Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 43 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 846
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Noen som vet om man kan bruke Logitech Harmony fjernkontroll på denne boksen? Altså om den ligger i systemene til Logitech.
    Jeg bruker Harmony 895, og scrollet ned til Canal Digital på listen over fabrikanter i Harmony programvaren, og skrev så inn navnet på denne nye HD PVRen, og den fant den.

Men jeg har lagt inn en makro ("Se TV"), og fant etter litt om og men ut at jeg måtte gå til Komponenter/Harddiskopptaker/Juster intervallene/ og forandre Signalblokkering fra 500 til 1000 ms., ellers ville ikke HD PVRen slå seg på/av, fordi det ble "kræsj" mellom signalene til TVen og HD PVRen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Har brukt ADB boksen i 2 dager nå. Jeg er godt fornøyd med den, eneste problemet så langt er et opptak som startet 3 minutter for seint, ellers har opptakene funket fint. Jeg har en masse serieopptak liggende inne for å se hvordan den oppfører seg over tid.
    Du hadde jo en velfungerende Sagem. Synes du det var verd 1500 kr å få en ADB?

Etter ny software på Sagem så er ADB blitt mer aktuell igjen, til tross for manglende dobbeltopptak og de andre tingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slow-motion! Cool 8)

Et klikk med høyrepilen gir 1/16 speed, to klikk 1/8 osv.

Klikk med venstrepilen regulerer hastigheten andre veien. Der er stadig nye funksjoner som dukker opp, takk for tipset.
    Hvis du setter den på 1/2 hastighet får du lyd også. Da høres alle ut som Thorvald Stoltenberg.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Slow-motion! Cool 8)

Et klikk med høyrepilen gir 1/16 speed, to klikk 1/8 osv.

Klikk med venstrepilen regulerer hastigheten andre veien. Der er stadig nye funksjoner som dukker opp, takk for tipset.
    Er noen få sånne små finesser som jeg har kommet over, men ikke skrevet ned, og glemt men kommer over de, så skal lage en komplett liste, har en god start alt.

Takker for at du spesifiserte åssen det fungerer!

Det er tross alt, ganske mye godt å si om denne nye dekoderen også, så skjønner jo de som sier den er 100% .. Men ting skjer når en lar den stå på i 2 uker uten å ta strømmen, og/eller har dårlig signal, osv... Så det er nok boksen det er feil på.. Ikke oss kundene! ..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Etter ny software på Sagem så er ADB blitt mer aktuell igjen, til tross for manglende dobbeltopptak og de andre tingene.
    Det er jo litt rart.. Og det øker jo salget, nå som tilbudet snart er over.. (30 november for kabel kunder..)

Ho*s'vindel*t .. Hark..

Men de slipper jo unna med det, rettslig..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner godt at en kan tenke at CD gjør dette med oppdateringer og feil for å fremme salget, det er jo nærliggende å tenke slik (at det er en form for svindel).
    Selv tror jeg at forklaringen er enklere, de kan rett og slett ikke bedre :roll: . Kompetansen på programmering og den tekniske kvaliteten på signalet er rett og slett ikke bedre. I tillegg tror jeg et flertall av kundene faktisk synes det er helt greit.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber i en tilfvarende bransje og har annen teori.

De har jobbet med ny softvare til ADB dekoderen lengre tid nå og i den forbindelse er det vanlig at man "finner på" ting som man implementerer forrige generasjon.
    Microsoft har gjort dette i årevis.
    Hver gang det er en ny windows utgave på gang så kommer det "service packs" til forrige generasjon.
    De har også en "punch liste" på tusenvis av punkter de jobber med.
    Man er riktignok vant til at det er en del "bugs" i Windows og de fleste brukere vet ikke at de er der en gang.

Når det gjelder denne nye dekoderen så må jeg si at så langt har den fungert bra for min del.

Husk på at 90% av kundene ikke tar opp på 2 kanaler samtidig.
    Det er veldig mange som ikke tar opp i det hele tatt.

Det har vært verdt det for min del selv om vi bruker dobbeltopptak mye spesielt fredagskvelden og det blir litt kaos når dette ikke virker.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg jobber i en tilfvarende bransje og har annen teori.

De har jobbet med ny softvare til ADB dekoderen lengre tid nå og i den forbindelse er det vanlig at man "finner på" ting som man implementerer forrige generasjon.
    Microsoft har gjort dette i årevis.
    Hver gang det er en ny windows utgave på gang så kommer det "service packs" til forrige generasjon.
    De har også en "punch liste" på tusenvis av punkter de jobber med.
    Man er riktignok vant til at det er en del "bugs" i Windows og de fleste brukere vet ikke at de er der en gang.

Når det gjelder denne nye dekoderen så må jeg si at så langt har den fungert bra for min del.

Husk på at 90% av kundene ikke tar opp på 2 kanaler samtidig.
    Det er veldig mange som ikke tar opp i det hele tatt.

Det har vært verdt det for min del selv om vi bruker dobbeltopptak mye spesielt fredagskvelden og det blir litt kaos når dette ikke virker.
    Nettopp! ADB dekoderen sliter med enkelt opptak, og har noen små rare feil her og der, ellers er den 1000 ganger bedre enn Sagem boksen.

Så for en som aldri tar opp, vil boksen virke som en 100% FEILFRI, stillegående GENIAL boks! En himmel sendt..

Men for en som meg som kun har PVR, for å unngå reklame, og sjelden eller ALDRI ser på "live TV" .. så er jo hovedfunksjonen det som faktisk ikke virker.. Og boksen blir i effekt; HELT ubrukelig..

Riktig nok tar den opp stort sett alt, men om den misser ett serieopptak av favoritt serien en følger med på, så er det ett for mye... :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg tar opp mye bruker jeg begge boksene samtidig nå og har nettopp kjørt kanaloppdatering pluss ny software på Sagem-boksen.

Med denne "dobbel-løsningen" var jeg litt bekymret før oppdateringen over at Sagem-boksen ikke fikk nok signal så jeg tok i bruk splitteren som fulgte med ADB-dekoderen.
    Siden jeg også har bredbånd hos CD, koblet jeg antennekabelen fra ADB og fiberkabelen fra modem/pc i bredbåndskontakten. Dermed kunne Sagem-boksen nyte kabel-tv kontakten alene.
    På Sagem-dekoderen ble signalet atskillig bedre og på ADB var det ca. som før. 45-50%.
    Båndbredden på pc blir naturlig nok mindre hvis jeg bruker CD Go, men ellers har dette fungert meget bra så langt. Nærmest ingen forstyrrelser på bilde og lyd og internett på pc er like bra som før. Når jeg får anledning til å abonnere på 70 mbit i desember skal båndbredde bli et minimalt problem. 8)

Oppdatering til Linux-software på Sagem-boksen gikk ganske bra og ser ut til å funke greit foreløpig selv om jeg ikke har brukt den så mye.
    Eneste jeg måtte gjøre var å legge inn alle opptakene på nytt og det ser ut til at alt har blitt tatt opp så langt.
    Merker selvsagt at kanalskifte kan være treigt og som før oppdatering kan man ikke trykke for fort får da fryser hele greia. Ikke akkurat overrasket..

Før oppdateringen snakket jeg med en på CD-chatten og han fortalte at desto flere opptak som lå inne desto treigere blir denne Linux-software'n.
    Dette var nytt for meg og bare et nytt punkt å spekulere/bekymre seg over egentlig.

På begge dekoderne har jeg nærmest gitt opp serieopptak og legger inn alt manuelt nå. Kanskje tungvint, men får derimot sette tidspunktene selv og opptakene blir stort sett gjennomført.

Er det flere som har prøvd å koble ADB-dekoderen via bredbåndskontakten?
    Ser ut til å fungere bra hvis man vil benytte begge boksene ihvertfall.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Så langt er jeg fornøyd og syns absolutt det var verdt 1490 kr. Jeg liker å ta i bruk nye ting og hadde glatt betalt mer, så med den lave introprisen var det bare og takke og ta imot.

Den er overlegen Sagem på det meste, unntatt opptaksstabilitet selv om jeg ikke har opplevd det problemet ennå. Tror det er veldig viktig med god signalstyrke. Min ligger på 75-80% og jeg har da heller ikke fått noen melding om signalproblemer.

Jeg har koblet Sagem til “cable out” på ADB, på den måten har jeg fremdeles minst like høyt signalnivå på Sagem som jeg hadde fra før, det hadde jeg sikkert ikke fått hvis jeg hadde brukt splitter. En ting og tenke på hvis man kobler på denne måten er at ADB må ikke settes på maksimal strømsparing for da går den i dyp dvale ved stand by og slepper ikke igjennom noe signal.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg brutt sammen og bestilte i går ADB. Time will show hvordan det vil gå.

Fant ut at jeg ikke kunne tape noe på å sjekke ut den nye, til 1490 kr er den vel om ikke annet lettsolgt 8)

Fungeringen på den nye (og i og for seg den gamle også) softwaren til Sagem er såpass ustabil at forsøket er påkrevet.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har begge stående i stua, men Sagem-en blir stuet bort snart.

Det er helt klart klasseforskjell på disse to, men noen småirritasjoner er det riktignok på ADB, men jeg krysser fingre/tær på at det blir bedre. Om 2-3 år.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet Sagem til “cable out” på ADB, på den måten har jeg fremdeles minst like høyt signalnivå på Sagem som jeg hadde fra før, det hadde jeg sikkert ikke fått hvis jeg hadde brukt splitter. En ting og tenke på hvis man kobler på denne måten er at ADB må ikke settes på maksimal strømsparing for da går den i dyp dvale ved stand by og slepper ikke igjennom noe signal.
    hmm..funket "cable out" hos deg altså?
    Jeg prøvde dette en dag her, men fikk ikke noe signal/bilde på Sagem-boksen.. :?

Kanskje jeg skal forsøke igjen da..

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, cable out fungerer.

Jeg ble også glad når jeg oppdaget at du kan se på opptak i 1,5 x hastighet.
    Veldig greit når man ser på skiskyting:-D

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Ja, cable out fungerer.

Jeg ble også glad når jeg oppdaget at du kan se på opptak i 1,5 x hastighet.
    Veldig greit når man ser på skiskyting:-D
    En kan tilmed pause, og bruke piltastene til å skippe 'bilde per bilde' nesten.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert lenge, men bestilte meg ADB i går kveld.
    Tanken på å bestemme seg etter at prisen har gått opp med 2000,- slet i meg.

Sagem blir flyttet ned til kjelleren, og får etterhvert besøk av fatterns gamle prosjektor, lakenlerret og PC-høyttalere. Et passende ensemblement.
    ;-)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært bortreist på jobb i 5 dager, kom hjem i går kveld. Da oppdaget jeg at av 25 opptak hadde et startet 3 minutter for seint, en episode av et serieopptak manglet, en episode av et annet serieopptak manglet og i tillegg hadde den seriopptaksprogrammeringen forsvunnet fra "recordings" listen.

Akkurat nå mangler det EPG info for NRK kanalene (både ADB og Sagem så ikke boksenes feil) da forsvant serieopptaksprogrammeringene for disse kanalene fra listen i ADB, men ikke i Sagem. Sagem lagrer tydeligvis info fra EPG imens ADB da bryter sammen hva gjelder serieopptak, dette er en meget stor svakhet. I Sagem kan man klikke på serieopptak og få opp en liste med alle episoder som er plukket opp, den fuksjonen mangler i ADB, sannsynligvis grunnet serieopptak med ADB er totalt avhengig av EPG info til enhver tid.

Når man blar fremover i EPG så kan man på ADB se serieopptak markert med rødt ikon, men jeg oppdaget at en serie som går daglig har grått ikon på torsdag, skal bli interessant og se om det allikevel blir gjennomført.

Siden der ikke er noe system i opptaksproblemene så håper jeg at programmererne har detaljerte logger som viser hva som av og til går galt, ellers blir det som å lete etter en nål i en høystakk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt ADB i drøyt to uker og nå har plutselig alle kanaler unntatt NRK-kanalene forsvunnet. Det kommer opp en melding som om de ikke er en del av mitt abonnement. Har prøvd alle triksene med å gjøre boksen strømløs, fabrikkinnstillinger, flere timer på samme kanal osv.

(Til gjengjeld har CAM blitt åpnet for "samtlige" kanaler:???: )

Har nå sendt mail til CD, å ringe kundeservice har jeg gitt opp

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passat06
    Har hatt ADB i drøyt to uker og nå har plutselig alle kanaler unntatt NRK-kanalene forsvunnet. Det kommer opp en melding som om de ikke er en del av mitt abonnement. Har prøvd alle triksene med å gjøre boksen strømløs, fabrikkinnstillinger, flere timer på samme kanal osv.

(Til gjengjeld har CAM blitt åpnet for "samtlige" kanaler:???: )

Har nå sendt mail til CD, å ringe kundeservice har jeg gitt opp
    Etter oppgraderingen fikk jeg noe av det samme etter noen dager. Da mista jeg alle kanaler utenom NRK sine. Måtte ta nytt kanalsøk/oppdatere kanalliste. Nå er alt OK igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Etter oppgraderingen fikk jeg noe av det samme etter noen dager. Da mista jeg alle kanaler utenom NRK sine. Måtte ta nytt kanalsøk/oppdatere kanalliste. Nå er alt OK igjen.
    Har kjørt kanalsøk to ganger, boksen finner kanalene, men de er kodede (= "ikke en del av ditt abonnement").

Får bare vente og se hva CD sier.

Side 25 av 43 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •