Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 43 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 846
    Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt enig med vurdering over. Her er min erfaring etter 2-3 ukers bruk, sammenlignet med den gamle Sagem HD-PVR.

Forbedringene:
    - Mye raskere.
    - Litt mer stabil. Har hengt seg to ganger slik at en må koble fra strømmen på ca 2 uker. Litt bedre enn den gamle.
    - Mer "fancy" menyer.
    - Trenger ikke støytiltak som den gamle.

Det som er dårligere:
    - Tar ikke opp alle opptak både enkelt og serie, som ikke var noe problem for meg på den gamle.
    - Dårligere bildekvalitet.
    - Ikke mulighet for å skifte oppløsning fra fjernkontroll.
    - Ikke mulighet for to samtidige opptak enda.

I tillegg luktet den "ny dekoder" i starten som med en ny bil uten at dette er plagsomt eller vond lukt. Hver dag jeg kom hjem fra jobb ble jeg minnet om ny dekoder.

Hvis de får rettet opp feil/mangler kan dette bli bra på sikt for jeg tror selve dekoderen var bra før Canal Digital modifiserte den.

Synd Canal Digital ikke klarer å sende ett velfungerende produkt ut på markedet fra dag 1. Jeg trodde de hadde lært, men det det ser ikke slik ut.

På meg blir det oppkobling av den gamle igjen for å se om den nye oppdateringen som kommer hit til uka gjør susen. Hvis den gjør at den fungerer som den skal vil jeg velge den gamle. Men foreløpige erfaringer på nettet tyder på noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

9 dager

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg bestilte for 4 ½ uker siden (dagen etter salget startet) og har ikke fått noe informasjon utover ordrebekreftelse.

Har purret kundeservice flere ganger uten at det hjelper noe, alt man får er et standardsvar: "Den nye ADB dekodern har leveringstid på 2-3 uker"

Det ender vel opp med at man til slutt får en resirkulert boks, som de har flikket litt på :evil:
    Bestillt trolig samme dag som deg og jeg bor i samme by. Fikk min 9 dager etter bestillingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er ikke på facebook

Sitat Opprinnelig postet av hwlund
    Pr. nå finnes det egentlig ikke noen veldig god grunn til å velge ADB foran sagem.

Den ny har fancy menyer, er rask og har større kapasitet, men der stopper det egentlig. ADB mangler en el som sagem har, som dobbeltopptak, mulighet til å velge å starte opptak en definert tid før selve programmet begnner slik at man slipper at opptaket starter noen minutter inn i programmet, noe som desverre skjer.

Er jo ingen hemmelighet at pr nå sliter rimelig mange med ADB boksen, den virker å nesten være like buggy som sagem til tider. Bla sliter den voldsomt med opptak generelt og serieopptak spesielt, den tar rett og slett ikke opp programmene som den skal.

Litt lengre liste over feil/bugs i ADB dekoder finnes her:
    https://www.facebook.com/groups/4459...0386870079571/

Hei. Kan noen vær så snill å legge ut denne listen her på forumet for oss som ikke er på facebook? Hadde selv satt veldig pris på dette.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ourkid
    Hei. Kan noen vær så snill å legge ut denne listen her på forumet for oss som ikke er på facebook? Hadde selv satt veldig pris på dette.
    Oversikt feil etc med ADB-boksen
    Av Olav F. Dallas, Espen Kløfta og 2 andre i Vi som er lei Canal Digital sitt dårlige tilbud. · Rediger dokument
    Summer fortløpende opp feil og mangler ved den nye ADB-boksen fra Canal Digital
    *
    Pausefunksjonen sluttet plutselig å virke, "fikses" ved å ta strømmen slik at boksen initialiserer seg
    Serieopptak fungerer ikke som det skal (bekreftet av CD)
    **** - Blant annet starter ikke alltid opptak før en går inn på kanalen der det skal tas opp.
    Manglende samtidig opptaksfunksjon (skal komme i senere software)
    Reset av boksen kan være nødvendig hvis man får beskjed om "full harddisk"
    Dra ut og sette inn strømmen (e.l?) nødvendig ved kræsj/frys av boksen (typisk kommer det ikke noe bilde ut på skjerm og kanalbytte/avskruing går tregt. Hjelper ikke å skru av og på).
    Ingen bilde-oppdatering ved fast forward (dvs bildet fryser). Skjer noen ganger, spesielt ved høyere hastigheter.
    Ingen mulighet for å sette på "start opptak xx min før"
    Stopp opptak xx min. etter ser ikke ut til å fungere, iallefall ikke for opptak fra EPG.
    Ustabilitet mht EPG og opptaks-tidspunkter (starter noen ganger langt ute i sendingen)
    Velger "Spill av" for et pågående opptak; Opptaket fra start til "Spill av" tidspunktet forsvinner.
    Redigering av kanalliste: Blar nedover for å velge kanaler, etter å ha bladd forbi en del kanaler,*låser boksen seg i 20-30 sekund før jeg kan fortsette å bla nedover
    Favorittlister må opprettes på nytt hver gang Canal Digital velger å oppdatere kanallisten

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Irriterende feil med ADB boksen

Jeg har ADB boks nr 2 hjemme nu, og begge har hatt samme problem. Tuneren reagerer veldig dårlig på kommandoene fra fjernkontrollen. Har prøvd alt, universal kontroll og org. kontroll. Når jeg trykker er det akkurat som den "fryser" for så å plutselig reager på trykkene og hoppe fram for så å ikke virke igjen. Må trykke 5-6 ganger for å skifte til neste kanal flere ganger etter hverandre, deretter virker den som normalt 2-3 trykk for så å "låse" seg igjen.( samme problem inne i menyen og under opptak, dvs man spoler alt for langt pga dritten ikke reagerer), BLIR SNART SINNSYK !!!!!

Snakket med CD og prøvd alt, kom fram til at når jeg dro ut HDMI kabelen fra tuneren ser jeg at tuneren reagerer som den skal på alle mine trykk fra fjernkontrollen, setter jeg inn HDMI kabelen igjen blir det bare dritt.
    Hva kan problemet være ???:cry:
    Tuner koblet til
    Forsterker: Yamaha VR 1800
    Og TV: Pioneer KRP500 A

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å koble HDMI kabelen direkte i tv, da man mistenkte forsterkeren, men samme feil kommer så lenge HDMI kabelen er tilkoblet tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mawik72
    Har prøvd å koble HDMI kabelen direkte i tv, da man mistenkte forsterkeren, men samme feil kommer så lenge HDMI kabelen er tilkoblet tuner.
    Hmm... HDCP handshake som er feil-implementert? Skjønner ikke helt hvordan de har klart det, men CD er jo CD....

Ser dinside.no har lagt ut en "reklame"-sak for "softwareoppdatering" fra CD (Canal digital: Canal Digital retter feil og øker tempoet - DinSide Bolig. I løpet av 1.kvartal 2012 vil nok tilsi nærmere april enn januar, så lykke til alle sammen som har den nye boksen og som sliter med ustabilitet i forbindelse med opptak...

Selv bytter borettslaget mitt nå til fiber og NGT, og ja - jeg vet at det er plenty trøbbel og problemstillinger der også (ikke dual-opptak på motorola-PVR'en bl.a., men den er vifteløs ihvertfall) så skal det blir usannsynlig deilig å snart ringe til CD og si opp _alt_ Minner meg litt om når jeg skiftet vekk fra Telenor på internett og mobil for 8-10 år siden - det var en sykt deilig telefon å ta

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig respons med Fjernkontrollen

Ok, ser at når jeg slår på tuneren står det først HDCP med spørsmålstegn i displayet for så å gå til vanlig kanal.....

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ser at når jeg slår på tuneren står det først HDCP med spørsmålstegn for så å gå til vanlig kanal.....
    Forsøk å koble til en annen TV i stedet for Pioneer-skjermen for å se om problemet fortsatt er der eller forsvinner.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skal prøv det

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skal prøv det
    Prøv å holde inne RES knappen, da endrer den seg til "DVI".
    Aner ikke hva den gjør men det kan være verdt å prøve.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Finnes det egentlig noen god grunn til å få ADB boksen i tillegg til Sagem PVR boksen?

Synes egentlig det virker som det er like mye galt med software/opptak på den nye som den gamle.

Hadde egentlig bestemt meg for å leve med Sagem og droppe ADB men nå virker det som den siste oppdateringen på Sagem gjør det hensiktsmessig å ha en boks i tillegg???

Noen som har noen velfunderte synspunkter på dette? Eneste grunnen jeg kan finne er at prisen stiger fra 1500 til 3500 i slutten av måneden og at det kanskje er et bedre håp om at ADB blir bedre i fremtiden enn det Sagem er nå.
    Er bare prisen som lurte meg til å kjøpe denne driten..

Det virker som om Sagem boksen får samme software som ADB boksen, folk sliter med at den bare har enkelt opptak, og er uendelig treg.. Men den nye menyen er visst helt fantastisk! ..

Så en kan jo virkelig begynne å lure. Jeg skal ikke oppdatere Sagem boksen.

Må jo i det minster kunne ha en boks som fungerer.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, klassisk.

Tror de som benytter SAGEM som hovedtuner ikke bør oppgradere, design er design, funksjonalitet er ting man bruker.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Jeg skal ikke oppdatere Sagem boksen.
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Tror de som benytter SAGEM som hovedtuner ikke bør oppgradere, design er design, funksjonalitet er ting man bruker.
    det tenkte ikke jeg å gjøre heller, men det er vel bare et tidsspørsmål før noen trykker OK uten at de er klar over det...... og da er det jo ingen vei tilbake.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken på at ADB boksen er satt ned 2000,- i to uker til gjør at fristelsen blir stor.

Tror jeg, under tvil, kommer til å kjøpe denne for å ha i kjelleren, så kan Sagem fortsette å stå i stua inntil videre.
    Kommer til å gi streng instruks til fruen om ikke å oppdatere Sagem-boksen, så får vi heller se på nyåret om ting har bedret seg.

Må innrømme at jeg er svært skuffet over at det ikke ble gull og grønne skoger med ADB. Denne var skrytt opp i skyene, og det er nesten så man mistenker bl.a. hardware.no og dinside.no for å motta penger under bordet fra Canal Digital etter å ha lest deres anmeldelser kontra tilbakemeldinger her på forumet og CD's facebookside.

Terningkast 6 og "Anbefalt produkt" skulle tilsi at dette er en problemfri dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til min bruk er ADB boksen suveren sammenlignet med den gamle Sagem HD-PVR møkka.
    - ingen støyproblemer sammenlignet med den gamle HD-PVR'en
    - ingen sjenerende lukt fra den nye boksen
    - raskere respons i menyer og kanalskifter
    - bildekvalitet er ikke en issue, sitter for langt unna til å se detaljer på 46" TV'en
    - har ikke det store opptaksbehovet og savner ikke opptak på 2 kanaler samtidig (hey that's me!)
    - serieopptak (de få jeg har liggende inne) fungerer helt ok
    - MAX og Bliss fikk jeg inn etter å ha latt dekoderen stå på MAX en time eller to

Noen irritasjonsmomenter:
    - spoling i opptak (Fast forward) ved høye hastigheter gir for få oppdateringer av bildet og gjør det lett å spole forbi reklame og annen skit
    - boksen har låst seg en gang siden jeg fikk den ca. en uke etter den ble lansert, ut og inn med strømplugg og dekoderen har oppført seg pent siden

Alt i alt en mye bedre opplevelse enn Sagem søpla.
    CD må gjerne komme med forbedringer - reelle forbedringer altså!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Må innrømme at jeg er svært skuffet over at det ikke ble gull og grønne skoger med ADB. Denne var skrytt opp i skyene, og det er nesten så man mistenker bl.a. hardware.no og dinside.no for å motta penger under bordet fra Canal Digital etter å ha lest deres anmeldelser kontra tilbakemeldinger her på forumet og CD's facebookside.

Terningkast 6 og "Anbefalt produkt" skulle tilsi at dette er en problemfri dekoder.
    Tror det hele bunner ut i overfladiske tester.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KalleBanon
    Til min bruk er ADB boksen suveren sammenlignet med den gamle Sagem HD-PVR møkka.
    - ingen støyproblemer sammenlignet med den gamle HD-PVR'en
    - ingen sjenerende lukt fra den nye boksen
    - raskere respons i menyer og kanalskifter
    - bildekvalitet er ikke en issue, sitter for langt unna til å se detaljer på 46" TV'en
    - har ikke det store opptaksbehovet og savner ikke opptak på 2 kanaler samtidig (hey that's me!)
    - serieopptak (de få jeg har liggende inne) fungerer helt ok
    - MAX og Bliss fikk jeg inn etter å ha latt dekoderen stå på MAX en time eller to

Alt i alt en mye bedre opplevelse enn Sagem søpla.
    CD må gjerne komme med forbedringer - reelle forbedringer altså!
    Jeg er helt enig. Denne boksen er Rolls Royce i forhold til Sagem. Jeg har ingen problemer med enkelt- eller serieopptak. Støysvak, rask og bildekvaliteten er på linje med Sagem. "Nybil" lukta ble borte etter få dager. Det eneste problemet er responsen fra den originale fjernkontrollen, men jeg bruker Philips Pronto-pro og den fungerer som en drøm.

Jeg har ikke resatt boksen 1 gang siden jeg fikk den.

PS. Jeg jobber ikke i CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Det er den også - for det store flertallet av brukere.

Husk at de som engasjerer seg mest voldsomt er de som oppfatter (mer eller mindre reelle) problemer med boksen. De som har null problemer utgjør antagelig 99%+, men de skriver færre innlegg på forum som dette.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får endelig mulighet for ESPN America HD, dette har jeg ventet lenge på.

Jeg hadde jo helst sett at den havnet i grunnpakken, men det koster jo ikke all verden da

Canal Digital

Side 21 av 43 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •