Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 43 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 846
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp, da har jeg mottatt min HD PVR, og 'so far so good'. :-o

Ingen riper eller hakk i boksen ihvertfall; alt så nytt og fint ut. Jeg klarte så klart på en eller annen måte å slå av boksen mens den skulle oppdatere programkortet da, men det ser ut til at det gikk bra til slutt allikevel.

Signalnivået da den søkte lå på 80% på den ene og 100% på den andre, så det må jo sies å nesten være optimalt.

Lukter litt ny elektronikk, men ikke så veldig ille foreløpig.

Så da krysser jeg fingre og tær for fortsettelsen.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok - nå dukket det plutselig opp en melding på skjermen som sa at dekoderen ville gå i standby om så-og-så mange sekunder, men at jeg kunne trykke på hvilken knapp som helst dersom jeg ville fortsette å se på det jeg så på. Hva var dette for noe? Er det automatisk standby dersom man ikke skifter kanal eller noe sånt på så-og-så lenge? Eller har det med at jeg rundt den tiden hadde programmert opptak på en annen kanal?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Automatisk stand-by er beskrevet i brukerveiledningen......men den leser vi vel ikke....gjør vi?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Dette er jo helt latterlig. Det virker som om det ikke er akseptert at man ikke har feil på boksen.
    Enig

Jeg har foretatt 55 opptak med adb5720 og kontrollert alle. Gjelder både serie og enkeltopptak.
    Av disse har 54 startet og fullført korrekt. Ett opptak ble "avbrutt pga tapt signal".

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo helt latterlig. Det virker som om det ikke er akseptert at man ikke har feil på boksen. Jeg har aldri sagt at problemet ang. serieopptak ikke eksisterer. Jeg bare sier at jeg pr.dd. ikke har opplevd dette eller andre problemer. Det var jo store forskjeller på den gamle pvr'en også. Mulig det også i dette tilfellet er slik.
    Slapp av, det er fullt ut akseptert og melde fra om at alt virker OK :-D

Det jeg reagerte på var at du mer eller mindre hintet at GOMP må klikke på serieopptak, er rimelig sikker på at han vet hva han driver med etter eks. antall år med Sagem boksen

Uansett, det blir interessant og ta ADB i bruk, når jeg får den i neste uke. Tror det er en god mulighet for at min vil virke fint. Virker som at mye av opptaksproblemer, både serie og enkelte forårsakes av lav signalstyrke. Mitt sameie er ikke tilknyttet Canal Digital sitt eget kabelnett, vi eier selv vårt nett (fiber/koaks). Vi har paraboler som tar ned signalet som så blir konvertert til DVB-C og sendt ut til alle leilighetene. Vi har et lokalt selskap som drifter dette. Det siste året har de oppgradert mye med tanke på at flere og flere HD kanaler kommer, en del av oppgraderingene er tydeligvis signalstyrke, for per i dag måler jeg på Sagemdekoderen signalstyrker på 165 til godt over 180. Før oppgraderingene lå det på 100 til 120, men selv det var godt nok for perfekt bilde og EPG.

Kommer tilbake med erfaringer når jeg får den nye i hus.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Slapp av, det er fullt ut akseptert og melde fra om at alt virker OK :-D

Det jeg reagerte på var at du mer eller mindre hintet at GOMP må klikke på serieopptak, er rimelig sikker på at han vet hva han driver med etter eks. antall år med Sagem boksen
    Les dette!!

Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Helt sikker på at den aldri har gått glipp av ett? Eller kan du ha programmert så mye, at du ikke har merket om ett av dem forsvant? ..

Jeg har vanskelig for å tro at din tar opp alt.. Men lener heller mot at du bare ikke har merket det..
    Og dette!!

Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    En setter på serie opptaket, og så kan en glemme det!

Så skal alle episodene bli tatt opp automatisk. (Det er dette som skiller seire opptak, fra vanlig opptak.)
    Det var sarkasme. Jeg er ikke 4 år, eller 104 og så senil at jeg ikke vet hva jeg tar opp eller forskjellen på enkelt- og serieopptak. Jeg har hatt mine 4-5 Sagem bokser jeg også, spist anti-depressiva og skjelt ut Canal digital like mye som noen annen. Nå har jeg endelig fått en som fungerer. HALLELUJA!!!

Jeg har forøvrig signalstyrke 80% og kvalitet 100%. Kan være en viktig grunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ikke an, slik som på Sagem boksen, å klikke seg inn på det programmerte opptaket og forandre på starttidspunktet?

Tungvint, men det er jo en løsning imens du venter på mulighet for automatisk ekstra tidsintervall. Selv bruker jeg ikke automatisk ekstratid før programmer begynner, siden jeg opplever at det oftere gir konflikter med andre opptak. De aller fleste programmer starter med reklame, så det er meget sjelden jeg misser noe av programmene.
    Joda, det går nok an, men det er ganske tungvint framfor å kunne zappe innom EPGen en gang i blant og velge programmer her og der med et par tastetrykk.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Les dette!!

Og dette!!

Det var sarkasme. Jeg er ikke 4 år, eller 104 og så senil at jeg ikke vet hva jeg tar opp eller forskjellen på enkelt- og serieopptak. Jeg har hatt mine 4-5 Sagem bokser jeg også, spist anti-depressiva og skjelt ut Canal digital like mye som noen annen. Nå har jeg endelig fått en som fungerer. HALLELUJA!!!

Jeg har forøvrig signalstyrke 80% og kvalitet 100%. Kan være en viktig grunn.
    LOL Jeg svarte bare med samme mynt..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Automatisk stand-by er beskrevet i brukerveiledningen......men den leser vi vel ikke....gjør vi?
    Word!

Lønner seg å lese bruksanvisningen, og å sjekke ut menyene.

Ting som at den kommer med 2 timer buffer bare, er jo sikkert mange som går glipp av.. En kan skru den opp til 3 timer, men da må en pent inn i menyene å ende/'sjekke ut ting'!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh - jeg er faktisk en av de som pleier å lese bruksanvisningen, og jeg bladde litt i den denne gangen også, men fant fort ut ved bruk at læringskurven var nærmest null fra Get HD PVR som jeg kom fra, og til denne boksen - veldig likt opplegg sånn jeg erfarer det, ihvertfall ved 'vanlig bruk'. Så jeg la vekk bruksanvisningen ganske fort. Men takk for svar uansett. Jeg spurte fordi meldingen som kom opp minnet meg om en melding man kunne få på Get HD PVR, dersom det var flere opptak på gang samtidig.

Jeg er fornøyd med boksen så langt, men det er jo litt for tidlig å si. Har ikke testet noe særlig med opptak ennå da, men tok opp en film i går kveld, og det ser ut til at det gikk bra.

Bildekvaliteten er også såpass bra og skarp i mitt oppsett at jeg ikke kan tenke meg at denne boksen er noe dårligere i seg selv enn tidligere boks; da er det nok noe med synergien med de andre komponentene/TVen trur eg.

Men jeg har altså veldig bra signal, så det kan jo ha noe å si. Kanskje noen også har vært uheldig med selve boksen de har fått.

Kan vel nevne (sånn bare for å ha nevnt det, og i tilfelle det kan ha noe å si) at jeg bruker "high grade" kabel, med en feit ferritkjerne og en galvanisk strømskiller på kabelen. Og for den saks skyld; alle komponenter er koblet til et overspenningsvern (grenuttak).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Kan vel nevne (sånn bare for å ha nevnt det, og i tilfelle det kan ha noe å si) at jeg bruker "high grade" kabel, med en feit ferritkjerne og en galvanisk strømskiller på kabelen. Og for den saks skyld; alle komponenter er koblet til et overspenningsvern (grenuttak).
    Hva mener du med "high grade" kabel, er det antennekabelen?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tenkte på den. Ikke så mye bedre enn 'vanlig' kabel kanskje - kjøpt den på Clas Ohlson(!) - men den har da forgylte kontakter og har vel muligens litt tykkere tverrsnitt. Jeg må bruke ca. ti meter kabel da, så da kan det være greit å ha OK kvalitet. Kabler og fordelere (eller hva det nå heter) i bygget her er forøvrig også nylig byttet ut/oppgradert.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Ja, tenkte på den. Ikke så mye bedre enn 'vanlig' kabel kanskje - kjøpt den på Clas Ohlson(!) - men den har da forgylte kontakter og har vel muligens litt tykkere tverrsnitt. Jeg må bruke ca. ti meter kabel da, så da kan det være greit å ha OK kvalitet. Kabler og fordelere (eller hva det nå heter) i bygget her er forøvrig også nylig byttet ut/oppgradert.
    Jeg bruker en 3m Techlink antennekabel. Av noen merkelig grunn får jeg en god del høyere signalstyrke enn hvis jeg bruker kabelen som Canal Digital leverer med dekodere. Min kabel er bare dobbeltskjermet men det tror jeg ikke betyr noe siden det dreier seg om digitale signaler. Den fungerer utmerket til Sagemboksen og den bør funke bra til ADB boksen også, siden den tydeligvis trenger veldig god signalstyrke.

I morgen får jeg forhåpentligvis ADB i hus. Da skal jeg testa ut både det ene og det andre :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en 3m Techlink antennekabel. Av noen merkelig grunn får jeg en god del høyere signalstyrke enn hvis jeg bruker kabelen som Canal Digital leverer med dekodere. Min kabel er bare dobbeltskjermet men det tror jeg ikke betyr noe siden det dreier seg om digitale signaler. Den fungerer utmerket til Sagemboksen og den bør funke bra til ADB boksen også, siden den tydeligvis trenger veldig god signalstyrke.

I morgen får jeg forhåpentligvis ADB i hus. Da skal jeg testa ut både det ene og det andre :-D

Hei. Har fått denne dekoderen for noen uker siden, men antennekabelen som fulgte med var dessverre for kort. Ringte Canal digital for å høre om jeg kunne bestille en lengre kabel, men det hadde de ikke fått enda. Fikk beskjed om at jeg ikke kunne bruke en vanlig kabel, men at det måtte være trippelskjermet? Nå flere uker senere kan de fremdeles ikke levere lengre kabel, i føle kundeservicen deres måtte det testes av dem en stund. Er rimelig lei av å ha tv- benken midt på stuegulvet nå. Noen som har peiling på om det er mulig å få kjøpt en slik kabel i en butikk i Bergen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S A
    Hei. Har fått denne dekoderen for noen uker siden, men antennekabelen som fulgte med var dessverre for kort. Ringte Canal digital for å høre om jeg kunne bestille en lengre kabel, men det hadde de ikke fått enda. Fikk beskjed om at jeg ikke kunne bruke en vanlig kabel, men at det måtte være trippelskjermet? Nå flere uker senere kan de fremdeles ikke levere lengre kabel, i føle kundeservicen deres måtte det testes av dem en stund. Er rimelig lei av å ha tv- benken midt på stuegulvet nå. Noen som har peiling på om det er mulig å få kjøpt en slik kabel i en butikk i Bergen?
    Trippelskjermet kabel betyr ingenting - jeg hadde en tekniker på besøk (en skikkelig veteran av den gode gamle skolen) og CD sin trippel-skjermede gav 8-11% dårligere signal enn en vanlig antennekabel. Teknikerens selvlagede antennekabel gav samme resultat som min egen 5 m dobbelt-skjermede. De gangene jeg har snakket med teknisk hos CD så har de måtte bøye av hver eneste bidige gang de har begynt pratet sitt om "du må bruke vår trippel-skjermede kabel". Da jeg har kontret hver gang med "hvorfor får jeg bedre signal med dobbel-skjermet da? Og hvorfor sier teknikere med 30 års erfaring at det du sier er tullprat? Og gi meg 1 god grunn til at deres egen spesial-kabel må benyttes?" så blir det stort sett stille i andre enden og litt "errmm... hmmm... tja....". Har du strekk på mindre enn 10 meter samt lar være å kveile antenne-ledningen rundt alt av strømkabler / antennekabler etc så går det helt fint.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Trippelskjermet kabel betyr ingenting - jeg hadde en tekniker på besøk (en skikkelig veteran av den gode gamle skolen) og CD sin trippel-skjermede gav 8-11% dårligere signal enn en vanlig antennekabel.
    Dette stemmer ikke! 8-11% dårligere med CD kabel er bare tull.
    Har mange eksempler på at noen bruker jalla vanlig antennekabel fra Biltema/Clas Ohlson og eller splitter fra dem, det går som oftest dårlig.
    Man kan godt bruke en dobbeltskjermet kvalitets kabel men det er best med en trippelskjermet.
    Alle kabel kunder som bruker jalla løsninger ødelegger for alle de andre også da de tilfører støy til signalet, men verden går videre og nettene blir mer robust mot slik ved eks. bruk av fiber i stamnettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Har mange eksempler på at noen bruker jalla vanlig antennekabel fra Biltema/Clas Ohlson og eller splitter fra dem, det går som oftest dårlig.
    Man kan godt bruke en dobbeltskjermet kvalitets kabel men det er best med en trippelskjermet.
    Alle kabel kunder som bruker jalla løsninger ødelegger for alle de andre også da de tilfører støy til signalet, men verden går videre og nettene blir mer robust mot slik ved eks. bruk av fiber i stamnettet.
    Bare å komme hjem til meg du Dennis så skal du få se selv, så dette tullpratet ditt kan du ta et annet sted. Jeg sa at hos meg så var det dårligere signal med CD sin trippel-skjermede (vi testet to stk faktisk). Og jalla-løsning? Hva mener du her? Hva jeg har fra uttaket i veggen, og som gir bedre signalstyrke inn til min egen PVR, har da ikke noe å si for de andre 203 enhetene i borettslaget?? Påstår du at hvis man kjører signalforsterker i sin egen boenhet ved lange strekk så ødelegger man signalet ellers i blokka? Hvorfor i all vide verden la da tekniker med over 30 års erfaring opp dette da? Hvorfor viste _alle_ målinger tekniker gjorde at min dobbel-skjermede, hans dobbel-skjermede og en trippel-skjermet han også hadde _konsekvent_ gav bedre signal enn de to CD-kablene vi hadde her? Nei, nå ble jeg litt provosert her.....

Og jeg er forøvrig glad for at det legges om til fiber her nå for borettslaget - etter 01.02.2012 så kysser vi CD farvel for alltid....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Canal Digitals trippelskjermete kabel gir svakere signal enn en god dobbeltskjermet er ikke tull. Sist jeg sjekket dette hadde jeg 6% høyere signalstyrke med min dobbelskjermete Techlink kabel. At kundeservice maser om at Canal Digital kabelen må brukes, er bare et standardsvar, på linje med "Du må ta en fabrikkreset så løser det seg"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vært hjemme hos Wideload?

Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Bare å komme hjem til meg du Dennis så skal du få se selv, så dette tullpratet ditt kan du ta et annet sted. Jeg sa at hos meg så var det dårligere signal med CD sin trippel-skjermede (vi testet to stk faktisk). Og jalla-løsning? Hva mener du her? Hva jeg har fra uttaket i veggen, og som gir bedre signalstyrke inn til min egen PVR, har da ikke noe å si for de andre 203 enhetene i borettslaget?? Påstår du at hvis man kjører signalforsterker i sin egen boenhet ved lange strekk så ødelegger man signalet ellers i blokka? Hvorfor i all vide verden la da tekniker med over 30 års erfaring opp dette da? Hvorfor viste _alle_ målinger tekniker gjorde at min dobbel-skjermede, hans dobbel-skjermede og en trippel-skjermet han også hadde _konsekvent_ gav bedre signal enn de to CD-kablene vi hadde her? Nei, nå ble jeg litt provosert her.....

Og jeg er forøvrig glad for at det legges om til fiber her nå for borettslaget - etter 01.02.2012 så kysser vi CD farvel for alltid....
    Jeg har også opplevd at jeg får 2% høyere signalstyrke med min "spesiallagede" dobbeltskjermede antennekabel i forhold til CD sin originale.

Side 23 av 43 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •