Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 43 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 846
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av passat06
    Hmm, fikk den nye boksen i går og den rapporterer kun 26% signalstyrke (kvalitet 100%). Får man signalforsterker fra CD, eller er dette noen en går i "butikken" og kjøper selv?
    Jeg har hatt problemer med EPG-en på min dekoder, og den har signalstyrke på rett over 40. CD mente det var dette som var problemet og skulle sende meg en signalforsterker helt kostnadsfritt.

Dette er jo over to uker siden, men det er en annen historie.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    @g0mp

Problemet er bare at den nye ikke tar opp alle programmene som den skal, så man bør egentlig ha den gamle stående for sikkerhets skyld... 2 glemte programmer i opptakslisten idag. Begge serieopptak. Skuffet.
    Prøvde mitt første serieopptak i går. Skulle startet kl 2140. Når klokken ble 2148 svitsjet jeg til den aktuelle kanalen for å se om det var noe som tydet på at opptaket var i gang. Først da begynte boksen å ta opp

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde mitt første serieopptak i går. Skulle startet kl 2140. Når klokken ble 2148 svitsjet jeg til den aktuelle kanalen for å se om det var noe som tydet på at opptaket var i gang. Først da begynte boksen å ta opp
    Jepp, opplevde akkurat det samme selv i går. Hadde serieopptak på TVNorge (Helt Perfekt) kl. 21.30.
    Oppdaget noen minutter senere at opptaket ikke startet og svitsjet til kanalen..og som du sier..da først startet opptaket.
    Egentlig en velkjent Canal Digital-feil dette. Var vel tilfelle av det samme på Sagem-dekoderen også mener jeg å huske. Men tror dette skjer bare på noen programmer..umulig på forhånd å vite hvilke selvsagt. Serieopptak på f.eks. Ylvis mandag og onsdag har så langt fungert knirkefritt hos meg og alt har blitt med.
    Så manuelt opptak er nok det man må stole mest på foreløpig. :-?

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat samme opplevelsen hadde jeg forrige uke. Svitsjet over til Breaking Bad på MAX - og først da startet opptaket. Dette er ikke bra nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei G0MP !
    Lukter den nye boksen like vondt ?
    Jeg er fremdeles plaget av lukten og lurer på om det vil hjelpe å få byttet den.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Hei G0MP !
    Jeg er fremdeles plaget av lukten og lurer på om det vil hjelpe å få byttet den.
    hmm...har CD putta ei dau rotte inni der? :-D
    Har har ikke merket noe lukt fra min dekoder.
    Må helt oppi med nesen for å kjenne noe antydning til eletronikklukt faktisk.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av force
    Hei G0MP !
    Den nye lukter ikke like ille som den første jeg fikk.. Men lukter litt av denne også har jeg merket nå. Men ikke på langt nær så ille som ADB boks nummer 1 gjorde.

Så her er det virkelig noe helt latterlig muffens..

Jeg ser for meg at vi alle får en oppdatering med "aprils narr på etterskudd" .. Og få både en Sagem boks som fungere, og den nye..

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et litt underlig problem. Satt og svitchet, og plutselig kom det opp advarsel om at disken snart var full men at innspillingen fortsatte.

Ok tenkte jeg... Det var da merkelig. Ved nærmere sjekk så,

1. Ingen innspilling var programmert
    2. Disken har 82 % ledig kapasitet

En liten hikk.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Fikk et litt underlig problem. Satt og svitchet, og plutselig kom det opp advarsel om at disken snart var full men at innspillingen fortsatte.

Ok tenkte jeg... Det var da merkelig. Ved nærmere sjekk så,

1. Ingen innspilling var programmert
    2. Disken har 82 % ledig kapasitet

En liten hikk.
    Samme skjedde meg. Ikke på den første, men på adb boks nummer 2, så fikk jeg den feilen når jeg byttet over til Tv4 Sverige som jeg ikke hadde fått inn enda. (Har fått den nå i natt.)

Men jeg skulle ta bilde av feilmeldingen, men den forsvant av seg selv før jeg rakk det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

null gui

Kom hjem til foreldrene mine i dag og fant ut at etter siste oppdateringen så er allt gui på boksen borte. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Ellers ringer jeg CD i morgen tidlig.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Best
    Kom hjem til foreldrene mine i dag og fant ut at etter siste oppdateringen så er allt gui på boksen borte. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Ellers ringer jeg CD i morgen tidlig.
    Da tror jeg boksen er tilkoblet scart. Mener å ha hørt det samme skjer med satellitt varianten. Boksen nedskalerer trolig ikke HD grafikken til SD.
    Hvis foreldrene dine har en HD Ready TV så bør du forsikre det om at de har koblet TV'n til boksen med HDMI kabel.

Hvis det er en gammel billedrørstv så kan det muligens fungere å sette boksen i 576i modus (dvs. slå av HD output). Du må trykke på RES på selve mottageren helt til det står 576i. Har ikke testet dette selv da jeg foretrekker HD signaler

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er koblet til med HDMI selfølgelig. Slutta å funke etter oppdateringen som kom nå sist.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil tråd? Det er vel ikke ADB-boksen som er oppdatert her....?

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har bestilt i løpet av de 3 siste ukene og fått boksen? Er 3 uker siden jeg bestilte og har enda ikke fått noe og den er ikke sendt heller.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Noen som har bestilt i løpet av de 3 siste ukene og fått boksen? Er 3 uker siden jeg bestilte og har enda ikke fått noe og den er ikke sendt heller.
    Jeg bestilte for 4 ½ uker siden (dagen etter salget startet) og har ikke fått noe informasjon utover ordrebekreftelse.

Har purret kundeservice flere ganger uten at det hjelper noe, alt man får er et standardsvar: "Den nye ADB dekodern har leveringstid på 2-3 uker"

Det ender vel opp med at man til slutt får en resirkulert boks, som de har flikket litt på :evil:

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Jeg har fått min boks nummer 2 av ADB boksen, ..
    (Med defekt/ripe, men GADD ikke bytte en gang til..)

Vurderte å skrive i pappesken med feit svart sprittusj, DETTE ER EN BRUKT BOKS! Før jeg returnerte den første ADB boksen.. Men klarte å dy meg, dessverre..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Feil tråd? Det er vel ikke ADB-boksen som er oppdatert her....?
    Det var feil tråd ja, for det har ikke kommet noen oppdatering til den nye boksen enda.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det egentlig noen god grunn til å få ADB boksen i tillegg til Sagem PVR boksen?

Synes egentlig det virker som det er like mye galt med software/opptak på den nye som den gamle.

Hadde egentlig bestemt meg for å leve med Sagem og droppe ADB men nå virker det som den siste oppdateringen på Sagem gjør det hensiktsmessig å ha en boks i tillegg???

Noen som har noen velfunderte synspunkter på dette? Eneste grunnen jeg kan finne er at prisen stiger fra 1500 til 3500 i slutten av måneden og at det kanskje er et bedre håp om at ADB blir bedre i fremtiden enn det Sagem er nå.

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke forundret meg om denne oppdateringen gjør boksen slik for å booste salget på ADB.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Finnes det egentlig noen god grunn til å få ADB boksen i tillegg til Sagem PVR boksen?

Synes egentlig det virker som det er like mye galt med software/opptak på den nye som den gamle.

Hadde egentlig bestemt meg for å leve med Sagem og droppe ADB men nå virker det som den siste oppdateringen på Sagem gjør det hensiktsmessig å ha en boks i tillegg???

Noen som har noen velfunderte synspunkter på dette? Eneste grunnen jeg kan finne er at prisen stiger fra 1500 til 3500 i slutten av måneden og at det kanskje er et bedre håp om at ADB blir bedre i fremtiden enn det Sagem er nå.
    Pr. nå finnes det egentlig ikke noen veldig god grunn til å velge ADB foran sagem.

Den ny har fancy menyer, er rask og har større kapasitet, men der stopper det egentlig. ADB mangler en el som sagem har, som dobbeltopptak, mulighet til å velge å starte opptak en definert tid før selve programmet begnner slik at man slipper at opptaket starter noen minutter inn i programmet, noe som desverre skjer.

Er jo ingen hemmelighet at pr nå sliter rimelig mange med ADB boksen, den virker å nesten være like buggy som sagem til tider. Bla sliter den voldsomt med opptak generelt og serieopptak spesielt, den tar rett og slett ikke opp programmene som den skal.

Litt lengre liste over feil/bugs i ADB dekoder finnes her:
    https://www.facebook.com/groups/4459...0386870079571/

Side 20 av 43 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •