten fra Canal digital når han klaget på problemer med tidsstyrt opptak på ADB boksen.

"Det kan være annet utstyr i nærheten av dekoderen som skaper problemer (innstrålt elektromagnetiske forstyrrelser) så forsøk også å sjekke dette: Flytt eller slå av evt. trådløs telefon base og/eller trådløs Internettruter som står innenfor 2 meter fra dekoderen. Slå av DVD-spillere eller spillkonsoll/spillmaskiner som står tett ved dekoderen. Forsøk å flytte dekoderen litt vekk fra annet utstyr (flytt dekoder ut på gulvet), slå dekoder av/på for å sjekke om dette hjelper.

Forøvrig:
    Det interne nettet i huset må være av god standard (installert av autoriserte installatører). Det er viktig at dekoderen står alene på TV-uttaket på veggkontakten (og ikke via selvmontert T-splitter)! Det er også viktig at antenneledning MELLOM DEKODEREN OG TV-UTTAKET er en type som er godkjent av oss! Med alle dekodere følger det en trippelt skjermet antennekabel merket med "Canal Digital" eller "Kabel Doppelt geschirmt" Merk: Behøver du mere enn 5 meter antennekabel så bestill flytting / montering av ekstra TV-kontakt!"

Så nå må dere kaste ut alt annet elektronisk utstyr og sette dekoderen midt på stuegulvet.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Så nå må dere kaste ut alt annet elektronisk utstyr og sette dekoderen midt på stuegulvet.
    Jeg vet ikke hvor sansynlig det er at problemene skyldes forstyrrelser. Men tiltakene som ramses opp er uansett ikke forslag til løsning. Det er forslag til feilsøking. Og i så måte er det ikke dårlige forslag.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard

"Det kan være annet utstyr i nærheten av dekoderen som skaper problemer (innstrålt elektromagnetiske forstyrrelser) så forsøk også å sjekke dette: Flytt eller slå av evt. trådløs telefon base og/eller trådløs Internettruter som står innenfor 2 meter fra dekoderen. Slå av DVD-spillere eller spillkonsoll/spillmaskiner som står tett ved dekoderen. Forsøk å flytte dekoderen litt vekk fra annet utstyr (flytt dekoder ut på gulvet), slå dekoder av/på for å sjekke om dette hjelper.

Forøvrig:
    Det interne nettet i huset må være av god standard (installert av autoriserte installatører). Det er viktig at dekoderen står alene på TV-uttaket på veggkontakten (og ikke via selvmontert T-splitter)! Det er også viktig at antenneledning MELLOM DEKODEREN OG TV-UTTAKET er en type som er godkjent av oss! Med alle dekodere følger det en trippelt skjermet antennekabel merket med "Canal Digital" eller "Kabel Doppelt geschirmt" Merk: Behøver du mere enn 5 meter antennekabel så bestill flytting / montering av ekstra TV-kontakt!"
    Greit nok, godt signal er en forutsetning for en god opplevelse. Resten er GPP, generelt pisspreik.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne ADB boksen til CD ser helt lik ut som boksen til Rikstv som heter Grundig DTR8860 som også er produsert av ADB.
    Kjenner igjen feilene som dere beskriver fra denne, gikk TO år før vi fikk en oppdatering som gjorde mulig med to samtidige opptak, fortsatt problemer med EPG programering av opptak. Serie opptak virker også dårlig.
    Eneste opptaksprogrameringen som er sikker , er opptak med timer, vet ikke om det er denne muligheten på CD boksen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i alle fall "Award winning carbon interface". Det er da noe.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petol
    Denne ADB boksen til CD ser helt lik ut som boksen til Rikstv som heter Grundig DTR8860 som også er produsert av ADB.
    Kjenner igjen feilene som dere beskriver fra denne, gikk TO år før vi fikk en oppdatering som gjorde mulig med to samtidige opptak, fortsatt problemer med EPG programering av opptak. Serie opptak virker også dårlig.
    Eneste opptaksprogrameringen som er sikker , er opptak med timer, vet ikke om det er denne muligheten på CD boksen.
    Timer opptak er mulig og det virker å være den sikreste måten og få til opptak. Serieopptak på ADB boksen er jo helt avhengig av at EPG funker hele tiden, ellers forsvinner programmeringene man har lagt inn. Istedenfor serieopptak kommer jeg nok å bruke daglig eller ukentlige timeropptak. Heldigvis funker min Sagem PVR helt perfekt, nå gjelder det bare og holde linuxnedgraderingen vekke, ellers blir vel den også ustabil, og da har man det virkelig gående

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Heldigvis funker min Sagem PVR helt perfekt, nå gjelder det bare og holde linuxnedgraderingen vekke, ellers blir vel den også ustabil, og da har man det virkelig gående
    Riktignok er det satellittversjonen jeg har, men min Sagem PVR fungerer som den skal med linux sw. Jeg mister ingen opptak, hverken enkelt- eller serieopptak. Det frister ikke å "oppgradere" til ADB-boksen før opptaksproblematikken er løst.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Riktignok er det satellittversjonen jeg har, men min Sagem PVR fungerer som den skal med linux sw. Jeg mister ingen opptak, hverken enkelt- eller serieopptak. Det frister ikke å "oppgradere" til ADB-boksen før opptaksproblematikken er løst.
    Min Sagem PVR fungerer også tilsynelatende greit etter oppgraderingen.

Men ettersom oppgraderingen ikke kom før den 29. så tok jeg ikke sjansen på å ikke bestille en ADB-boks til rabattpris...

Spent på om den er verdt pengene, utifra det jeg har lest hittil så virker det ikke helt sånn...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte i siste liten pga rabatt prisen, så får vi se om det var dumt. Nye rabatt kampanjer dukker sikkert opp senere. Jeg beholder dog min gamle Sagem HDPVR. Den nye settes inn i rom to med 50" tv og surr-ond anlegg med Yamaha 765 receiveren. Der står en ren HD dekoder fra CD. Den blir altså byttet ut med denne nye HD-PVR'en. Da har jeg muligheter til å ta opp fra tv 3 kanaler samtidig. Behøver ikke gå ut noen gang

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Men ettersom oppgraderingen ikke kom før den 29. så tok jeg ikke sjansen på å ikke bestille en ADB-boks til rabattpris...

Spent på om den er verdt pengene, utifra det jeg har lest hittil så virker det ikke helt sånn...
    Selv om den er litt ustabil på serieopptak så syns jeg absolutt at den er verdt de 1490 kr som vi kabelkunder betalte, det er uansett ikke mer enn jeg blåser under en god kveld på byen

Unntatt serieopptaksdelen så mener jeg det meste på ADB'n er bedre. Bare det og ha screensaver og veldig rask TextTV er gull verdt syns nå jeg.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare stillheten som fulgte med ADB-dekoderen er verdt 1500kr...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir vel bare en "jeg også" -post, men jeg har da altså nå for første gang opplevd noe av det samme som er beskrevet i tråden. I går kveld hadde jeg tenkt å ta opp 'Taxi Driver' på NRK2 HD, men da jeg skulle bla i EPGen, var oversiktene for alle NRKs HD kanaler helt blanke. De andre kanalene kunne jeg bla i, men NRKs HD kanaler var altså blanke. Jeg fikk programmert opptak på NRK2 SD, da.

[endret] Mulig det er jeg som surrer, og at det er "bare sånn det er" (?), for jeg ser nå at kanalene 211, 399, 997-999 er tomme i EPGen fremdeles, mens NRK1HD på kanal 13 viser programmene. [/endret]

Jeg kommer forøvrig fra Get HD PVR, og er vant til at serieopptak feiler etc. etc. derfra, så jeg er vel ganske "chill" når det gjelder dette, av gammel vane.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Jeg bestilte i siste liten pga rabatt prisen, så får vi se om det var dumt. Nye rabatt kampanjer dukker sikkert opp senere. Jeg beholder dog min gamle Sagem HDPVR. Den nye settes inn i rom to med 50" tv og surr-ond anlegg med Yamaha 765 receiveren. Der står en ren HD dekoder fra CD. Den blir altså byttet ut med denne nye HD-PVR'en. Da har jeg muligheter til å ta opp fra tv 3 kanaler samtidig. Behøver ikke gå ut noen gang
    Jeg sitter for øyeblikket med 4 Sagem bokser 1 ADB og 2 smart TV'er med opptaksfunksjon, men jeg mangler noen timer i døgnet for å få sett på alt

De 4 Sagem boksene ryker ut til fordel for en ekstra ADB boks i kinoen ( 2 går i retur til CD ).

Bare synd at man ikke kan bruke de gamle boksene til noe fornuftig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Dette blir vel bare en "jeg også" -post, men jeg har da altså nå for første gang opplevd noe av det samme som er beskrevet i tråden. I går kveld hadde jeg tenkt å ta opp 'Taxi Driver' på NRK2 HD, men da jeg skulle bla i EPGen, var oversiktene for alle NRKs HD kanaler helt blanke. De andre kanalene kunne jeg bla i, men NRKs HD kanaler var altså blanke. Jeg fikk programmert opptak på NRK2 SD, da.

[endret] Mulig det er jeg som surrer, og at det er "bare sånn det er" (?), for jeg ser nå at kanalene 211, 399, 997-999 er tomme i EPGen fremdeles, mens NRK1HD på kanal 13 viser programmene. [/endret]

Jeg kommer forøvrig fra Get HD PVR, og er vant til at serieopptak feiler etc. etc. derfra, så jeg er vel ganske "chill" når det gjelder dette, av gammel vane.
    Tror jeg har funnet ut av problemet "John P."

Var innom satellitt tråden og fikk opplyst at NRK HD kanalene har skiftet frekvens for et par dager siden og sender ikke ut EPG på den gamle frekvensen lenger.

I mitt sameie har vi et lokalt nett der vi tar ned signalene fra satellitt som så blir konvertert til DVB-C for videresending via fiber/koaks til alle leilighetene.

Skal kontakte det lokale driftsselskapet i morgen, så får de gå inn på serveren og skifte til ny frekvens, da løser det seg nok :-D

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Bare stillheten som fulgte med ADB-dekoderen er verdt 1500kr...
    ENIG!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har CD virkelig ikke kommet med noen brukbar løsning på dette med "HDCP?" Er jo helt idiotisk å må la tv'n stå å surre å gå døgnet rundt for å få tatt opp programmer..

Og når kan man forvente å få den oppdateringen som gjør at man kan ta opp flere ting samtidig?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredsjo
    Har CD virkelig ikke kommet med noen brukbar løsning på dette med "HDCP?" Er jo helt idiotisk å må la tv'n stå å surre å gå døgnet rundt for å få tatt opp programmer..
    Hva mener du, man trenger da ikke ha TV'n på for å få tatt opp programmer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg med flere har dette problemet. Så snart man slår av tv'n, eller bytter til en annen AV-kanal, f.eks PC, så kommer det opp "HDCP?" i displayet på tuneren, og ingenting blir tatt opp.

Har opplevd at den har tatt opp et par ganger med dette i displayet, men da har opptakene vært sort.

Ser det er flere som rapporterer om samme problemet, helt tilbake til oktober...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredsjo
    Jo, jeg med flere har dette problemet. Så snart man slår av tv'n, eller bytter til en annen AV-kanal, f.eks PC, så kommer det opp "HDCP?" i displayet på tuneren, og ingenting blir tatt opp.

Har opplevd at den har tatt opp et par ganger med dette i displayet, men da har opptakene vært sort.

Ser det er flere som rapporterer om samme problemet, helt tilbake til oktober...
    Hos meg så blinker kun "HDCP?" til i et sekund hvis jeg skifter til en annen input på receiveren, men du har kanskje HD-PVR koblet direkte til TV?

Hvis jeg setter receiveren i standby så blir riktignok "HDCP?" stående i displayet, men siden jeg da omtrent samtidig også setter ADB boksen i standby, så spiller det liten rolle.

Det er uansett en ting som må fikses i neste software oppdatering som vi altså ikke vet når kommer. Men jeg husker at det tok f..n så lang tid før der kom noen brukelig oppdatering på Sagem boksen :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den er koblet direkte til tv'n..

Er jo utrolig kjedelig dette.. Har purre på CD nå på face, skal sende dem en epost og.. Dette holder jo på ingen måte mål. Her skulle jeg bytte ut den gamle møkka pvr-dritten, og så viser det seg at på enkelte områder så var den gamle mye bedre.. Hehe

Spent på hvilken unnskyldning de kommer med..

Når det gjelder oppdatering, så er de ikke CD selv som produserer disse, naturlig nok. Så kan jo hende den nye produsenten er kjappere på avtrekkeren.. Er jo i allefall lov å håpe

Side 26 av 43 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •