Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 43 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 846
    Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg lurer på hvor mye han her fikk betalt for å skrive dette våset:

Det store dekoderløftet - Aftenposten

Eller får de som tester en helt annen boks?

Sjukt er det i hvert fall, å lese at denne dritten får terningkast 5.. Mere 3-4 MAX! ..

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla0998
    Det er den også - for det store flertallet av brukere.

Husk at de som engasjerer seg mest voldsomt er de som oppfatter (mer eller mindre reelle) problemer med boksen. De som har null problemer utgjør antagelig 99%+, men de skriver færre innlegg på forum som dette.
    Tildels enig, men uteblivende opptak og manglende innspilling av serieopptak vil nok treffe en del. Men det forutsetter riktignok at man bruker opptaksfunksjonen. Og det gjør vi relativt ofte og da ser man problemet mye tydeligere.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Vi får endelig mulighet for ESPN America HD, dette har jeg ventet lenge på.

Jeg hadde jo helst sett at den havnet i grunnpakken, men det koster jo ikke all verden da

Canal Digital
    Dessverre har ESPN America /HD mistet rettigheter til NHL.. Da er den i allefall for meg ikke så interessant lenger..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Tildels enig, men uteblivende opptak og manglende innspilling av serieopptak vil nok treffe en del. Men det forutsetter riktignok at man bruker opptaksfunksjonen. Og det gjør vi relativt ofte og da ser man problemet mye tydeligere.
    Jeg fikk boksen for et par uker siden og bruker tidsstyrt opptak hele tiden (enkelt og serie). Alt har fungert 100%. Kan det være slik at det er softwaret fra CD som gjør at boksene fungerer ulikt? (Dårlig kvalitetskontroll).

Det skjer stadig vekk at en software oppgradering kan gi forskjellige utslag på samme type produkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk!

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Oversikt feil etc med ADB-boksen
    Av Olav F. Dallas, Espen Kløfta og 2 andre i Vi som er lei Canal Digital sitt dårlige tilbud. · Rediger dokument
    Summer fortløpende opp feil og mangler ved den nye ADB-boksen fra Canal Digital
    *
    Pausefunksjonen sluttet plutselig å virke, "fikses" ved å ta strømmen slik at boksen initialiserer seg
    Serieopptak fungerer ikke som det skal (bekreftet av CD)
    **** - Blant annet starter ikke alltid opptak før en går inn på kanalen der det skal tas opp.
    Manglende samtidig opptaksfunksjon (skal komme i senere software)
    Reset av boksen kan være nødvendig hvis man får beskjed om "full harddisk"
    Dra ut og sette inn strømmen (e.l?) nødvendig ved kræsj/frys av boksen (typisk kommer det ikke noe bilde ut på skjerm og kanalbytte/avskruing går tregt. Hjelper ikke å skru av og på).
    Ingen bilde-oppdatering ved fast forward (dvs bildet fryser). Skjer noen ganger, spesielt ved høyere hastigheter.
    Ingen mulighet for å sette på "start opptak xx min før"
    Stopp opptak xx min. etter ser ikke ut til å fungere, iallefall ikke for opptak fra EPG.
    Ustabilitet mht EPG og opptaks-tidspunkter (starter noen ganger langt ute i sendingen)
    Velger "Spill av" for et pågående opptak; Opptaket fra start til "Spill av" tidspunktet forsvinner.
    Redigering av kanalliste: Blar nedover for å velge kanaler, etter å ha bladd forbi en del kanaler,*låser boksen seg i 20-30 sekund før jeg kan fortsette å bla nedover
    Favorittlister må opprettes på nytt hver gang Canal Digital velger å oppdatere kanallisten
    Takk for oppdateringen fra facebook!. Har et problem som jeg ikke har sett blitt nevn her. Mer enn et dusin ganger har jeg opplevd at når jeg ser på opptak skifter plutselig dekoderen til vanlig tv-modus. Dette uten at jeg har rørt fjernkontrollen eller selve dekoderen. Displayet på dekoderen viser opptelling av timer, minutter og sekunder. Tallene gir ikke noe mening for meg.

Kan lett gå tilbake til menyen for opptak og velge det samme opptaket, og deretter spole frem til tidspunktet hvor skifte kom for tv-modus, men dette er selvsagt ubehagelig

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo egentlig ut som ADB boksen er utsatt for det samme som Sagem. Noen bokser fungerer helt fint på alle måter, noen har en eller noen få vilkårlige feil og noen er skikkelig dårlige. Hadde vært interesant å sett noen offisielle tall/prosenter på klager og retur på begge boksene (men har ingen illusjoner om at CD vil gjøre dette )

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla0998
    Det er den også - for det store flertallet av brukere.

Husk at de som engasjerer seg mest voldsomt er de som oppfatter (mer eller mindre reelle) problemer med boksen. De som har null problemer utgjør antagelig 99%+, men de skriver færre innlegg på forum som dette.
    Jeg har min ADB boks nummer 2.. Med NØYAKTIG samme problemer som den første..

Så gir ikke helt mening det du sier, .. Da må noen få av oss være EKSTREMT uheldige, eller så blir vi "mobbet" av CD eller noe..

Men det er sant som du sier, en setter seg jo ikke ned å søker opp ett forum som dette, om en har en feilfri boks. Da sitter en jo bare blid og fornøyd å ser på TV..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Enig: For å sitere meg selv fra Facebook gruppen:

"Det er noen som ikke bruker PVR til å ta opp.. Personlig er enste grunnen til at jeg har PVR, det at jeg kan ta opp og slippe å se reklame.

MAO: En som ikke bruker opptak, vil oppleve denne boksen som helt perfekt! Stillegående, raske geniale menyer, osv..

Men en som meg, som kun har PVR for å ta opp, så er den jo TOTALT UBRUKELIG, da hovedfunksjonen IKKE fungerer! ..

Det er nok så enkelt som det. "

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Jeg fikk boksen for et par uker siden og bruker tidsstyrt opptak hele tiden (enkelt og serie). Alt har fungert 100%. Kan det være slik at det er softwaret fra CD som gjør at boksene fungerer ulikt? (Dårlig kvalitetskontroll).

Det skjer stadig vekk at en software oppgradering kan gi forskjellige utslag på samme type produkt.
    Helt sikker på at den aldri har gått glipp av ett? Eller kan du ha programmert så mye, at du ikke har merket om ett av dem forsvant? ..

Jeg har vanskelig for å tro at din tar opp alt.. Men lener heller mot at du bare ikke har merket det..

MEN med det sagt, skal jeg GRATULERE deg med 3 x 3 HURRA! ..for å ha vert så heldig å få en feilfri en! (Om det virkelig er sant!) Og det lover jo godt for oss som sliter, om det faktisk finnes bokser som fungerer..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ourkid
    Takk for oppdateringen fra facebook!. Har et problem som jeg ikke har sett blitt nevn her. Mer enn et dusin ganger har jeg opplevd at når jeg ser på opptak skifter plutselig dekoderen til vanlig tv-modus. Dette uten at jeg har rørt fjernkontrollen eller selve dekoderen. Displayet på dekoderen viser opptelling av timer, minutter og sekunder. Tallene gir ikke noe mening for meg.

Kan lett gå tilbake til menyen for opptak og velge det samme opptaket, og deretter spole frem til tidspunktet hvor skifte kom for tv-modus, men dette er selvsagt ubehagelig
    Den lista følges opp av kommentarer, hvor flere feil nevnes..

Skal se om jeg ikke tar å lager en seriøs liste en dag, og samler alt i ei liste.. Men i dag har jeg skallebank.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar på rapport om at ADB dekoderen hopper over opptak:

"Hei

Takk for henvendelsen.

I disse dager jobber Canal Digital med å oppgradere alle våre hovedsentraler.
    Dette medfører at disse problemene blir rettet.
    Oppgradering i ditt område vil skje i nær fremtid.
    Du vil motta både epost og sms med dato for dette.

Ha en fortsatt fin kveld."

Første gang jeg har fått en skikkelig begrunnelse på problemet. Hjelper altså lite med signal forsterker. Feilen ER hos dem!

Så da er det vel håp, kanskje tilmed før den nye oppdateringen kommer ut! (Som at på til lover dobbelt opptak og integrert WIMP, osv..)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Helt sikker på at den aldri har gått glipp av ett? Eller kan du ha programmert så mye, at du ikke har merket om ett av dem forsvant? ..

Jeg har vanskelig for å tro at din tar opp alt.. Men lener heller mot at du bare ikke har merket det..

MEN med det sagt, skal jeg GRATULERE deg med 3 x 3 HURRA! ..for å ha vert så heldig å få en feilfri en! (Om det virkelig er sant!) Og det lover jo godt for oss som sliter, om det faktisk finnes bokser som fungerer..
    Eller kanskje det er du som glemmer å sette boksen din på opptak på grunn av skallebank.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste opptakene går greit her også, men det er visse som vi sliter med. CD har også bekreftet at det er problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig har jeg hatt veldig lite problemer med min boks, har hatt den i noen uker nå. Har dog ikke testet serieopptak enda, men har brukt mye enkeltopptak uten problemer.

Jeg har hatt to konkrete problem: Et par dager etter at jeg mottok boksen hadde jeg ingen lyd, noe som fikset seg etter at jeg trakk strømmen. Etter å ha hatt feilfri drift i endel uker nå har jeg vel egentlig konkludert med at dette var et enkelttilfelle, og ikke noe som skjer ofte.

Det andre problemet oppsto i det jeg gikk glipp av noen få sekunder av starten på et filmopptak, men her kan det vel muligens også være kanalen som har dårlig sendeplan. Jeg vil hvertfall gjerne ha muligheten til å sette av et ekstra tidsintervall før selve programmet begynner ihht EPG for å unngå situasjoner som dette, på lik linje med at man kan definere at opptak automatisk skal fortsette et gitt antall minutter etter antatt programslutt.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med boksen, til tross for at jeg ser fram til den dagen jeg kan ta opp to kanaler samtidig samt fjernstyre den over nett, noe jeg har forstått skal fikses i en framtidig oppdatering.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Eller kanskje det er du som glemmer å sette boksen din på opptak på grunn av skallebank.
    CD har bekreftet at det er feil på opptaks funksjonen..
    Og en 'glemmer ikke å sette på' i ett serie opptak..

En setter på serie opptaket, og så kan en glemme det!

Så skal alle episodene bli tatt opp automatisk. (Det er dette som skiller seire opptak, fra vanlig opptak.)

Men det hopper som sagt over en episode i ny og ne, og det fungerer dårlig når en følger med på en serie som f.eks. Fringe ..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av perbl
    Personlig har jeg hatt veldig lite problemer med min boks, har hatt den i noen uker nå. Har dog ikke testet serieopptak enda, men har brukt mye enkeltopptak uten problemer.

Jeg har hatt to konkrete problem: Et par dager etter at jeg mottok boksen hadde jeg ingen lyd, noe som fikset seg etter at jeg trakk strømmen. Etter å ha hatt feilfri drift i endel uker nå har jeg vel egentlig konkludert med at dette var et enkelttilfelle, og ikke noe som skjer ofte.

Det andre problemet oppsto i det jeg gikk glipp av noen få sekunder av starten på et filmopptak, men her kan det vel muligens også være kanalen som har dårlig sendeplan. Jeg vil hvertfall gjerne ha muligheten til å sette av et ekstra tidsintervall før selve programmet begynner ihht EPG for å unngå situasjoner som dette, på lik linje med at man kan definere at opptak automatisk skal fortsette et gitt antall minutter etter antatt programslutt.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med boksen, til tross for at jeg ser fram til den dagen jeg kan ta opp to kanaler samtidig samt fjernstyre den over nett, noe jeg har forstått skal fikses i en framtidig oppdatering.
    Parabol kundene har fått den fjernstyrings funksjonen alt!
    Så det kommer nok om ikke så alt for lenge!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Og en 'glemmer ikke å sette på' i ett serie opptak..
    Nei. Og jeg glemmer ikke hva jeg har tatt opp. Jeg har tatt opp 3 episoder av Taxi og 3 episoder av Bron (SVT 1). Begge på serieopptak så alle episodene bli tatt opp automatisk. I motsetning til enkeltopptak som bare tar opp en gang. Fungerer helt fint. Det er viktig og dobbeltsjekke at du setter boksen på serie opptak.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perbl
    Går det ikke an, slik som på Sagem boksen, å klikke seg inn på det programmerte opptaket og forandre på starttidspunktet?

Tungvint, men det er jo en løsning imens du venter på mulighet for automatisk ekstra tidsintervall. Selv bruker jeg ikke automatisk ekstratid før programmer begynner, siden jeg opplever at det oftere gir konflikter med andre opptak. De aller fleste programmer starter med reklame, så det er meget sjelden jeg misser noe av programmene.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Og jeg glemmer ikke hva jeg har tatt opp. Jeg har tatt opp 3 episoder av Taxi og 3 episoder av Bron (SVT 1). Begge på serieopptak så alle episodene bli tatt opp automatisk. I motsetning til enkeltopptak som bare tar opp en gang. Fungerer helt fint. Det er viktig og dobbeltsjekke at du setter boksen på serie opptak.
    Fint at du har vært heldig med et par serieopptak :wink:

Men det er vel ingen tvil om at der er problemer med serieopptaksfunksjonen, det har jo selv Canal Digital innrømmet og vi vet jo at det skal veldig mye til før de innrømmer noe som helst av problemer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Fint at du har vært heldig med et par serieopptak :wink:

Men det er vel ingen tvil om at der er problemer med serieopptaksfunksjonen, det har jo selv Canal Digital innrømmet og vi vet jo at det skal veldig mye til før de innrømmer noe som helst av problemer
    Dette er jo helt latterlig. Det virker som om det ikke er akseptert at man ikke har feil på boksen. Jeg har aldri sagt at problemet ang. serieopptak ikke eksisterer. Jeg bare sier at jeg pr.dd. ikke har opplevd dette eller andre problemer. Det var jo store forskjeller på den gamle pvr'en også. Mulig det også i dette tilfellet er slik.

Side 22 av 43 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •