Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 43 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 846
    Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    At Canal Digitals trippelskjermete kabel gir svakere signal enn en god dobbeltskjermet er ikke tull. Sist jeg sjekket dette hadde jeg 6% høyere signalstyrke med min dobbelskjermete Techlink kabel. At kundeservice maser om at Canal Digital kabelen må brukes, er bare et standardsvar, på linje med "Du må ta en fabrikkreset så løser det seg"
    Hehe.. Jeg har 17 meter fra boksen til inntaket.
    Åssen kabel kan anbefales til slikt? Eller blir det ett for langt strekke uansett?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Hehe.. Jeg har 17 meter fra boksen til inntaket.
    Åssen kabel kan anbefales til slikt? Eller blir det ett for langt strekke uansett?
    17 meter burde gå greit det med vanlig dobbel-skjermet. Men alt er avhengig av signalkvaliteten som du har i utgangspunktet. Strekk på 20-25 meter før man evt må inn med signalforsterker (som da også booster støy, bare så det er sagt) burde ikke være noe problem. Hos meg har jeg et strekk på 40 meter, måtte da booste litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Trippelskjermet kabel betyr ingenting - jeg hadde en tekniker på besøk (en skikkelig veteran av den gode gamle skolen) og CD sin trippel-skjermede gav 8-11% dårligere signal enn en vanlig antennekabel. Teknikerens selvlagede antennekabel gav samme resultat som min egen 5 m dobbelt-skjermede. De gangene jeg har snakket med teknisk hos CD så har de måtte bøye av hver eneste bidige gang de har begynt pratet sitt om "du må bruke vår trippel-skjermede kabel". Da jeg har kontret hver gang med "hvorfor får jeg bedre signal med dobbel-skjermet da? Og hvorfor sier teknikere med 30 års erfaring at det du sier er tullprat? Og gi meg 1 god grunn til at deres egen spesial-kabel må benyttes?" så blir det stort sett stille i andre enden og litt "errmm... hmmm... tja....". Har du strekk på mindre enn 10 meter samt lar være å kveile antenne-ledningen rundt alt av strømkabler / antennekabler etc så går det helt fint.
    Du tar veldig feil nå du påstår at utstyr hjemme hos deg ikke kan ødelegge for de 203 andre enhetene i borettslaget. Faktisk kan du ødelegge for de 1000+ kundene på samme node som deg. Du påvirker ikke TV signalene, som er nedstrøms - men du kan i aller høyeste grad påvirke oppstrøms. 99% av alle feil på internett i kabelnett skyldes dårlig skjerming og støy fra enkeltkunders utstyr, utstyr som de har installert selv. Det er ikke uten grunn at alle operatører vil ha trippelskjerm. Vil tro at din tekniker "av den gamle skolen", er av den skolen som så kabelnett som en enveis infrastruktur, og ikke skjønner at vi nå driver med to-veis kommunikasjon i kabelen.

Kjøp tri-shield RG11 eller RG59 - gjerne på clas ohlsson - men bruk tri-shield (evt quad-shield). Ellers mister du retten til å klage neste gang internett ikke virker hos deg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men internett-signalet går da i egen kabel? Skjønner ikke hvordan en "kun dobbelskjermet" kabel eller forsterker montert _etter_ PVR skal påvirke internett? Eller tv-signalet for den saks skyld? (for resten av blokka) Ser fram til en teknisk forklaring på dette - og bruk gjerne "vanskelige" ord og uttrykk - jeg har til dags dato ikke fått en forklaring på hvorfor en trippel-skjermet kabel (som ihvertfall hos meg) har den egenskapen at signalet taper seg på de 2.3m fra vegguttaket og inn på PVR'n _må_ benyttes.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere snakker litt forbi hverandre. Kjøper du en ferdig terminert kabel så skal det mye til for å ødelegge for andre. Plex snakker om innstallasjon/lage egen kabel.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om man kan bruke Logitech Harmony fjernkontroll på denne boksen? Altså om den ligger i systemene til Logitech.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passat06
    Prøvde mitt første serieopptak i går. Skulle startet kl 2140. Når klokken ble 2148 svitsjet jeg til den aktuelle kanalen for å se om det var noe som tydet på at opptaket var i gang. Først da begynte boksen å ta opp
    Mistet et enkeltopptak via EPG på samme måte i dag, så dette problemet gjelder ikke kun serieopptak tydeligvis...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det snakkes om kabler her. Jeg trenger en lenger kabel fra multimedieuttaket og frem til ADB boksen, bør være på 10m tenker jeg. Hvilken kabel trenger jeg, og kan man få kjøpt ferdige laget med de riktige koblingene i Oslo (det er ikke "vanlige" han/hun koblinger - ellers hadde jeg hatt nok av kabler)?
    Har søkt litt på clasohlsson, men der er det ikke lett å finne frem der, men har funnet dette:
    http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=162156407
    Er det denne kabelen jeg trenger, og kan de sette på koblingene jeg må ha?

Takker for alle svar!

EDIT: Søkte litt til..er det denne typen jeg skal ha? :
    Home Cinema Antennekabel 10 meter (F-plugg)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Noen som vet om man kan bruke Logitech Harmony fjernkontroll på denne boksen? Altså om den ligger i systemene til Logitech.
    ADB boksen bruker samme fjernkontroll som Sagem HD-PVR så Logitech Harmony funker fint.

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Harmony one som fungerer med den nye ADB-dekoderen. Hadde lagt inn den gamle HD-PVR på fjernkontrollen fra før. Den nye og gamle dekoderen har samme fjernkontroll. Når jeg fikk den nye dekoderen funket Harmony fjernkontrollen som den skal uten å endre noe. Om den nye ligger i systemene vet jeg ikke, men den gamle ligger der. Det er ikke noe problem med å bruke Harmony fjernkontroll på den nye dekoderen.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chivas
    Ser det snakkes om kabler her. Jeg trenger en lenger kabel fra multimedieuttaket og frem til ADB boksen, bør være på 10m tenker jeg. Hvilken kabel trenger jeg, og kan man få kjøpt ferdige laget med de riktige koblingene i Oslo (det er ikke "vanlige" han/hun koblinger - ellers hadde jeg hatt nok av kabler)?
    Har søkt litt på clasohlsson, men der er det ikke lett å finne frem der, men har funnet dette:
    http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=162156407
    Er det denne kabelen jeg trenger, og kan de sette på koblingene jeg må ha?

Takker for alle svar!

EDIT: Søkte litt til..er det denne typen jeg skal ha? :
    Home Cinema Antennekabel 10 meter (F-plugg)
    Jeg kjøpte en slik, 10m hvit:

Dobbelskjermet koaksialkabel med påstøpte TV- ant.kontakter (hann-hunn), 75 ohm

og en slik:

Galvanisk skille, Clas Ohlson

(Har galvanisk skille fra vegguttaket, og koaksialkabelen videre herfra til dekoder.)

Med Sagem får jeg i alle fall tilfredsstillende signal. Vet ikke om det er nødvendig med galvanisk skille, har ikke jorda stikkontakter og bruker dekoder. Karen i kassa på Clas Ohlson advarte meg og sa at den kunne svekke signalet, men det funker i alle fall helt fint.

EDIT: Ser nå at jeg leste for fort, fikk ikke med meg at det var snakk om disse kontaktene...

På sidelinja: I helga kom jeg borti det galvaniske skillet. Da slo subwooferen seg på, og rikket jeg på galv.skillet så kom det en brummelyd fra wooferen.

Dekoderen som koakskabelen går til er koblet til forsterker med SPDIF/RCA, ingen av komponentene har jordet ledning.

Er dette noe jeg bør bekymre meg over?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt ADB boksen i 2 dager nå. Jeg er godt fornøyd med den, eneste problemet så langt er et opptak som startet 3 minutter for seint, ellers har opptakene funket fint. Jeg har en masse serieopptak liggende inne for å se hvordan den oppfører seg over tid.

Ellers har jeg funnet ut 2 meget positive ting som jeg ikke tror har blitt nevnt i tråden.

1. Screensaver er en genial funksjon, jeg har nemlig den uvanen at boksen ofte blir stående på pause alt for lenge. Når man bruker radiostasjonene er det også fint med screensaver så TV ikke blir stående med statisk bilde slik som med Sagem boksen.

2. TextTV fungerer nå like fint som på moderne TV'er, etter kort tid har den lagret i buffer og det går meget kjapt og få opp sidene.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ADB boksen bruker samme fjernkontroll som Sagem HD-PVR så Logitech Harmony funker fint.
    Takk, da skal jeg prøve med den

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt at Get sin digitalboks har mulighet til å bli styrt av en app som kommer til Android/iphone, noen som vet om noe lignende kommer til Canal Digital sin?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passat06
    Mistet et enkeltopptak via EPG på samme måte i dag, så dette problemet gjelder ikke kun serieopptak tydeligvis...
    Jepp. Kommet til den konklusjonen jeg også nå.

Ser ut for meg som om serie opptak, ikke alltid varsler overlapp.. Før RETT før det startet..

Satt å så på listen, når jeg skjønte det kom til å gå gæli, og da kom spørsmålstegnet opp på den jeg hadde programmert ..

Og da får en sånn "tap av signal" på den som stopper..

Har store forhåpninger om at de skal klare å fikse dette som lovet. Da det virker som om det bare er 1 feil, som gjør dette mulig..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt ADB boksen i 2 dager nå. Jeg er godt fornøyd med den, eneste problemet så langt er et opptak som startet 3 minutter for seint, ellers har opptakene funket fint. Jeg har en masse serieopptak liggende inne for å se hvordan den oppfører seg over tid.

Ellers har jeg funnet ut 2 meget positive ting som jeg ikke tror har blitt nevnt i tråden.

1. Screensaver er en genial funksjon, jeg har nemlig den uvanen at boksen ofte blir stående på pause alt for lenge. Når man bruker radiostasjonene er det også fint med screensaver så TV ikke blir stående med statisk bilde slik som med Sagem boksen.

2. TextTV fungerer nå like fint som på moderne TV'er, etter kort tid har den lagret i buffer og det går meget kjapt og få opp sidene.
    Veldig kjekt at en kan "hoppe bilde for bildet" nesten: når en har satt noe på pause. Når vi først snakker om nye funksjoner som ikke er nevnt i brukermanualen eller andre steder som jeg har sett.

Pause det en ser på, og bruk piltastene for å "flytte i bildet" ..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt at Get sin digitalboks har mulighet til å bli styrt av en app som kommer til Android/iphone, noen som vet om noe lignende kommer til Canal Digital sin?
    Det har alt kommet.

Men bare parabol kundene som har fått det..

Vi med kabel må vente til første oppdatering kommer. (Lovet i første kvartal 2012.)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En litt irriterendes ting er at man ikke kan velge opptak x antall minutter før et program starter...man kan bare velge antall minutter etter et program har sluttet. Dette har resultert noen ganger i at opptak starter etter at program har startet
    Dette funket fjell på get sin dekoder, og burde fint kunne fikses her og.

Pass også på at man ikke tar opp to program etter hverandre på samme kanal...da tror jeg det blir krasj! Jeg har løst dette ved å velge f.eks HD kanalen for opptak 2.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chivas
    Pass også på at man ikke tar opp to program etter hverandre på samme kanal...da tror jeg det blir krasj! Jeg har løst dette ved å velge f.eks HD kanalen for opptak 2.
    Vel, jeg satte opp et serieopptak der to episoder (30 minutt hver) går etter hverandre. Den første episoden ble tatt opp i 30minutter og den andre ble tatt opp i 30 + mine 5 tilleggs minutter, så det funket fint :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Veldig kjekt at en kan "hoppe bilde for bildet" nesten: når en har satt noe på pause. Når vi først snakker om nye funksjoner som ikke er nevnt i brukermanualen eller andre steder som jeg har sett.

Pause det en ser på, og bruk piltastene for å "flytte i bildet" ..
    Slow-motion! Cool 8)

Et klikk med høyrepilen gir 1/16 speed, to klikk 1/8 osv.

Klikk med venstrepilen regulerer hastigheten andre veien. Der er stadig nye funksjoner som dukker opp, takk for tipset.

Side 24 av 43 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •